کد خبر: ۵۰۱۳۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی:
در مراسم جشن پیروزی انقلاب در مسجد جامع جعفریه تهران نو ؛که پس از نمازمغرب و عشای شامگاه 21 بهمن 1400 برگزار شد، سخنران این مراسم دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی بود . وی دربخش نخست خلاصه ای از بیانیه گام دوم را تشریح کرد و سپس نقش مساجد را درتحقق راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در مراسم جشن پیروزی انقلاب مسجد جعفریه پس از نمازجماعت مغرب و عشا ؛ نخست حجت الاسلام والمسلمین مهدوی عارف یوم الله را تبریک گفته ، سپس از نوجوانان برگزیده در مسابقه روز پیروزی انقلاب تقدیر بعمل آمده و هدایایی تقدیم گردید ؛ آنگاه سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی  با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب ومساجد برگزار گردید.

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی درخصوص بیانیه گام دوم بیان داشت: بیانیه ای که رهبر انقلاب در انتهای چله اول انقلاب یعنی در 22 بهمن 1397 خطاب به ملت ایران صادر کردند؛ شروع انقلاب از صفر را توضیح داده و دستاوردهای عظیم را تحت عنوان برکات بزرگ انقلاب اسلامی یاد کرده و با مقدمه ای از ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی ، وضع شرایط حال انقلاب چهل‌ساله را در ابعاد تهدیدات ؛چالشها و فرصتهای موجود واینده را ترسیم کرده و  برای گام بزرگ دوم هفت سرفصل توصیه‌های اساسی در پرتو امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده را تبیین کرده اند ؛ که با توجه به اهمیت آن ضرورت دارد ، مورد توجه همه آحاد مردم قرارگیرد تا به هدف غایی انقلاب اسلامی دست یابیم.

ایشان سپس در خصوص جایگاه مساجد در گام دوم انقلاب گفت : مساجد درپیش از انقلاب نه تنها در بیرون مسجد هیچ فعالیتی نداشتند ، بلکه در برنامه های داخل مسجد نیز بشدت در فشار ساواک پهلوی قرارداشته و حتی برخی از روحانیت مبارز نیز ممنوع المنبر بودند . رژیم پهلوی بدنبال ان بود تا مساجد را تهی از محتوا کرده و همانند مساجد عربستان و ترکیه و... صرفا تبدیل به خواندن نماز خشک و مسلمانان بدون بینش اسلامی و سیاسی کنند. ولی به برکت خیزش نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی ، در دوران انقلاب مرکز روشنگری، مبارزه، راهپیمایی و فعالیت های پشتیبانی از انقلاب ومردم مبدل شد و پس از انقلاب نیز بحمدالله بعنوان پایگاه مردمی و فعالیتهای اجتماعی،  سیاسی و نیز کمک به جبهه ها، کمک به مدیریت بحران سیل و زلزله و کرونا و کمک های مومنانه و پایگاه مقاومت و ایستادگی از ارزشهای اسلام و انقلاب در آمده است.

وی در ادامه بیان داشت: مساجد تراز گام دوم انقلاب، باید دغدغه های رهبری را اولویت توجه قرار داده و توصیه های راهبردی ایشان را مبنای برنامه ریزی خود قرار دهند . با توجه به اینکه مخاطب سند گام دوم جوانان مومن انقلابی است، مسجد گام دومی بهترین مکان برای پرورش جوانان مومن انقلابی برای مسولیت‌های مختلف جامعه است.

دکتر هاشمی فشارکی همچنین گفت: باتوجه به زنگ هشدار رهبرانقلاب مبنی بر فعال بودن کانونهای ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی فراهم شده و براساس بیان چشمان تیز بین رهبر انقلاب که فرموده اند :" هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم. دستگاه‌های مسئول حکومتی در این باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد. و این البتّه به معنی رفع مسئولیّت از اشخاص و نهادهای غیرحکومتی نیست. در دوره‌ی پیش ‌رو باید در این باره‌ها برنامه‌های کوتاه مدّت و میان مدّت جامعی تنظیم و اجرا شود؛ ان‌شاء‌اللّه. " و نیز وجود جریان تحریف،  ضرورت دارد، مساجد بعنوان نهاد اجتماعی مردم نهاد ؛ می تواند بصورت قرارگاه فرهنگی محله ، امور محله را رصد و پایش و سپس برنامه ریزی کرده و اقدامات لازم را بعمل اورند، تا " اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند." و علاوه بر پاکسازی پلشتی های محله، راه تعالی جامعه میسر و مسهل گردد.

دکتر هاشمی فشارکی در پایان گفت: مساجد تراز گام دوم انقلاب بایستی، مرکز ثقل و قلب تپنده محله در انواع کارکردها باشد . ثقلیت مسجد و قلب تپنده بودن مرکزمحله ، لازمه اش ایجاد و تقویت بخش فرهنگی اجتماعی ؛ بخش خدماتی و اقتصاد مقاومتی ، ایجاد هسته های کمک رسان در شرایط بحرانها ( تیم دوام ) ؛ با برنامه ریزی و تلاش برای اثر گذاری بر مدارس ؛ مراکز ورزشی و فرهنگی محله ، مراکز تجاری و خدماتی محله ، بوستانهای و فضاهای سبز شهری به منظور پالایش چرکهای مزمن مدو سبکهای غربی و بی هویتی درجامعه ودر مقابل ترویج سبک ایرانی اسلامی درابعاد مختلف محله ؛ با کمک پایگاههای مقاومت بسیج محله می باشد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها