کد خبر: ۵۰۴۸۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته ایران کارگاه جدید خود برای ساخت قطعات سانتریفیوژ را در یکی از سالن‌های زیرزمینی تأسیسات غنی‌سازی نطنز راه‌اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته مدعی شده ایران کارگاه جدید خود برای ساخت قطعات سانتریفیوژ را در یکی از سالن‌های زیرزمینی کارخانه غنی‌سازی سوخت در تأسیسات نطنز، راه‌اندازی کرده است.

گروسی در واکنش به اظهارات یک خبرنگار مبنی بر اینکه آژانس در گزارشش اشاره‌ای به اینکه ایران کارگاه جدید خودش را به کدام قسمت از سایت نطنز منتقل کرده، از یکی از دستیارانش پرسید که آیا ایران عملیات خود برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها را به پایان رسانده است یا خیر؟ دستیار گروسی گفت: «آماده فعالیت هستند. همه سیستم‌های نظارتی ما مستقر هستند.»

گروسی سپس تأیید کرد که ایران این کارگاه را در یکی از سالن‌های زیرزمینی کارخانه غنی‌سازی سوخت در تأسیسات نطنز راه‌اندازی کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این در گزارشی در روز ۱۷ فروردین‌ماه اعلام کرده بود ایران تمامی تجهیزات لازم برای ساخت قطعات سانتریفیوژ را از تأسیسات کرج به نطنز منتقل کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها