کد خبر: ۵۰۳۵۲۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
شبکه «المیادین» بامداد شنبه به تشریح جزئیاتی از عملیات موشکی بزرگ نیروهای یمنی در عمق خاک عربستان سعودی و علیه پالایشگاه نفت آرامکو در جده پرداخت.

به گزارش 598، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه جمعه از انجام عملیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی خبر داد. شبکه «المیادین» بامداد شنبه به تشریح جزئیاتی از عملیات موشکی بزرگ نیروهای یمنی در عمق خاک عربستان سعودی و علیه پالایشگاه نفت آرامکو در جده پرداخت.

شبکه المیادین نیز به نقل از منابع ویژه خود در یمن گزارش داد: «سومین عملیات برای شکستن محاصره یکی از شدیدترین عملیات‌های نیروهای مسلح یمن علیه عربستان است». این منابع گفتند که «اطلاعاتی مبنی بر سوختن کامل تاسیسات آرامکو در جده و وقوع آتش سوزی به شکلی بی‌سابقه در دست است. اطلاعات حاکی از آن است که آتش‌سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت باعث از بین رفتن کل تاسیسات شده است».

همزمان با تداوم آتش‌سوزی گسترده در تأسیسات آرامکو در جده، سطح هشدار و آماده‌باش در امارات نیز از بیم عملیات یمنی‌ها افزایش یافته است.

رسانه‌های عربی گزارش دادند حمله موشکی به تأسیسات نفتی آرامکو در جده، باعث افزایش قیمت جهانی نفت خام شد.

همچنین عربستان سعودی در واکنش به عملیات موشکی بزرگ نیروهای یمنی در عمق خاک این کشور، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل شد. 

رئیس شورای‌عالی یمن نیز اعلام کرد به‌مدت سه‌روز و به‌صورت یک‌جانبه با عربستان اعلام آتش‌بس می‌کند.

اما این اقدام یمنی‌ها واکنش‌های فراوانی از سوی کاربران را به همراه داشته است که برخی از آن‌ها پیش روی شماست.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها