کد خبر: ۵۰۹۱۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۰ تير ۱۴۰۱
برای بازگشت به بام آسیا؛
رقابت در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال به شکل فشرده‌ای دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، شب گذشته دور گروهی رقابت‌های لیگ ملت‌ها با تمام فراز و نشیب های خود به پایان رسید و هشت تیم جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات را کسب کردند که یکی از آن‌ها تیم ملی والیبال ایران است. تیم بهروز عطایی با قرار گرفتن در رتبه هفتم حریف لهستان در مرحله یک چهارم نهایی شد.

نتایج رقم خورده در لیگ ملت‌ها تغییر و تحولاتی را هم در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال به وجود آورده و در حال حاضر تیم ملی والیبال ایران با ٢٧٨ امتیاز در رده نهم قرار گرفته است. اما نکته جالب در رابطه با این رده بندی به فاصله بسیار نزدیک ایران با دو تیم بالا سر خود یعنی ژاپن و آرژانتین بر می گردد.

ژاپن فقط با یک امتیاز بیشتر از ایران در رده هشتم رنکینگ قرار گرفته و آرژانتین هم با دو امتیاز بیشتر رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. در واقع شرایط به گونه‌ای رقم خورده که نتایج مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت ها می‌تواند رنک تیم ها را تغییر دهد. آرژانتین که حذف شده و شانسی برای افزایش امتیاز خود نخواهد داشت.

در مقابل ژاپن برابر فرانسه قرار می‌گیرد که کار بسیار دشواری برابر قهرمان المپیک پیش رو دارد. در صورت شکست ژاپن و همچنین پیروزی ما مقابل لهستان قدرتمند این ایران خواهد بود که می‌تواند به رتبه هفتم رنکینگ FIVB برسد. البته اما و اگرهای زیادی در این مورد وجود دارد و نمی‌توان هیچ چیز را پیش‌بینی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها