کد خبر: ۵۱۳۸۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
فرمانده ناتو در عراق با «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد کل ارتش عراق در بغداد دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «جیوانی ایانوچی» فرمانده هیأت ناتو در عراق امروز (دوشنبه) با سرلشگر «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد کل ارتش عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، در این دیدار که نماینده ناتو در رأس هیأت همراه حضور یافته بود، دو طرف درباره گسترش همکاری‌ها و هماهنگی‌ها و همچنین همکاری در زمینه آموزش و ارائه دانش نظامی به نیروهای عراقی در همه زمینه‌ها گفت‌و‌گو کردند. «جیوانی اینوچی» در اردیبهشت ماه گذشته جای «مایکل لاولسگارد» را در عراق گرفت و فرمانده ناتو در این کشور شد.

در ششم تیر ماه نیز در دیدار ژنرال اینوچی و سرلشگر یارالله، دو طرف یادداشت تفاهمی را در زمینه توسعه توانایی‌های ارتش عراق و توسعه لجستیکی و توانمندسازی آن امضاء کردند.

دور جدید حضور ناتو در عراق به پس از یورش تروریست‌های داعش به این کشور باز می‌گردد و اعضای ناتو در اجلاس ولز ۲۰۱۴، ورشو ۲۰۱۶ و اجلاس بروکسل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، تصمیم به تقویت و گسترش حضور ناتو در عراق گرفتند. با این حال ناتو هیچ زمانی به طور مستقیم وارد درگیری‌ها نشده و به طور عمده از نیروهای محلی در عملیات‌ها استفاده می‌‌کند و ‌آن‌طور که خود مدعی است، به آموزش و تجهیز نیروهای عراقی مشغول است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها