کد خبر: ۵۰۱۳۷۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
هاچبک کوییک یکی از جدید ترین خودروهایی بود که وارد این بخش از بازار شد تا با پژو 206 تیپ 2 شانه به شانه حرکت کند. اما کوییک ورژن R که توسط پارس خودرو به تولید رسید، به دلیل داشتن جذابیت های بصری و البته نام پارس خودرو به عنوان تولید کننده، بیش از دیگر مدل ها توانست در بازار خودرو عرض اندام کند.

به گزارش پایگاه 598، تولید هاچبک های اندازه متوسط و کوچک شهری در صنعت خودرو جهان طی یک دهه گذشته چندین برابر شده است. زیرا افزایش قیمت سوخت و سخت تر شدن قوانین زیست محیطی باعث شده خودروسازان به فکر طراحی و تولید هاچبک های اقتصادی باشند که علاوه بر مصرف سوخت و آلایندگی کم، هزینه های نگهداری پایین نیز داشته باشند. 

این روند به گونه ای پیش رفته است که حتی خودروسازانی چون شورولت نیز در سبد محصولات خود مدل های هاچبک همچون کروز را جای دهند. در میان خودروسازان ایرانی نیز سایپا با تولید رنو 5 از با سابقه ترین هاست. البته روند تولید مدل های هاچبک در ایران با با ورود پژو 206 در ابتدای دهه 80 شمسی رنگ و بویی دیگر گرفت. اما در سال های اخیر خودروی کوییک توانست جایگاه ویژه ای در بازار برای خود دست و پا کند.

هاچبک کوییک یکی از جدید ترین خودروهایی بود که وارد این بخش از بازار شد تا با پژو 206 تیپ 2 شانه به شانه حرکت کند. اما کوییک ورژن R که توسط پارس خودرو به تولید رسید، به دلیل داشتن جذابیت های بصری و البته نام پارس خودرو به عنوان تولید کننده، بیش از دیگر مدل ها توانست در بازار خودرو عرض اندام کند.

کوییک R مجهز به موتور 1.5 لیتری آشنایی است که از نظر مصرف سوخت و استهلاک در رده کمترین ها قرار می گیرد و یکی از دلایل موفقیت کوییک در بازار شاید همین موتور باشد. از جمله دیگر مزیت های این موتور باید به تعمیرات آسان و قطعات یدکی فراوان آن اشاره کرد. ضمن این که شبکه گسترده خدمات پس از فروش گروه سایپا نیز از آن حمایت می کند. البته دانش فنی تعمیرات این موتور در تعمیرگاه های دیگر نیز وجود دارد و به همین دلیل یکی از موتورهای پر کاربرد تولید کننده در محصولات است.

از دیگر نکات برجسته کوییک R باید به کیفیت مونتاژ آن اشاره کرد. بعد از خروج رنو از ایران و عدم همکاری با پارس خودرو از سوی این خودروساز به دلیل وضع تحریم ها در سال 97، پارس خودرو کوییک را راهی خط تولید رنو کرد. خط تولیدی که از نظر کنترل های کیفی و دقت در تولید و مونتاژ در کشور کم نظیر است. از این رو کیفیت مونتاژ کوییک R نسبت به همکلاسان خود یک سرو گردن بالاتر است.

این خودرو 87 اسب بخار قدرت دارد و 126 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که برای خودروی اقتصادی با مصرف سوخت حدود 7 لیتر در سیکل ترکیبی منطقی است. از طرفی سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، آینه های برقی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دو کیسه هوای ایمنی، سنسور دنده عقب ترمزهای ABS+EBD+BAS، باز شدن خودکار درب ها بعد از تصادف، نگهدارند صندلی کودک ایزوفیکس از جمله تجهیزات اولیه این خودرو هستند. از طرفی این خودرو با تریم های دو رنگ به بازار عرضه می شود که ترکیب رنگ سفید و قرمز و قرمز و مشکی از پرطرفدار ترین مدل ها در این محصول پارس خودرو است. این خودرو که حدود 175 میلیون تومان قیمت دارد و چند میلیونی از 206 تیپ 2 گران تر است. اما از نظر نسبت به شیر پیر فرانسوی با طراحی به روز تر امکانات بیشتری هم در اختیار مالک می گذارد.

سواری کوییک نسبت به رقیبان فرانسوی نرم تر است و حتی استهلاک قطعات جلوبندی این خودرو نیز بیشتر از فرانسوی هاست. ضمن این که قیمت قطعات یدکی ارزان تری هم دارد. از نظر طراحی کوییک R به روز ترین چهره را در برابر هاچبک های هم رده دارد. از طرفی تریم دو رنگ و رینگ های آلومینیومی 14 اینچی یک پکیج مناسب را برای آن به وجود آورده است. البته این همه ماجرا نیست، زیرا کوییک R یک ورژن پلاس هم دارد که از نظر تجهیزات و تریم داخلی تفاوت هایی با دیگر برابر خود دارد.

این خودرو که باید آن را ورژن به روز رسانی شده مدل R بنامیم، علاوه بر تریم دو رنگ با سیستم مالتی مدیا، صندلی ها با دوخت قرمز و چرم مصنوعی، کف پایی های سه بعدی، فرمان D کات و کلید های کنترل سیستم صوتی روی فرمان ارائه می شود. در واقع باید کوییک R+ را یک سروگردن بالاتر از خانواده کوییک به حساب آورد، زیرا تجهیزات به روز این خودرو باعث شده علاوه بر حفظ قابلیت های اقتصادی، امکانات یک پژو 207 دنده ای را در اختیار راننده قرار دهد. البته قیمت کارخانه کوییک R  حدود 175 میلیون تومان است و پژو 207 دنده ای نیز با فرمان هیدرولیک 208 میلیون تومان قفیمت دارد که اگر برای ان فرمان برقی را انتخاب کنید، برای شما 215 میلیون تومان خرج می تراشد. ضمن این که ورژن سقف شیشه ای این خودرو نیز بیش از 70 میلیون تومان از کوییک R گران تر است.

کوییک یک ورژن اتوماتیک دیگر نیز دارد که به کوییک پلاس معروف است. این خودرو از گیربکس CVT ساخت کمپانی Punch بهره می برد که یکی از معروف ترین سازندگان گیربکس در جهان است. البته کوییک پلاس فرمان برقی هم دارد. استارت این خودرو دکمه ای است و سیستم ورود بدون کلید( Keyless) هم در آن وجود دارد. نمایشگر دوربین دید عقب و مالتی مدیا، سنسور پارک، نمایشگر کنترل سیستم باد تایرها، دما سنج و کامیپیوتر سفر از مله تجهیزات این خودرو هستند. این خودرو از نظر مشخصات با پژو 207 یک رقیب مستقیم است. هر چند ایران خودرو هنوز قیمت 207 اتوماتیک با سقف پانورا را اعلام نکرده، اما به نظر می رسد این دو خودرو اختلاف قیمتی چند ده میلیونی داشته باشند.  

در یک جمع بندی کلی باید کوییک R را یکی از بهترین انتخاب ها برای تردد های شهری و خانواده های کم جمعیت به حساب آورد. ضمن این که به دلیل جذابیت های بصری در تریم رنگ بسیار مورد توجه جوانان است. کوییک R با گیربکس دستی حدود 175 میلیون تومان در کارخانه قیمت دارد و از رقیبان فرانسوی جذاب تر به نظر می رسد و در کل در برابر هزینه ای که برای خرید این خودرو متقبل می شوید، یک پکیج منطقی را به نسبت دیگر رقیبان دریافت می کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها