کد خبر: ۵۰۵۲۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
به دنیا آمدن ماده یوزپلنگ ایرانی خبر خوشحال کننده‌ای بود و اتفاقی کم نظیر در دنیا محسوب می‌شود و باید به جامعه حیات وحش کشور و متخصصانی که این امر مهم را رقم زدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، مصطفی نادری کارشناس محیط زیست اظهار کرد: درباره گونه جانوری یوزپلنگ ایرانی میتوانیم بگوییم که بعد از تخریب زیستگاه که عامل اصلی کاهش جمعیت و رو به انقراض رفتن این گونه باارزش است، میتوان به مورد سگ‌های ولگرد اشاره کرد.

وی اضافه کرد: سگ‌های ولگرد حیات بسیاری از گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را تهدید می‌کنند و یک رقیب بسیار جدی برای حیات وحش در مناطق مختلف ایران محسوب می‌شوند.

این کارشناس محیط زیست خاطرنشان کرد: توله پلنگها مثل سایر توله‌های دیگر گونه‌های جانوری حیات وحش و حتی مثل نوزاد انسان که از ابتدای تولد تا ۲ تا ۳ ماهگی قدرت تشخیص رنگ ندارند و همه چیز را سیاه و سفید می‌بینند و این موضوع بر اساس غریزه است که خداوند در بین همه موجودات چه انسان و چه حیوان رقم زده است.

نادری در ادامه یادآور شد: خبر به دنیا آمدن ماده یوزپلنگ ایرانی خیلی خبر خوشحال کننده‌ای بود و اتفاقی کم نظیر در دنیا محسوب می‌شود و باید به جامعه حیات وحش کشور و متخصصانی که این امر مهم را رقم زدند.

وی همچنین تاکید کرد: کشوری که توان توله گیری در اسارت از یوزپلنگ را دارد، چرا در مسئله ایجاد شده برای پلنگ قائمشهر از داشتن تفنگ بیهوش کننده ویژه حیوانات محروم هستیم و استانی با عظمت استان مازندران باید یک یا تفنگ بیوهشی داشته باشد و این‌ها همه درد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها