کد خبر: ۵۱۰۲۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
تیمی که سیوانه در فصل پیش رو در اختیار دارد، ممکن است یادآور تیم درخشان سال 2002 باشد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، حضور عناصر تهاجمی کم‌نظیر در تیم لورکوزن، رسانه‌های آلمانی را به یاد فصل رویایی و البته همراه با پایان کابوس‌وار 02-2001 انداخته است.
فصلی که لورکوزن با حضور ستارگانی چون میشایل بالاک، زی‌روبرتو، هان یورگ بوت، برن اشنایدر، ایلدرای باشتورک و سایرین در سه تورنمنت اصلی پیش روی خودش به فینال رسید. شاگردان کلاس تاپ‌مولر در حالی که تا دو هفته قبل از پایان بوندسلیگا، شانس نخست قهرمانی به شمار می‌رفتند، برابر نورنبرگ و وردربرمن شکست خوردند تا قهرمانی به دورتموند برسد.

اوج کار لورکوزنی‌ها در این فصل، صعود به فینال چمپیونزلیگ بود. در حالی که فرمت بازی‌ها در آن سال به نحوی بود که تیم‌ها در دو مرحله گروهی به رقابت می‌پرداختند، با حذف غول‌هایی چون آرسنال و یوونتوس به یک چهارم نهایی رسیدند و در آن جا هم با شکست لیورپول و منچستریونایتد، راهی فینال شدند. جایی که شاید اگر یکی از بیادماندنی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال توسط زیدان وارد دروازه بوت نمی‌شد، بالاک و هم‌تیمی‌هایش با قهرمانی در این مسابقات راهی جام جهانی می‌شدند. لورکوزن رویایی 2002 در فینال جام حذفی هم برابر شالکه مغلوب شدند تا بعد از بارسلونای 1986 به دومین تیم اروپا تبدیل شوند که در نایب‌قهرمانی سه‌گانه می‌کند.

با این حال، آنها برای فصل جدید یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌روند. جایی که مدیریت جدید باشگاه، هدف‌گذاری 70+ امتیازی تعیین کرده تا بتوانند در پایان فصل یکی از دو تیم برتر بوندسلیگا لقب بگیرند.
پاتریک شیک، فلورین وریتز، موسی دیابی، پائولینیو، روبرت آندریخ، کریم دمیربای و امین ادلی بازیکنانی هستند که در کنار سردار آزمون لورکوزن را به عنوان یکی از غنی‌ترین تیم‌ها در ترانزیشن یا همان انتقال از دفاع به حمله در سطح اروپا معرفی می‌کنند. تیمی پرامید که سیمون رولفس، مدیرعامل جدید این باشگاه که به جای اسطوره رودی فولر بر مسند کار نشسته است، با قطعیت از موفقیت آن سخن به میان می‌آورد.

 
 

هواداران بایر صفرچهار، برای شروع فصل جدید و تماشای شیرهای لورکوزن لحظه‌شماری می‌کنند تا شاید تیم سراسر هجومی‌شان بتواند کار ناتمام لورکوزن تاپ‌مولر را به سرانجام برساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها