کد خبر: ۵۱۰۱۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
معاون مدیرکل میدان نفتی بصره عراق گفت: این کشور می‌تواند در صورت نیاز روزانه 200 هزار بشکه طی سال جاری به تولید نفت خود اضافه کند.
عراق چقدر امکان افزایش صادرات نفت دارد؟

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از رویترز، حسن محمد، معاون مدیرکل میدان نفتی بصره عراق، طی مصاحبه‌ای گفت: در صورتی که از عراق برای افزایش تولید درخواست شود، ما می‌توانیم تا پایان امسال و بر اساس ظرفیت تولید موجود، روزانه 200 هزار بشکه به عرضه نفت خود اضافه کنیم.

وی گفت: اما برای تولید بیش از این میزان ما به زمان بیشتری نیاز داریم. این افزایش تولید از میدان نفتی قرنه غربی 1 و دیگر میادین توسعه یافته عراق انجام خواهد شد.

این اظهارات دو هفته پس از حضور جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، در عربستان در تلاش برای متقاعد کردن تولیدکنندگان نفت به افزایش عرضه، مطرح شده است. طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته قیمت نفت با ثبت رکورد 139 دلار در هر بشکه بیشترین سقف از سال 2008 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رسانده است. دلیل این افزایش قیمت، تحریم‌هایی است که آمریکا و اروپا به خاطر درگیری نظامی با اوکراین علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

وی گفت: عراق هم‌اکنون 3.3 میلیون بشکه در روز صادرات نفت دارد.

محمد همچنین گفته که عراق می‌تواند طی دو سال آینده و در صورتی که خط لوله صادرات نفت فراساحل خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کنار بنادر نفتی‌اش به‌روزرسانی کند ظرفیت صادرات نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 3 میلیون بشکه دیگر در روز افزایش دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها