کد خبر: ۵۰۹۰۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۱۸ تير ۱۴۰۱
مراسم معنوی دعای عرفه امروز شنبه ۱۸ تیرماه همزمان با ۹ ذی الحجه به میزبانی مساجد دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، روز عرفه، روز شناخت است. روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می‌خواند و خوان کرم و احسان و لطف خود را برای آنان می‌گسترد و در‌های مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روی آنان می‌گشاید. عرفه، روز نیایش و رستگاری است، روز تجلی عبادت و پرستش است، روز به اجابت رسیدن حاجات است، روز مغفرت و بخشش است و در یک کلام عرفه، روز تولد دوباره است.

عرفه یادآور روزی است که جبرئیل (ع) به حضرت ابراهیم (ع) اعمال و مناسک حج را آموخت و حضرت ابراهیم (ع) در پاسخ به سئوال جبرئیل مبنی بر اینکه یاد گرفتی، بیان کرد «عرفت» و این روز به عرفه خوانده شد.

مقام معظم رهبری در عظمت روز عرفه بیان می‌کنند: «برکات عظیم روز عرفه، در حقیقت چنین روزى را به معناى روز عید، روز برکت و روز رحمت از طرف پروردگار به ما معرفى مى‌کند. من مى‌خواهم به همه شما برادران و خواهران و به همه ملت ایران عرض کنم که این فرصت‌ها را براى توجه به پروردگار مغتنم بشمارید».

حال و هوای مراسم عرفه امسال با سال‌های گذشته فرق دارد، زیرا مردم پس از دوسال دوری با پشت‌سر گذاشتن بحران کرونا مهمان برخی دانشگاه‌ها هستند.

برنامه برخی از دانشگاه‌ها در این روز به شرح زیر است:


دانشگاه شریف


مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه در مسجد دانشگاه شریف برگزار می‌شود.این مراسم شنبه ۱۸ تیرماه همزمان با روز عرفه با سخنرانی حجت‌الاسلام رشدی و مداحی محمدرضا رجبی‌فر از ساعت ۱۷:۳۰ مسجد دانشگاه صنعتی شریف آغاز می‌شود.

 

/// منتشر نشود///جزئیات برگزاری دعای عرفه در دانشگاه‌ها پس از ۲ سال دوری

 




دانشگاه تهران


این مراسم پر فیض با قرائت حجت الاسلام شهیدی و عزاداری کربلایی محسن عراقی ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴:۳۰ به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 

/// منتشر نشود///جزئیات برگزاری دعای عرفه در دانشگاه‌ها پس از ۲ سال دوری

 



دانشگاه امام صادق


مراسم دعای عرفه شنبه ۱۸ تیرماه در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) به نشانی بزرگراه شهید چمران پل مدیریت از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، دعای عرفه توسط حجت الاسلام زندیه و حاج امیر صفر نژاد و همچنین مداحی علی کرمی قرائت می‌شود.

 

/// منتشر نشود/// برگزاری مراسم دعای عرفه در مساجد دانشگاههای تهران جزئیات

 

دانشگاه علم و صنعت

 

مراسم دعای عرفه در مسجد الشهدا دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود.

 

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام سلامت برگزار می شود.

 

 

برگزاری مراسم دعای عرفه در مساجد دانشگاه‌های تهران+ جزئیات

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها