کد خبر: ۵۱۴۹۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۱۴ تير ۱۴۰۱
معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان مسئول کمیته ویژه تحقیق، مسئولیت دارد با همکاری دستگاه‌های مرتبط، ضمن پیگیری روند درمان مجروحان، دلایل بروز این حادثه ناگوار و وجود هر گونه سهل انگاری احتمالی را گزارش نمایند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، زهره مهرنوروزی: دوشنبه ۷تیرماه یک حادثه دردناک در شهرک شکوهیه جان چند شهروند ما را گرفت و چند مصدوم با درصد سوختگی ۹۰درصد برای جای گذاشت. به گفته معاون فنی و عملیات اورژانس قم این حادثه چهار کشته و ۷ مصدوم بر جای گذاشته است که دو نفر از مصدومان زن هستند.
گودرزی فر گفت: از هفت مصدوم حادثه شش نفر دچار سوختگی با درجات بالا ( ۹۰درصد) شده اند که حال آنان وخیم گزارش شده است.
معاون فنی و عملیات اورژانس قم می گوید: یک تن هم بر اثر اضطراب ناشی از شدت حادثه دچار حمله قلبی شده است.
به گفته گودرزی فر قرار است مصدومان با سوختگی ۹۰ درصد برای درمان به بیمارستان های سوانح سوختگی تهران و اصفهان منتقل شوند. فردای آن روز تعداد قربانیان این حادثه به ۹نفر رسید.
به گفته شاهدان عینی ۴ تن از قربانیان این حریق در کارخانه رفاه شیمی واقع در شهرک صنعتی شکوهیه قم از شدت سوختگی جسد آنان قابل شناسایی نبود. درست سال گذشته این حریق در همین کارخانه رخ داد و چندین کارگار بی گناه در آتش بی تدبیری و زیاده خواهی متولیان کارخانه سوختند.
استاندار قم در پیامی ضمن همدردی با خانواده‌های داغدیده حادثه شهرک شکوهیه از تشکیل کمیته ویژه تحقیق درخصوص این حادثه خبر داد.
در بخشی از این پیام همدردی سید محمدتقی شاهچراغی آمده‌است: ضایعه اندوهبار درگذشت تعدادی از تلاش گران عرصه تولید استان بر اثر حادثه آتش سوزی یکی از واحد‌های شهرک صنعتی شکوهیه موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.
اینجانب ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های مصیبت دیده، برای آن عزیزان سفر کرده رحمت واسعه الهی، برای بازماندگان محترم صبر جزیل و برای مصدومان این حادثه تلخ، سلامتی و بهبودی کامل را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.
معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان مسئول کمیته ویژه تحقیق، مسئولیت دارد با همکاری دستگاه‌های مرتبط، ضمن پیگیری روند درمان مجروحان، دلایل بروز این حادثه ناگوار و وجود هر گونه سهل انگاری احتمالی را گزارش نمایند.
شاید اگر سال گذشته از علت این حریق سهل انگارانه عبو نمی کردند امروز ما شاهد این حادثه دردناک نبودیم. کسی باید به این سو.ال پاسخ دهد چه کسانی در این حادثه دست داشتند؟ غفلت صاحب کارخانه؟ یا غفلت متولیان که سلامت کارگران برای آنها اهمیت ندارد و مسببان این حادثه دلخراش شناسایی و معرفی شوند تا دیگر شاهد این دست حوادث نباشیم.
ضرورت دارد در این دست حوادث دادستانی به نمایندگی از عموم وارد این پرونده شده و به جد پی گیری کند تا دیگر هیچ صاحب کارخانه ای جان کارگران را به بازی نگیرد، بی شک اگر سال گذشته که این اتفاق رخ داد متولیان امر به خوبی به این حادثه ورود می کردند حادثه هفتم تیرماه تکرار نمی شد. این بار امیداوریم استاندار محترم نتیجه تحقیق خود را رسانه ای کند تا عبرتی باشد برای کارفرمایان و مالکان کارخانه های صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی تا جان کارگران بی گناه را به بازی نگیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها