کد خبر: ۵۰۱۰۱۸
زمان انتشار: ۰۸:۰۰     ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
بعد از ۸ سال هزینه تراشی‌های سنگین، ناکارآمدی و بی تدبیری؛
بنا به وجود برخی قرائن و شواهد ظاهرا اصلاح طلبان همچنان در تب بازگشت به قدرت دست و پا می زنند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دولت روحانی یک سرمایه سوزی بزرگ و اشتباه محاسباتی بزرگتر برای اصلاح طلبان بود که هزینه های سنگین ناکارآمدی و بی تدبیری و ترک فعل های دولت حسن روحانی را نیز علیرغم تمام نعمات مالی و قدرت سیاسی که برایشان بدنبال داشت که در نوشتارهای قبلی به آن اشاره شد لیکن با این شرایط باید دید این جماعت برای آینده خود چه برنامه هایی دارند.

شواهد حاکی است که جریان یاد شده با مکانیزم هایی که ذیلا به آن اشاره خواهد شد دوباره برای بازگشت به دوران خوش 8 سال گذشته و 32 سال قدرتمداری دوران ماضی فعال شده است:

1- با هر حرکت دولت موج منفی از تخریب ها به راه می اندازند. این درحالی است که در دولت گذشته با وجود همه انتقادات از سوی مردم این رسانه‌ها سکوت اختیار می کردند و مشکلات را نادیده می گرفتند اما حالا با وجود پرکاری دولت دست به تخریب همین وجه ممیز و مزیت دولت سیزدهم نسبت به دو دولت قبل می‌زنند.

2- آنچه این تخریب ها را شدت می بخشید می تواند نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد، تخریب دولت و مجلس به طور توامان و همچنین القای اختلاف بین این دو قوه مهم کشور. یادمان نمی رود که همین شرایط در دوران دولت روحانی نیز وجود داشت بعبارت دیگر هم دولت و هم مجلس علی لاریجانی و قوه قضائیه آملی لاریجانی بسیار همسو با دولت حرکت می کردند اما جریان رقیب بیش از آن منتقد و محرک تنش در جامعه باشد بیشتر نوعی "چوب خور و در گوشه رینگ سیاست های " خصوصا حسن روحانی و دولتمردانش دائما در حال نوش جان کردن القاب و عناوین مختلف بودند.

3- اما شگرد اصلی اصلاحاتیون این است که القا می کنند: مجلس و دولت چون همسو هستند نباید مشکلی در کشور بوجود بیاید و همه کارها باید بر وفق مراد دولت انجام شود. اما نمی گویند که مسبب وضعیت فلاکت بار خانوار ایرانی و خزانه خالی کشور کیست؟ . این زمین سوخته و مین گذاری شده اقتصادی – سیاسی دولت قبل با حجم وسیعی از تخریب ها که :کارخانجات تعطیل شده، بدهی های کلان، بیکاران پنهان و آشکار ف نا اُمیدی نسل جوان از تشکیل خانواده و خرید مسکن و خودرو و از همه خطرناکتر پیری جمعیت در سالهای پیش رو و.... را چگونه باید آباد کرد؟ و چه کسی را بید به پای میز محاکمه کشید؟

4- همانگونه که اشاره شد ناکارآمدی و نشان دادن وجود اختلاف بین مجلس و دولت از جمله اقدامات اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات است زیرا می دانند نمی توانند به عملکرد مجلس گذشته که کارنامه اقدامات خودشان است، تکیه کنندبعنوان نمونه: حسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران عنوان می کند که هم دولت و هم مجلس نمی خواهند هزینه حذف ارز ترجیحی را به گردن بگیرند. این درحالی است که ارز ترجیحی در دولت دوازدهم با نام دلار جهانگیری به نوع رسمی شکل گرفت و امروز به چالش جدی مجلس و دولت تبدیل شده است که نه ماندگاری‌اش سودی دارد و هم برداشتن آن ممکن است مشکلاتی در حوزه اقتصاد ایجاد کند.

در مجموع علاوه بر سایت های مختلف در صفحاتی مانند توئیتر هم اصلاح طلبان در حال تخریب و تضعیف دولت و مجلس در موضوعاتی مانند شفاف سازی و سفر رئیسی به روسیه هستند که مورد آخر بهترین نمونه برای اثبات این ادعاست.

جماعت اصلاح‌طلب که همواره خود را حامی دیپلماسی و تعامل با همه کشور‌های جهان، خصوصاً کشور‌های قدرتمند و ثروتمند معرفی می‌کردند، چرا اکنون از توسعه روابط خارجی آن هم با کشوری قدرتمند ناراحت هستند؟ به قدری نمک انتقاد برخی اصلاح‌طلبان و اشتراک نظر آن‌ها با اپوزیسیون درباره سفر رئیس‌جمهور به مسکو زیاد شد که صدای وزیر ارشاد دولت اصلاحات که در لندن به سر می‌برد بلند شد، او در رشته توئیتی با بیان اینکه درباره سفر آقای رئیسی به روسیه و سفر امیرعبداللهیان به چین، اپوزیسیون فریاد برآورده‌اند، نوشت: مخالفت و هیاهوی مجموعه اپوزیسیون برانداز، به خاطر بر باد رفتن آرزوهاست. معاهدات طولانی‌مدت با روسیه و چین- بالطبع با رعایت مصالح کشور و ملت- ضروری و مهم است.

رضا احمدزاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
۰
۰
سلام اگر کسی پیدا می شد و این ... را بابت بی تعهدی به قسم های خود و خیانت به مردم محاکمه میکرد شاید جرات نمی کردند بزرگتر از دهان خودشان حرافی کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها