کد خبر: ۵۱۲۰۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
میزان افزایش و نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی امروز اعلام می شود.

به گزارش پایگاه 598، محمد هادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در جلسه ای که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: ما به دنبال این هستیم که منزلت بازنشستگان را افزایش دهیم و در حال حاضر به دلیل تصمیمات گذشتگان، وارث وضعیتی هستیم که ناترازی‌های مختلفی در کشور وجود دارد و یکی از ناترازی‌ها مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است.

وی ادامه داد: از ۴ صندوق زیر مجموعه وزرات رفاه ،دو صندوق به خاطر تصمیمات غیر حرفه‌ای گذشته متکی به بودجه دولت هستند، در حالیکه بین ورودی و خروجی صندوق‌ها باید تعادل وجود داشته باشد. در حال حاضر حدود ۱۶-۱۷ صندوق داریم که کمابیش ممکن است این مشکل را داشته باشند و طبق قانون این صندوق‌ها باید همسان‌سازی و در وزارت رفاه ادغام شوند.سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپس به موضوع تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: اختیارات هیأت وزیران در مورد حقوق بازنشستگان به وزرای عضو هیأت امنای صندوق تأمین اجتماعی تفویض شده و ما هم در چارچوب مصوبه شورای عالی کار و طبق قوانین باید تصمیم می‌گرفتیم اما محدودیت‌های منابع وجود داشته و دارد.

وی افزود: ما در این مدت جلساتی با فعالان بازنشستگی داشتیم و تصمیم بر این شد که مصوبه شورای عالی کار اجرا شود. در مورد نحوه پرداخت هم توافق شد و در جلسه‌ امروز (چهارشنبه) نمایندگان تشکل های بازنشستگی اطلاع‌رسانی می شود.زاهدی وفا ادامه داد: اگر بخواهیم منزلت بازنشستگان حفظ شود باید تصمیم مناسبی برای انتقال حقوق و دارایی‌ها بگیریم. یک پیشنهاد ما این بود که صندوق زمین و ساختمان را در کل استان ها برای هر استانی برای بازنشسته‌ها تاسیس کنیم تا بتوانند به یکی از مهم‌ترین نیازهای خود برسند. پیشنهاد دیگر ما واگذاری برخی از سهام‌ها بود. در کنار اینها هم تصمیم بر این شد که حقوق‌ها به رقم مصوب شورای عالی کار تغییر کند که البته تصمیمات خوبی گرفته شد که امروز(چهارشنبه) به طور کامل اعلام می‌شود.

وی گفت: ما فکر می‌کنیم سیاست کلی این است که شرکت های سرمایه‌گذاری ملی را برای شرکت های سرمایه‌گذاری استانی تجربه کنیم و ذی‌نفعان وزارت رفاه سهامداران اصلی این شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی شوند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با انتقاد از شیوه پرداخت یارانه نقدی گفت: فرآیند پرداخت یارانه های نقدی را به شکل موجود قبول ندارم. دولت از یک طرف به دهک های مختلف درآمدی یارانه نقدی می پردازد و از سوی دیگر از آنها مالیات می گیرد و این دو بار تراکنش است.وی ادامه داد: به جای آنکه به مردم یارانه بپردازیم، بهتر آن است که سقف معافیت مالیاتی دهک های درآمدی را بالاببریم. در این صورت اقشار آسیب پذیر بجای دریافت یارانه نقدی، مالیات کمتری می پردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها