کد خبر: ۵۰۱۸۳۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
در واکنش به اظهارات مدیرعامل سایپا؛
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی بیان کرد: امکان ندارد خودرویی با کیفیت تیبا و به قیمت 102 میلیون تومان در دنیا وجود داشته باشد!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی بیان کرد: امکان ندارد خودرویی با کیفیت تیبا و به قیمت 102 میلیون تومان در دنیا وجود داشته باشد!

وی همچنین در پاسخ به سوال مجری برنامه بیان کرد: ما همواره از واردات خودرو حمایت کرده و خواهیم کرد. اگر مجلس مجوز دهد من اولین فردی هستم که خودرو وارد می‌کنم!
 

در پاسخ به اظهارات مدیرعامل گروه سایپا باید گفت که شاید هیچ خودروسازی در دنیا به خودش اجازه نمی‌دهد که خودرویی با کیفیت پایین و قیمت بالا تحویل مردم بدهد.

این را باید عنوان کرد که هیچ شرکتی در دنیا "شیشه بالابر برقی"، "قابلیت تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی"، "داشتن کیسه هوا" و... را جزء آپشن‌های خودرو محسوب نمی‌نمایند، بلکه جزء الزامات خودروی خود تلقی می‌کنند. به همین خاطر است که هیچ تصادفی را نمی‌توان در دنیا پیدا کرد که از 13 خودرو، تنها کیسه هوای یک خودرو عمل کند!

این اظهارات باعث شد تا برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی برخی از خودروهای خارجی با قیمت 102 میلیون تومان را به مدیرعامل سایپا گوش زد کنند.

پیش از این نیز برخی از کارشناسان صنعت خودرو و اقتصاد در رابطه با تبعات انحصار بازار خودرو توسط سایپا و ایران خودرو هشدار داده بودند. در واقع با انحصار بازار خودرو توسط این دو شرکت داخلی، شاهد افت کیفیت و افزایش قیمت محصولاتشان بطور همزمان هستیم.

بسیاری از کارشناسان آزادسازی وارادات خودرو و سپس آزاداسازی قیمت‌ها را از راهکارهای موثر در کنترل این بازار مهم در کشور می‌دانند. گفتنی است بارها شاهد طرح آزادسازی وارادات خودرو در مجلس بوده‌ایم که متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است. البته همانطور که مجری برنامه تهران 20 نیز اشاره کرد، بسیاری بر این باورند که عدم تصویب طرح آزادسازی واردات خودرو بدلیل لابی خودروسازان می‌باشد.

این طرح که نظر مساعد و حمایت کمیسیون تلفیق را به همراه داشت، امروز در اتفاقی عجیب توسط مجلس منتفی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها