کد خبر: ۴۹۸۷۵۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۴     ۰۹ دی ۱۴۰۰
رئیس جمهور در قم:
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح امروز پنجشنبه وارد شهر مقدس قم شد.

مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد / تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است / حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح امروز پنجشنبه وارد شهر مقدس قم شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان قم به زیارت مضجع نورانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شد و افزود: حضور در حرم مطهر برای بنده توفیقی است.

مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد / تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است / حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد

رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه های دولت برای افزایش ظرفیت مسکن در استان قم، اظهار داشت: در این رابطه نیز برتامه ای جهت حل مشکل مسکن در نظر داریم.

وی موقعیت مواصلاتی قم را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و از این نظر دارای جایگاه ویژه ای است. ظرفیت بالای صنایع، معادن در کنار نیروی انسانی کارآمد و جوانان آماده کار از بسترهای دیگر این استان است.

رییس جمهور گفت: باید توجه خاصی توسط دولت در باره قم انجام بگیرد، مسائل قم به صورت خاص با همراهی مدیران و علمای حوزه علمیه قم در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: قم شهر جهاد و اجتهاد، بصیرت و بصیرت آفرینی است، امروز (۹دی ماه) روز بصیرت و میثاق با ولایت است و قم حقیقتا نماد بصیرت است و حوزه علمیه قم، طلاب و جوانان قم نشان دادند که در طول تاریخ انقلاب و قبل از آن همواره در مبارزه با ستم و ظلم و حمایت از انقلاب شکوهمند اسلامی پیشتاز بودند.

رییسی بیان کرد: امیدواریم در این سفر به برکت حضرت معصومه(س) و اخلاص مردم قم، مشکلات و مباحث شهر مقدس قم که بعنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و نشر معارف دینی مورد توجه همگان است برطرف شود.

وی تصریح کرد: در قم مشکلاتی وجود دارد که مردم را رنج می دهد و باید این مشکلات را برطرف کرد، قبل از سفر امروز تیمی از طرف ریاست جمهوری به همراه مسوولان استانی مشکلات و معضلات استان را احصا کرده اند.

 

تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به قم در دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: سازوکاری را طراحی می‌کنیم که بتوان از طریق آن از نظرات و تجربیات اهالی فرهنگ و جهادگران عرصه‌های اجتماعی استفاده کرد.

رییسی با تاکید بر اینکه در جایی که اخلاص، برنامه و حضور مردم باشد، کارها به خوبی انجام خواهد شد، اظهار داشت: در چهار دهه گذشته، اقدامات مهمی برای پیشرفت کشور انجام شده اما عقب ماندگی‌هایی هم وجود دارد که باید جبران شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه کار سلیقه‌ای دوام ندارد، اظهار داشت: برای عبور از کار سلیقه‌ای باید توجه جدی به نقش حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم شود؛ زیرا نگاه حوزه‌های علمیه به مسائل، نگاه واقعی و جهانی است و نگاه عالمان و فقیهان حوزه علمیه می‌تواند نسخه‌های ارزشمندی برای دولت ایجاد کند.

وی با اشاره به برخی نظرات مطرح شده درباره بانکداری اسلامی، زنان و خانواده و آسیب‌های اجتماعی گفت: بسیاری از این نظرات ارزشمند هستند که باید با کمک مردم، اجرایی و عملیاتی شود.

مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد / تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است / حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور دو دهه‌ای بیش از چهار میلیون افغانستانی در کشور گفت: برای حل مشکل اتباع غیرایرانی در کشور، باید کار متمرکزی صورت گیرد.

رییسی مسائل زنان و خانواده را جزو اولویت‌های دولت دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌ای است که باید با کمک حوزه‌های علمیه راه‌کارهایی برای حل آنها ارائه شود، زیرا فقه ما غنی است و برای مسائل روز پاسخ دارد و ما دفتر دولت در حوزه علمیه قم را فعال خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی ضعف‌ها در ادارات و وزارتخانه تصریح کرد: در دولت سیزدهم سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر این سند تحول تدوین شده است.

وی درباره هماهنگی تیم اقتصادی دولت هم گفت: ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرای تصمیمات اقتصادی، هماهنگ عمل می‌کند.

رییس جمهور با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته به دولت سیزدهم گفت: متاسفانه نقاط قوت این دولت را با عملیات روانی، نقاط ضعف جلوه می‌دهند و برای مثال در حالی که این دولت به دور از فامیل‌بازی تشکیل شده اما تلاش می‌کنند طور دیگری آن را به مردم معرفی ‌کنند، یا در موضوع کاهش نرخ رشد تورم که در آمار ماه‌های اخیر دیده می‌شود، سعی می‌کنند این نقطه قوت را در اذهان، نقطه منفی معرفی کنند.

وی اعتماد مردم را پشتوانه مهم دولت توصیف کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند ادراکی ایجاد کنند که امکان حل مشکلات کشور وجود ندارد اما حتما می‌توان مشکلات را حل کرد.

 

حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در سیزدهمین سفر استانی خود در استان قم و در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه، افزود: صدها مرکز پژوهشی در سطح حوزه علمیه قم و کشور با حضور پژوهشگران و فرهیختگان بسیاری وجود دارد.

رییس جمهور تاکید کرد: نظام‌مسائلی که امروز پیش روی ما است بصورت مساله محوری بحث شود و راهکارهای برون رفت از مشکلات مبتنی بر مبنای ارائه شود.

وی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قم به عنوان بزرگترین حوزه در جهان اسلام، بیان کرد: حوزه علمیه قم همواره در تمام عرصه ها پیشتاز بوده و در سطح منطقه و جهان اسلام امیدآفرینی کرده است.

رییس جمهور ویژگی حوزه و علمای اسلامی را خودساختگی و هدایت مردم دانست و ادامه داد: علما و فقهای بسیاری در حوزه علمیه قم در طول تاریخ منشا تحول بوده اند و علما در تلاش بودند تا در جامعه فقه اجرا شود. ما معتقدیم فقه می تواند پاسخگوی تمام نیازهای جامعه امروز بشری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره باشد.

رییسی گفت: ادعای اینکه فقه می تواند پاسخگوی تمام نیازهای جامعه بشری باشد یک مساله کاملا علمی و منطقی است و قابلیت اجرایی دارد. وجود کاستی ها در جامعه کنونی ارتباطی با فقه ندارد و باید این مشکلات را در خودمان جستجو کنیم.

وی تصریح کرد: اگر درباره اقتصاد مقاومتی به منویات مقام معظم رهبری از سالهای قبل عمل می شد امروز مشکلات کنونی اقتصادی وجود نداشت، عمل نکردن به این مبانی برای ما مشکل آفرین بوده است.

رییس جمهور ابراز داشت: ما برای استفاده از تجربه و حرف های نو دیگران هیچ محدودیتی نداریم اما برای نسخه نویسی بیگانگان برای کشور با احتیاط برخورد می کنیم و معنای احتیاط این است که کارشناسان بومی باید نسخه های خارجی بصورت دقیق بررسی کنند و راهکارهای برون رفت از مشکلات را مشخص کنند.

رییسی یادآور شد: اگر با بصیرت و اتکاء به خداوند متعال و اعتماد به نفس و تکیه به توان داخلی حرکت کنیم با وجود تمام موانع و تحریم ها، متوقف نخواهیم شد.

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت جبران عقب ماندگی ها، گفت: هیچ کس حق ندارد در جامعه القای یاس کند و باید با امید حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: بعنوان کسی که در بخش های مختلف کشور کار کرده ام می توانم ادعا کنم که هر چه که پیش می رویم امیدها برای بازشدن گره ها بیشتر می شود و می توانیم با تعامل و همکاری تمام مشکلات را برطرف کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه مراکز پژوهشی می توانند اتاق های فکر دولت باشند، تصریح کرد: تحول در کشور باید علم پایه باشد، تحولی که علم پایه باشد از دام سلیقگی و شخصی رها می شود و می تواند مسائل کشور را حل نماید.

رییسی گفت: برنامه توسعه هفتم کشور با استفاده از برنامه های توسعه قبلی در حال تدوین است و در این زمینه حوزه علمیه می تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی مشکلات و آسیب های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در مبحث آسیب های اجتماعی و سایر آسیب ها مانند مشکلات نظام بانکی و اقتصادی باید به دنبال علل و عوامل آن برویم.

مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد / تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است / حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد

آیت الله رییسی با بیان اینکه حوزه علمیه در هر دو بخش نرم افزار و سخت افزاری می تواند نقس مهمی در اهداف نظام داشته باشد، بیان داشت: جامعه المصطفی العالمیه به عنوان یکی از نهادهای حوزوی از مجموعه هایی بسیار اثرگذاری است که خوش درخشیده و در تربیت نیروی انسانی عالم و مهذب اثرگذار بوده است.

وی توسعه متوازن و عدالت را سرلوحه دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: مردم باید مزه شیرین عدالت را بچشند و عدالت اجرایی در تمام ابعاد زندگی مردم جلوه داشته باشد.

رییسی با انتقاد از توسعه نامتوازن و ناعادلانه امکانات در کشور، خاطرنشان کرد: تقسیم عادلانه امکانات، بودجه و اعتبارات در راستای اجرای عدالت اجرایی و توسعه ملی و عدالت اجتماعی عملیاتی شود.

وی در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه های علمیه و تاکید بر ضرورت حرکت جهادی برای قرارگیری در ریل پیشرفت و فرصت سازی از ظرفیت های موجود به ویژه تحریم های خارجی، گفت: ارتباط دولت با حوزه علمیه بسیار ضروری است و دولت این ارتباط را برای پشتوانه فکری، اندیشه ای و کارهای پژوهشی خود لازم می داند.

 

تقدیم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز از افتخارات قم است

آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در مدرسه امام کاظم(ع) بیان داشت: نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است، یکی از ایام الله ما روز نهم دی ماه است، ‌دست قدرت الهی به نحوی که عقول و خردمندان به صورت عادی تصور نمی‌کردند، نمایان شد.
وی افزود: قدرت الهی در این روز با حضور حماسی مردم در صحنه و رقم زدن امنیت، اقتدار و عزت برای ایران اسلامی و پایان دادن به فتنه و فتنه ها نمایان شد.
آیت الله رییسی  ادامه داد: باید این روز را گرامی داشت و از زمان شناسی مردم تقدیر کرد که این گونه در صحنه حضور پیدا کردند و نقشه های دشمن را ناکام گذاشتند، باید از خدا به خاطر این مردم زمان شناس و با بصیرت تشکر کرد.
وی گفت: در حقیقت امروز بیش از هر زمان دیگری به بصیرت نیاز داریم، بصیرت راه را روشن می‌کند، باید از خداوند متعال بصیرت در دین را بخواهیم.

سردار سلیمانی نماد بصیرت بود

رییس جمهور تاکید کرد: شما زندگی و سیره حاج قاسم سلیمانی را ببینید آنگاه که ایشان از دین و ارزش‌ها دفاع می‌کند و در مقابل داعش دست ساخته آمریکایی‌ها و نظام استکبار می‌ایستد و تحلیل درستی از این جریان دارد.
‌وی افزود: حاج قاسم سلیمانی نماد انسان با بصیرت بود و روشن‌گری کرد و نقش آفرینی مخلصانه داشت و خداوند هم او را بلند آوازه کرد.
وی ادامه داد: ابزارهای تبلیغاتی نمی‌تواند نام کسی را بلند کند اما اگر کسی برای خدا کار کرد خدا او را بلند می‌کند، شهدا را خداوند بلند آوازه کرد و امروز خانواده شهدا به خود ببالند؛ خون شهدا همچون خون سیدالشهدا جهل زدایی می‌کند.

رییس جمهور اضافه کرد: قم با داشتن ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز دارای ویژگی خاصی در سطح کشور و در مسیر انقلاب هستند، قم نماد بصیرت و بصیرت آفرینی برای کشور، منطقه و جهان اسلام است و مردم جهان نیز قم را با ویژگی شهادت، ایثار و ایستادگی در صحنه می شناسند و به همین منظور خدمت به قم خدمت به نظام اسلامی و پایتخت تشیع است.
وی گفت: قم در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری مشغول تربیت نیروهای کارآمد برای مدیریت بحران های داخلی و خارجی است. مردم قم نشان دادند که در دفاع از انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی همیشه در صحنه حضور داشته دارند.

مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد / تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است / حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد / تقدیم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز از افتخارات قم است

فعالان اقتصادی مطمئن باشند مشکلات حل خواهد شد 
رییسی با اشاره به شعار سال و مساله رونق تولید، ابراز کرد: فعالان اقتصادی با قدرت در این عرصه حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد. باید کاری کرد که بازار احساس ثبات و اقتصاد احساس آرامش کنند؛ غیرقابل پیش بینی بودن برای اقتصاد بسیار خطرناک است.
وی مساله انضباط بانکی را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان تعیین شده در شورای پول و اعتبار را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.
آیت الله رییسی با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان، یادآور شد: مساله علم و فناوری یک مقوله مهم است و باید یک پارک علم و فناوری کاملا جامع در سطح استان قم احداث شود.
رییس جمهور گفت: رویکرد دولت در مورد نهاده های دامی، تولید این نهاده ها در داخل کشور است و وابستگی به نهاده های دامی به کشورهای دیگر بر خلاف استقلال اقتصادی کشور است اما رسیدن به مرحله خودکفایی زمان بر است.
وی اولویت دولت را بهره برداری از پروژه های نیمه تمام دانست و بر حمایت از بخش خصوصی در اتمام طرح های نیمه کاره تاکید کرد و افزود: در سراسر کشور به میزان ده ها سال پروژه نیمه تمام وجود که کلنگ آنها از سالها پیش زده شده ولی پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.
وی اضافه کرد: دولت حاضر است پروژه های نیمه تمام کشور را با تضمین بازگشت اصل و سود سرمایه، توسط بخش خصوصی و سایر بنگاه های اقتصادی به سرانجام برساند.

مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد / تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است / حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد / تقدیم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز از افتخارات قم است

دولت سیزدهم دنبال مردمی سازی حکمرانی است

رییسی تصریح کرد: مردمی سازی حکمرانی و مردمی سازی سایر بخش ها یکی از نظام مسائل مهم دولت سیزدهم است و اعتقاد ما این است که مشارکت مردم می تواند مشکلات زیادی را برطرف کند، تمام دولتمردان باید زمینه مشارکت های مردمی و تکریم آنها را با ایجاد بسترهای لازم فراهم کنند.
رییس جمهور با تاکید مجدد بر اهمیت خیرین و مشارکت های مردمی یادآور شد: خیرین یکی از جلوه های مشارکت های مردمی است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگی و معلمان کشور، اظهار داشت: دغدغه های مختلف مردم از معیشت تا سایر دل نگرانی های آنها باید برطرف شود.
رییسی با بیان اینکه مساله زن و خانواده یکی از مسائل مهم کشور است، گفت: آسیب های اجتماعی مانند طلاق بسیار آزاردهنده است و هم اکنون سازوکارهای اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح کلان با تاکید مقام معظم رهبری در حال انجام است.
رییس جمهور مشکلات اقتصادی یکی از عوامل مهم آسیب های اجتماعی دانست و ادامه داد: برای کاهش آسیب های اجتماعی لازم است تا تمام دستگاه های مسوول پای کار باشند.
وی اظهار داشت: دولت امروز متعلق به تمام جمهور است و هر کسی که احساس می کند می تواند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کند پای کار بیاید.

حل مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت / تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است / حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد / تقدیم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز از افتخارات قم است
رییس جمهور ابراز داشت: امکان دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ با توجه به منابع، امکانات و کاهش مصارف امکان پذیر است؛ اگر هزینه ها کاهش و درآمدها افزایش یابد امکان افزایش رشد اقتصادی وجود دارد.
وی  با تاکید بر ضرورت حمایت از روستائیان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها، عنوان کرد: با تضمین خرید محصولات کشاورزی و افزایش امکانات و تجیهزات و پی ریزی شیوه های نوین کشت و افزایش بهره وری باید مانع از مهاجرت روستائیان به شهر باشیم.

آیت الله رییسی  در سخنانی خطاب به مردم قم بیان کرد: جا داشت که بنده در این سفر در اجتماعات بزرگتری در خدمت مردم باشم که با توجه به شرایط کرونایی چنین امکانی سلب شد و از این نظر از تمام مردم استان قم عذرخواهی می کنم و امیدوارم در آینده و با بهبود شرایط کرونایی امکان دیدار عمومی مردم فراهم شود.

 

رئیس جمهور در دیدار با خانواده‌ شهدای مدافع حرم:«حاج قاسم» یک جریان بود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج شنبه در ادامه سفر خود به استان قم در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با بیان اینکه همیشه باید پرچم شهادت را برافراشته نگاه داشت، گفت: اینکه رهبر انقلاب از عنوان مکتب شهید سلیمانی استفاده کرده است فلسفه دارد و آن فلسفه این است که حاج قاسم شخص نبود یک جریان بود و این مکتب در امتداد مکتب اباعبدالله است و برای همین رهبر انقلاب تکلیف کردند مکتب شهید سلیمانی شناخته شود.

در منطقه دست برتر با نیروهای حزب الله است

وی با اشاره به اخراج آمریکایی‌ها از سوریه، افغانستان و عراق گفت: امروز آمریکایی‌ها از همیشه ضعیف‌تر هستند. در منطقه هم دست برتر و ابتکار عمل با نیروهای حزب الله و مجاهدین و از جمله فلسطینیان است. اینها پیروزی‌های بزرگی است که در منطقه به وجود آمده است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: شهدا، امنیت منطقه را تضمین کردند و راحتی ما به برکت خون شهدا است اما دشمنان دست بردار نیستند و داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردند.

امنیت افغانستان امنیت جمهوری اسلامی است

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تحولات افغانستان تاکید کرد: امنیت افغانستان امنیت جمهوری اسلامی و ناامنی در آنجا ناامنی در ایران است.

آیت‌الله رئیسی افزود: علاوه بر روابط همسایگی، خویشاوندی و تاریخی، سرگذشت ایران و افغانستان با همدیگر گره خورده است. رنج مردم افغانستان در این سه دهه گذشته رنج همه ما است. همه تلاش ما این است که دولتی در افغانستان سرکار بیاید که مردم این کشور احساس کنند این دولت برای همه گروه‌های افغانستانی و اقوام این کشور است و برای مردم این کشور آرامش فراهم کند.

وی تصریح کرد: قریب ۴ میلیون مردم افغانستان که برادران و خواهران ما هستند در ایران زندگی می‌کنند؛ زندگی ایرانیان و افغانستانی‌ها طوری با هم عجین شده که قابل تمایز نیست.

حل مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت / تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است / حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد / تقدیم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز از افتخارات قم است

مجاهدت نیروهای حیدریون، زینبیون و فاطمیون در منطقه

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مجاهدت نیروهای حیدریون، زینبیون و فاطمیون در منطقه تصریح کرد: این مجاهدت‌ها حرکت ماندگاری در دفاع از منطقه و ارزشهای اسلامی در مقابل جریان تکفیری بود. مبارزه با جریان تکفیری همیشه در خاطره مردم منطقه ماندگار است که به دور از گویش، خاک و دولت‌ها صورت گرفت.

رئیس جمهور افزود: یک گروهک که دست ساخته آمریکا بودند آمدند تمام منطقه را به هم بریزند و الان هم تهدید بزرگی در افغانستان هستند. ایستادگی مردانه جوانان برومند، مسلمان، معتقد و پایبند مبانی باعث شد منطقه امن شود.

نمی‌خواهد صلح و آرامش در افغانستان شکل گیرد

رئیس جمهور با اشاره به فتنه داعش در منطقه اظهار داشت: وقتی گروه های مقاومت از جمله حیدریون، زینبیون و فاطمیون با داعش مبارزه می‌کردند خیلی‌ها اصلاً این گروهک را به خوبی نمی‌شناختند. کار داعش مسلمانی نبود زیرا مسلمان سر نمی‌برد و کودک نمی‌کشد. رهبر انقلاب به خوبی تشخیص دادند و همان اول فرمودند که جنس کار داعش صهیونیستی است. در ابتدا خیلی‌ها این تشخیص را درک نکرده بودند اما به مرور مشخص شد که این کار، دست ساخته صهیونیست ها است و آنها داعش را مامور کردند اقدامات نیابتی انجام دهند و منطقه را به هم بریزند.

رئیس جمهور افزود: همین جریان الان هم نمی‌خواهد صلح و آرامش در افغانستان شکل گیرد و مسجد مسلمانان را منفجر میکنند و آنها را به خاک و خون می‌کشند. جنس این کارها صهیونیستی است.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: قدر کار حاج قاسم و مدافعان حرم و بچه هایی که در مقابل صدامیان ایستادند روز به روز روشن تر می‌شود. آن روزی که خیلی‌ها خوابشان برده بود آنها مردانه ایستادند و کار ماندگاری انجام دادند.

 

مصوبات سفرهای استانی باید به مرحله اجرا برسد

آیت الله سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم، افزود: پیش از آغاز سفرهای استانی دولت، کارگروه هایی برای بررسی مشکلات استانهای مختلف تشکیل و مهمترین نیازهای هر منطقه احصا و برای حل آنها برنامه ریزی صورت می گیرد.

رییس جمهور ادامه داد: آثار مصوبات و اقدامات دولت باید در زندگی مردم آشکار شود و آحاد مردم تفاوت ها و بهبود شرایط را احساس کنند و در صورت عدم انجام مصوبات یا کندی تصمیمات، عوامل اجرا نشدن تصمیمات بصورت شفاف با آنها در میان گذاشته شود.

وی روحیه و کار جهادی را لازمه به ثمر نشستن تصمیمات دولت دانست و اضافه کرد: مدیران استانی آگاه باشند که مصوبات استانی باید در میدان عمل برون داد عینی داشته باشد و مردم تغییرات و تفاوت ها را احساس کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: مصوبات و تصمیمات استانی دولت مباحث آرمانی و دست نیافتنی نیست بلکه این مصوبات با اقدامات و پیگیری های مدیران قابلیت اجرا دارد.

رییسی تصریح کرد: استان قم با ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز جایگاه ویژه ای در سطح جهان دارد و خدمت به این شهر، خدمت به انقلاب و نظام است.

وی با تاکید بر بهبود شرایط توسعه ای و حل مشکلات و معضلات استان قم، عنوان کرد: درخصوص استان قم باید عملکرد و گزارش کار ویژه ای توسط دولتمردان انجام و ارائه شود.

رییسی ادامه داد: برای حفظ انقلاب اسلامی باید از مجموعه استان قم صیانت شود و مدیران در این خصوص وظیفه دارند چرا که بسیاری می خواهند قم را در عرصه های فکری و معرفتی دچار آسیب و خسران کنند.

حل مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت / تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرا هماهنگ است / حوزه علمیه قم برای مشکلات راهکار ارائه دهد / تقدیم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز از افتخارات قم است

وجود آسیب های اجتماعی در قم قابل قبول نیست 

وی اظهار داشت: دولت نسبت به مسائل فرهنگی قم حساسیت دارد و از استاندار قم درخواست می شود کارگروه هایی با حضور مدیران استانی و سایر مسوولان ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل داده و معضلات موجود در آن مدیریت شود.

رییس جمهور ابراز کرد: وجود آسیب های اجتماعی در قم قابل قبول نیست و برای حل معضلات و کاهش های این شهر باید نگاه و عملکرد ویژه ای توسط مسوولان در پیش گرفته شود.

وی یکی از نتایج رونق گردشگری را بهبود وضعیت اقتصادی قم دانست و خاطرنشان کرد: قم قطب گردشگری مذهبی و زیارتی کشور بوده و از طرفی محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و باید مشکلات گردشگری زیارتی این استان در قالب کارگروه زیارت بصورت کامل برطرف شود.

رییسی تاکید کرد: کارگروهی ویژه برای رفع مشکل صنایع و واحدهای راکد استان قم با مسوولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تشکیل خواهد شد.

رییس جمهور با تاکید بر اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام استان قم، یادآور شد: فرودگاه قم باید هر چه زودتر به سامان و نتیجه قطعی برسد.

دستور رییس جمهور برای آزادسازی اراضی ۱۰۰۰ هکتاری حبس شده توسط موسسات قم 
رییس جمهور یادآور شد: موسسات قم یکهزار از اراضی استان را حبس کرده اند، تمام این موسسات و دستگاه ها باید در یک مدت کوتاهی تمام این اراضی را برای احداث خانه برای اقشار مستضعف آزاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما بر اجرای قانون در آزادسازی اراضی یکهزار هکتاری موسسات و دستگاه های اجرایی اصرار داریم و از کنار آن به سادگی عبور نمی کنیم.

رییس جمهور ابراز داشت: لازم است تا برای حل مشکل دریاچه نمک کارگروهی توسط دستگاه های ذیربط برای کنترل ریزگردها تشکیل شود.

وی همچنین رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی، تامین کاغذ مورد نیاز چاپ و نشر دفع اصولی پسماندهای صنعتی را نیز از مباحث و مسائل مهم استان قم ارزیابی کرد.

برای ۵۰ سال آینده پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد
وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور برای ۵۰ سال آینده پروژه نیمه تمام وجود دارد و در این شرایط برای بهره برداری از این طرح ها باید به دنبال اولویت بندی طرح های نیمه کاره و برون سپاری آنها به بخش های خصوصی باشیم.

رییسی با اشاره به پیشنهاد برخی مسوولان استان برای تبدیل شدن منطقه پردیسان به یک شهر جدید در ضلع جنوبی شهر قم، گفت: مسائل شهرک پردیسان و رفع مشکلات شهروندان آن باید در قالب یک کارگروه در زمان کوتاهی برطرف شود.

وی با اشاره به حجم بالای بافت های فرسوده و تاریخی عنوان کرد: بافت های فرسوده و بافت های تاریخی باید از همدیگر تفکیک شود و امکان ساماندهی بافت های فرسوده برای مردم فراهم شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مطلوب مدیریت کرونا، تصریح کرد: با حرکت های جهادی و حضور مردم در صحنه در کنار اقدامات حکیمانه مقام معظم رهبری، این بیماری به شکل مطلوبی در سطح کشور مدیریت شد.

رییسی یادآور شد: استانداران بر مسوولان و مدیرانی انتخابی خود، نظارت جدی و مستمر داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها