کد خبر: ۵۰۳۴۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
حسینی کاشانی به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی خود را جهت مشارکت در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن کنگره بین المللی میرزای نائینی اعلام نمودند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دبیرخانه کنگره میرزای نائینی: دکتر توکلی رئیس دبیرخانه بین المللی میرزای نائینی با سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دیدار کرد.

این دیدار که در روز چهارشنبه 25 اسفند ماه انجام شد بر لزوم همکاری هرچه بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم با دبیرخانه کنگره میرزای نائینی تاکید گردید.

در این دیدار دکتر توکلی رئیس دبیرخانه کنگره میرزای نائینی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های صورت گرفته بر لزوم برگزاری این کنگره به جهت شخصیت والای این فقیه بزرگ تاکید کردند.

در ادامه جناب مهندس حسینی کاشانی به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی خود را جهت مشارکت در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این کنگره اعلام نمودند.

گفتنی است این کنگره به زبان فارسی و عربی هم‌زمان در ایران و عراق برگزار خواهد شد و قبل از برگزاری کنگره، ۱۰ نشست علمی در موضوعات مختلف برگزار می‌گردد و مرکز مدیریت حوزه علمیه و نجف، مرکز مدیریت حوزه خواهران، دفتر تبلیغات، جامعه المصطفی، سازمان فرهنگ و... در برگزاری این کنگره مشارکت دارند.

کنگره میرزای نائینی در نیمه دوم ۱۴۰۱ و همزمان با یکصدمین سالگرد مهاجرت این شخصیت به قم در 4 بخش کمیته فقه و اصول، قرآن و حدیث، اندیشه سیاسی و سیره وزندگی نامه برگزار می‌شود.

محمد حسین غروی نائینی مشهور به میرزای نائینی از فقیهان و اصولیان شیعه قرن چهاردهم و از علمای طرفدار نهضت مشروطه و شاگردان میرزای شیرازی و آخوند خراسانی است و پس از محمد تقی‌ شیرازی عهده‎‌دار مرجعیت شیعه شد، شهرت علمی او بیشتر به خاطر اصول فقه و نگارش کتاب مشهور تنبیه الامه و تنزیه المله در دفاع از مشروطه و نفی استبداد از منظر تفکر شیعی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها