کد خبر: ۵۰۱۲۷۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
مشاور امنیت ملی کاخ سفید خشم واشنگتن از حمله به فرودگاه أبها در عربستان سعودی را ابراز داشته و مدعی شد عوامل آن پاسخگو قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از جهان نیوز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه از هدف قرار گرفتن فرودگاه «أبها» در عربستان سعودی ابراز عصبانیت کرد.

به نوشته وبگاه کاخ سفید، سالیوان در بیانیه‌ای حمله پهپادی ارتش مردمی یمن به این فرودگاه سعودی‌ها را محکوم کرد و گفت واشنگتن در کنار ریاض و دیگر متحدان بین‌المللی، عوامل این حمله را «پاسخگو» قرار خواهد داد.

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در این بیانیه «حمله علیه أبها در عربستان سعودی» را که «حوثی‌ها مسئولیت آن را پذیرفته‌اند» قویاً محکوم می‌کند.

این مقام آمریکایی افزود، همان‌طور که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در تماس با «ملک سلمان» پادشاه سعودی تأکید کرد، «ما به حمایت از عربستان سعودی در دفاع از مردم و سرزمین خود در برابر این حملات متعهد هستیم».

صبح روز گذشته (پنجشنبه‌) «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن یک مرکز نظامی مهم در فرودگاه أبها عربستان سعودی را با پهپاد قاصف K۲ هدف گرفت.

وی ضمن اعلام اینکه این ضربه دقیق بوده، تصریح کرد، فرودگاه أبها از جمله فرودگاه‌هایی است که برای اقدامات نظامی علیه یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرودگاه ابها در کنار پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط جزو فرودگاه‌هایی هستند که بیشترین حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن از این دو مکان انجام می‌شود.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی هفته‌های اخیر در واکنش به ادامه جنگ و محاصره یمن، چندین عملیات پهپادی و موشکی علیه عربستان سعودی و ابوظبی انجام داده‌اند و اعلام کرده‌اند، این عملیات‌ها تا توقف جنگ یمن ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها