کد خبر: ۵۱۰۴۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
نیروهای اطلاعاتی و امنیتی روسیه اعلام کردند ارتش اوکراین با نظارت ویژه کشورهای سازمان ناتو قصد داشتند با وعده‌های مختلف خلبانان یک جنگنده روسی را فریب دهند که این عملیات ناکام ماند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت ملی فدرال روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای امنیتی عملیات سرویس اطلاعاتی و نظامی اوکراین با نظارت ویژه سروس‌های اطلاعاتی کشورهای ناتو برای ربودن جنگنده نیروی هوافضای روسیه را خنثی کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: سرویس امنیت فدرال روسیه عملیات مرکز اطلاعات نظامی ارتش اوکراین برای ربودن هواپیمای جنگی نیروهای هوافضای روسیه با نظارت نیروهای ویژه ناتو را خنثی کرده است.

آن‌گونه که در این بیانیه تشریح شده افسران اطلاعات ارتش اوکراین تلاش داشتند با وعده مالی و تضمین دریافت شهروندی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، خلبانان ارتش روسیه را به استخدام خود در بیاورند.

افسران اوکراینی تلاش داشتند خلبانان روسی را متقاعد کنند که جنگنده را در منطقه‌ای به زمین بنشانند که تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین است.

به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه عوامل اطلاعاتی و امنیتی ارتش اوکراینِ دخیل در این عملیات و همچنین هم‌دستان آنها شناسایی شده‌اند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان جنگ روسیه و اوکراین جنگی ترکیبی و چندبعدی است و علاوه بر بعد نظامی و درگیری‌های میدانی، در بعد سایبری و جنگ اطلاعاتی و امنیتی نیز علیه یکدیگر فعال هستند.

بنا بر گزراش اسپوتنیک، طبق ویدوئی که مقامات امنیتی منتشر کرده‌اند عوامل اوکراینی تلاش داشتند ۲ میلیون دلار به خلبانان روسی رشوه بدهند تا یک جنگنده سوخو-۲۴، سوخو-۳۴ یا جنگنده توپولوف Tu-۲۲ را بربایند.

به گفته مقامات امنیتی روسیه، اتحادیه اروپا در جریان این عملیات بوده و به آنها اطمینان دادند که اگر عملیات موفقیت‌آمیز باشد، امنیت عوامل عملیات را تضمین می‌کنند.

پیش از این گزارش‌هایی درباره حضور فعال نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین منتشر شده بود که برای توقف پیشروی ارتش روسیه، به نیروهای اوکراین کمک می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها