کد خبر: ۵۰۹۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
سخنگوی نظامی آمریکا با شمارش موشک‌های بالدار ناوگان نظامی خود در خلیج فارس، سعی کرد تا در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران، علیه تهران تلویحاً خط و نشان بکشد.
مشرق به نقل از "راشا تودی"، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که مجموعه‌های رزمناوهاي آمریکا که اکنون در حال مانور نزدیک سواحل ایران هستند، 430 موشک بالدار از نوع "توموگافک" در اختیار دارند که برد آنها به هزار و 600 کیلومتر می‌رسد.

این سخنگو همچنین تأکید کرد که ناو هواپیمابر اینترپرایز و کشتی‌های همراه وی هم‌اکنون در خلیج فارس لنگر انداخته است، بنا بر اطلاعات رسانه‌های مختلف بیش از 130 موشک بالدار بر روی کشتی‌های نگهبان و زیردریایی اتمی که به مجموعه کشتی‌های همراه این ناو وابسته هستند، نصب شده است.

ازسوی دیگر زیردریایی جورجیا نیز که مجهز به 154 موشک بالدار است، در کنار یک زیردریایی آمریکایی دیگر به مجموع کشتی‌های هلی برن آبی خاکی آمریکا اضافه شده‌اند که آنها هم 12 موشک از نوع توموگافک در اختیار دارند.

دولت آمریکا با وجود تمامی این تجهیزات به علت ترس از هدف قرار گرفتن نیروها و تجهیزات ومنافع خود در منطقه خلیج فارس از سوی ایران از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران یا هر تحریک نظامی این کشور خودداری می کند، به گونه ای که از مدت‌ها پیش حتی تهدیدایران به استفاده از ابزار نظامی را نیز معلق کرده و فشار زیادی را بر رژیم صهیونیستی وارد می‌کند مبنی بر اینکه تهدیدات نظامی خود علیه ایران را متوقف کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها