کد خبر: ۵۰۵۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۳۱ فروردين ۱۳۹۱
مؤسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر با حضوری 13ساله در عرصه فرهنگی و با 7 سال سابقه فعالیت تخصصی و متمرکز در حوزه زن، حجاب و خانواده و در ادامه فعالیت های متنوع خود، در 6 ماهه دوم سال 1390 موفق به اجرای طرح بزرگ فرهنگی "دختران نجابت" - طرح ویژه برگزاری هفته حجاب در دبیرستانهای دخترانه- در 45 دبیرستان دخترانه شهر تهران شد. در این طرح که در دبیرستانهای منتخب از 9 منطقه شهر تهران (مناطق: 1، 2، 3، 4، 5، 6، 8، 13 و 14 ) و در طی 10 هفته برگزار شد، با بیش از 9000 دانش آموز دختر دبیرستانی بصورت مستقیم و چهره به چهره پیرامون عفاف، حیا و حجاب و موضوعات مرتبط با آنها گفتگو شد. این طرح که در 524 کلاس آموزشی و در طی 263 روز، معادل 1470 ساعت برگزار شده است با حضور 132نفر-روز، کارشناس زبده و آموزش دیده و با تجربه برگزار گردیده است. برگزاری جامعترین نمایشگاه پوشش و عفاف کشور با نام حریم ریحانه، برپایی نمایشگاه محصولات منتخب فرهنگی و پوشاک اسلامی، برگزاری مسابقات مختلف، جلسه سخنرانی ویژه اولیاء، گفتگو با دانش آموزان و ... از جمله مهمترین برنامه های این طرح است که تاکنون در 115 دبیرستان دخترانه استان های تهران و البرز (70 دبیرستان در استان تهران و البرز در سال1389، 45 دبیرستان در شهر تهران در سال 1390) اجرا شده است.

استقبال دانش آموزان و اولیای آنها از محصولات فرهنگی ارائه شده در این نمایشگاه ها قابل توجه بوده است. همچنین استقبال و درخواست خرید چادر که با تخفیف 50% در این نمایشگاهها عرضه می شد، از جانب دانش آموزان، اولیای مدرسه و حتی اولیای دانش آموزان نیز دور از انتظار بود. برگزاری جلسات کارگاهی و سخنرانی ویژه اولیاء با موضوعات مرتبط با عفاف، حجاب و حیا نیز مورد رضایت اولیای دانش آموزان و مدرسه قرار گرفت. لازم بذکر است این طرح در شهر تهران با حمایت معاونت اجتماعی استانداری تهران آغاز و با مشارکت مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در فقط 25 دبیرستان ادامه پیدا کرده است. معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز هماهنگی های لازم را جهت هرچه بهتر برگزار شدن این طرح در دبیرستانها برعهده دارد.

امید است با حمایت متولیان فرهنگی کشور این طرح که اقدامی نو در عرصه تبلیغ و ترویج عفت، حیا و حجاب بشمار می رود، استمرار داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها