کد خبر: ۵۰۸۸۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۴ تير ۱۴۰۱
جریان تحریف مشغول است!
مهاجری که در توییت خود هشتگ «گشتم نبود نگرد نیست» می‌زند، یا نگشته است و یا درست نگشته است! این در حالی است که محمد مهاجری در سایه نجابت دولت رئیسی صبح و شب هر آن چه می‌خواهد، می‌نویسد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری 598، رئیس جمهور اخیرا در یکی از سخنرانی‌های خود مطلبی تحت این عنوان که «برخی از کشور‌های اروپایی به‌دلیل گرانی کالا‌های اساسی، روش تخصیص کوپن را برای توزیع کالا در پیش گرفتند» در فضای مجازی منتشر شد.

در ماه‌های اخیر با اوج گرفتن بحران انرژی و مواد غذایی در دنیا، بسیاری از کشورها با این اتفاق دست و پنجه نرم می‌کنند. در روزهای گذشته سایت لوکال در خبری، از سرایت گرانی و بحران «انرژی» و «مواد غذایی» به فرانسه پرده برداشت. این سایت همچنین اعلام داشت که با موجود این بحران افزایش تورم و فشار اقتصادی بر مردم فرانسه، دولت مکرون مجبور به توزیع کوپن‌هایی تحت عنوان «food cheque» یا «چک خوراکی» به مردم شده است.

فرانسه یکی از کشورهای کوپنی / مهاجری چه منفعتی از تحریف واقعیات کسب می‌کند؟

این سایت خبری اذعان داشت از آنجاکه «چک خوراکی» یک پرداخت نقدی (در حدود 100 یورو) بوده که مستقیماً به حساب بانکی افراد واریز می‌شود، با کوپن به معنای عام آن تفاوت دارد.

با این حال تغییری در ماهیت بوجود نیامده و در واقع دولت فرانسه ناگزیر به اجرای طرح کوپن یا کمک معیشتی شده است.

این مورد بخصوص خطاب به محمد مهاجری است که همانند گذشته جهت انحراف افکار عمومی در توییتی نوشت: «جناب آقای رئیسی! درسخنان اخیر خود فرمودید: «برخی از کشور‌های اروپایی به‌دلیل گرانی کالا‌های اساسی، روش تخصیص کوپن را برای توزیع کالا در پیش گرفتند». لطفا دستور فرمایید کسانی که این مطلب را به شما گفته اند، نام این کشورهای اروپایی را اعلام کنند».

مهاجری چه منفعتی از تحریف واقعیات کسب می‌کند؟/ فرانسه یکی از کشورهای کوپنی + عکس

مهاجری که در توییت خود هشتگ «گشتم نبود نگرد نیست» می‌زند، یا نگشته است و یا درست نگشته است! چرا که بحران سوخت و صف‌های کیلومتری جایگاه‌های سوخت در آمریکا و التماس‌های بایدن از جایگاه‌داران پمپ بنزین برای فروش ارزان سوخت، نمی‌تواند از چشم جستجوگران پنهان باشد.

این در حالی است که محمد مهاجری در سایه نجابت دولت سید ابراهیم رئیسی صبح و شب هر آن چه می‌خواهد، می‌نویسد. نمونه آن در زیر قابل مشاهده  است!

مهاجری چه منفعتی از تحریف واقعیات کسب می‌کند؟/ فرانسه یکی از کشورهای کوپنی + عکس

از طرفی بحران مواد غذایی در اروپا و دیگر کشورهای جهان بر هیچ فردی پوشیده نیست و تنها با یک جستجوی ساده می‌توان به حقیقت دست یافت.

تیتر سایت دویچوله (رسانه حکومتی آلمان) با عنوان «اروپا چگونه می تواند کمبود مواد غذایی را متوقف کند؟»، یا تصریح سایت الجزیره و دیگر سایت‌های خارجی از بحران جهانی غذا بیانگر درگیر بودن تمامی کشورهای جهان با این اتفاق می‌باشد. اما با این وجود هنوز جای سئوال است که مهاجری و حامیان روحانی با محدود کردن این بحران در ایران و گل‌وبلبل جلوه دادن کشورهای اروپایی جه منفعتی کسب می‌کنند؟

فرانسه یکی از کشورهای کوپنی / مهاجری چه منفعتی از تحریف واقعیات کسب می‌کند؟

فرانسه یکی از کشورهای کوپنی / مهاجری چه منفعتی از تحریف واقعیات کسب می‌کند؟

فرانسه یکی از کشورهای کوپنی / مهاجری چه منفعتی از تحریف واقعیات کسب می‌کند؟

در این بین حتی اکونومیک نیزدر گزارشی اعلام کرد، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تورم فرانسه در ژوئن به بالاترین حد خود از سال ۱۹۹۱ رسیده زیرا هزینه‌های غذا و انرژی از زمان تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافته است.

همچنین آژانس ملی آمار Insee نیز بیان کرد که قیمت مصرف‌کننده نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد با افزایش انرژی ۳۳.۱ درصد و مواد غذایی ۵.۷ درصد افزایش یافته است. رشد قیمت بر اساس شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده ۶.۵ درصد بود، شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده، معیار ترجیحی بانک مرکزی اروپاست که وظیفه کنترل تورم در ۱۹ کشور منطقه یورو را دارد.//

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها