کد خبر: ۵۰۹۱۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۰ تير ۱۴۰۱
باید منتظر برکناری اسکوچیچ باشیم؟!
رسانه هایی که با خوشحالی خبر از مذاکره با کی روش دادند، بد نیست برای مردم توضیح بدهند که منفعتشان از بازگشت او چیست و یا چه استدلالی دارند برای اینکه تیم ملی قرار است با کنار رفتن اسکوچیچ و آمدن مربی پرتغالی، نتایج متفاوتی در جام جهانی بگیرد.

به گزارش پایگاه 598، سرانجام فشارهای رسانه ای به فدراسیون فوتبال آشفته ایران سبب شد که تحرکات برای برکناری دراگان اسکوچیچ به نتیجه برسند. با اعلام سخنگوی فدراسیون فوتبال قرار است که امروز جلسه ای برای تعیین تکلیف این مربی برگزار شود. این که عده ای از ابتدا با انتخاب اسکو برای هدایت تیم ملی فوتبال مخالف بودند، قابل انکار نیست اما بازگشت به عقب و مطرح کردن نام کارلوس کی روش به عنوان گزینه جانشینی اسکوچیچ، غیرقابل پذیرش است.

بازگرداندن کی روش، پروژه مشترک دلالان و رسانه‌ های مزدبگیر

به گزارش بولتن نیوز، رسانه هایی که با خوشحالی خبر از مذاکره با کی روش دادند، بد نیست برای مردم توضیح بدهند که منفعتشان از بازگشت او چیست و یا چه استدلالی دارند برای اینکه تیم ملی قرار است با کنار رفتن اسکوچیچ و آمدن مربی پرتغالی، نتایج متفاوتی در جام جهانی بگیرد. برخی از منتقدان اسکوچیچ مدعی هستند که او کار خاصی در تیم ملی نکرده و اگر تیم ما به جام جهانی صعود کرده، محصول عملکرد خوب بازیکنان و سنگ بنایی بوده که توسط کی روش بنا نهاده شده است. اگر چنین ادعایی صحت داشت، چرا همین تیم با هدایت مارک‌ ویلموتس بلژیکی در آستانه حذف از مرحله مقدماتی انتخابی جام‌ جهانی قرار گرفته بود؟!

بازگرداندن کی روش، پروژه مشترک دلالان و رسانه‌ های مزدبگیر

مدافعان کارنامه کی روش در تیم ملی فوتبال ایران خوب است برای ما شرح بدهند که کجای عملکرد او برتر از اسکوچیچ بوده است؟! یا او بعد از دوره مربیگری در ایران، چه نتایجی با تیم های ملی کلمبیا و مصر کسب کرده است؟! تیم ملی ایران با کی روش به دو جام‌جهانی صعود کرد که هیچ کدام آن ها به اندازه صعود اخیر با اسکوچیچ مقتدرانه نبودند.

بازگرداندن کی روش، پروژه مشترک دلالان و رسانه‌ های مزدبگیر

در رقابت های جام جهانی نیز کسب ۵ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن طی شش مسابقه در دو جام جهانی نمی تواند نتیجه مثبتی به حساب بیاید. در کنار این وضعیت در جام جهانی، عده ای مدعی هستند که بازگشت کی روش این بار قطعا منجر به قهرمانی در جام ملت های آسیا خواهد شد. باید از این دوستان پرسید مگر در دو جام ملت هایی که تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کی روش شرکت کرد، چیزی جز حذف عاید تیم ملی ما شد؟!

اگر حامیان بازگشت کی روش پارک کردن اتوبوس و دفاع صد در صدی و تکیه بر ضد حملات را معیاری بر خوب بودن تیم های او می دانند، چرا دنبال هزینه کردن این مبالغ فراوان برای استخدام او هستند. یحیی گل محمدی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام نیز ثابت کرده اند تیم هایشان راه دفاع کردن را به خوبی می دانند.  حداقل در این شرایط که تنها آورده حضور مجدد کی روش روی نیمکت تیم ملی، هدر دادن پول بیت المال خواهد بود و با این فدراسیون آشفته و ترکیب نامتناسب، قرار نیست نتیجه عجیب و غریبی در جام جهانی رقم زده شود، انتخاب یک گزینه داخلی خوش سابقه، قطعا می تواند خیلی بهتر از بازگرداندن کی روش باشد.

بازگرداندن کی روش، پروژه مشترک دلالان و رسانه‌ های مزدبگیر

هر چند باید اذعان کرد که اجازه دادن به دلالان و رسانه ها برای برهم ریختن فضای روانی اطراف تیم ملی و ایجاد دودستگی میان بازیکنان بر سر حمایت از اسکوچیچ یا برکناری ا‌و، حاصل مدیریت ضعیف فدراسیون فوتبال و وضعیت بی سر و سامان آن است. بهترین کار در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت فوتبال ما، حفظ اسکوچیچ، حمایت از او، فراهم کردن امکانات و برنامه ریزی دیدارهای تدارکاتی مناسب برای تیم ملی فوتبال است، نه تغییر سرمربی و بازگشت به گذشته ای که چندان تفاوتی با امروز ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها