کد خبر: ۵۰۲۸۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه 598، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: تارنمای بنیاد ضدایرانی «دفاع از دمکراسی‌ها» در یادداشتی به تلاش ایران برای افزایش نفوذ فرهنگی در آمریکای لاتین با بهره‌مندی از نام و کاریزمای شهید سردار سلیمانی اشاره کرده است. یکی از این موارد، تأسیس کرسی «قاسم سلیمانی» در دانشگاه بولیواری ونزوئلا توسط مرکز جامعه‌المصطفی(ص) با هدف مطالعات فرهنگی و اجتماعی ژئوپلتیک است.

نویسنده از دولت آمریکا بابت اینکه به زعم او به دلیل تمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران از اقدامات فرهنگی و تبلیغی ایران در خارج، غفلت کرده، انتقاد می‌کند. به نظر او جامعه‌المصطفی(ص) در کنار دیگر نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی ایران در خارج، توانسته شبکه‌ای برای ترویج مبانی و اصول انقلابی ایران پدید بیاورد.

در این یادداشت آمده که ونزوئلا به دلیل روابط سیاسی و اقتصادی قوی با ایران در بیش از یک دهه گذشته، متحد نزدیک تهران محسوب می‌شود. نویسنده تأسیس شبکه‌های تلویزیونی اسپانیایی‌زبان توسط ایران برای تبلیغ در آمریکای لاتین را بخش دیگری از سیاست‌های فرهنگی تهران قلمداد کرده که بیش از دیگر کشورها در ونزوئلا موفق بوده است.

رویکرد استکبارستیزانه محور مقاومت سبب شده تا سردار سلیمانی محبوبیت بالایی در میان دولت‌ها و جریان‌های چپ‌گرای آمریکای لاتین بیابد. برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها، کلاس‌ها، سخنرانی‌ها و وبینارهایی در این زمینه در آمریکای لاتین، عمق نفوذ فرهنگی ایران را افزایش داده است.

تحریم نهادهای تبلیغی ایران در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام و هم‌چنین ممانعت از ورود مبلغان فرهنگی ایران به کشورهای متحد کاخ سفید در آمریکای لاتین دو راهکار نویسنده برای جلوگیری از افزایش قدرت نرم ایران در این قاره است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها