کد خبر: ۵۱۵۲۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
کارگردان می کوشد با چاشنی عشق و جوانی از یک سو و نشان دادن جذابیت های جزیره کیش و البته با نمک اضافه فساد خاندان های ثروتمند و پرنفوذ و ماجراهای دختر خبرنگاری که به آنتی فساد مشهور است، تا حدودی مخاطب را با خود همراه سازد اما بازخوردها در فضای مجازی نشان می دهد که در این امر نیز چندان موفق نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فرهنگ نویس، پیش از آغاز پخش سریال جزیره، محصول تولیدی "فیلیمو" اعلام شد که آخرین دستپخت کارگردان مشهور تلویزیون -سیروس مقدم- یک اثر 30 قسمتی خواهد بود، اما این سریال در چهاردهمین قسمت خود به پایان رسید تا بار دیگر برخی سازندگان سریال های شبکه نمایش خانگی نشان دهند که گویا چندان برای شعور مخاطب احترامی قائل نیستند!
در خلاصه داستان این سریال به نویسندگی «علی طالب آبادی» و تهیه کنندگی «منوچهر محمدی» و «امیرحسین حیدری» آمده است: "جزیره مکان نیست ، بهانه کشمکش بین آدم هایی ست که سرنوشت خود را در آن جستجو می کنند و دست مایه ست برای تلاش کسانی که تصمیم دارند از زندگی سهم بیشتری داشته باشند؛ آنها برای رسیدن به جزیره دست به هرکاری می زنند."
حضور چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون در کنار چهره‌های ناآشنا و به قولی نابازیگر، از جمله ویژگی های این اثر است.
با این حال، پاشنه آشیل این سریال در درجه اول فقدان قصه درست و درمان و ضعف شدید فیلمنامه است، کما این که به اذعان بسیاری از تحلیلگران سینما و تلویزیون کشورمان، این مساله آسیب جدی به کارگردان کاربلدی همچون سیروس مقدم زده است.
به نظر می رسد که تداوم چنین وضعی برای مقدم، خاطره خوب و درخشان سریال هایی از جنس پایتخت را در ذهن مخاطب عمومی خدشه دار کند.
البته در این سریال، کارگردان می کوشد با چاشنی عشق و جوانی از یک سو و نشان دادن جذابیت های جزیره کیش و البته با نمک اضافه فساد خاندان های ثروتمند و پرنفوذ و ماجراهای دختر خبرنگاری که به آنتی فساد مشهور است، تا حدودی مخاطب را با خود همراه سازد اما بازخوردها در فضای مجازی نشان می دهد که در این امر نیز چندان موفق نبوده است.
از سوی دیگر، بازی بازیگران مطرحی چون محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، حمیدرضا پگاه، میترا حجار و ... آنچنان در این کار سطحی و مصنوعی از آب درآمده که در کمال تعجب حتی در مقایسه با امیر مقاره، خواننده گروه ماکان بند و بازیگر جوان این سریال، عملکرد ضعیف‌تری هم داشته‌ اند!
به تعبیر یکی از منتقدین، عدم تسلط نیمی از بازیگران بر نقش‌هایشان، کاملاً مشهود است. شاهدش هم کلیپ منتشر شده از میترا حجار در فضای مجازی که بارها برای گفتن یک جمله‌ی کوچک به میزی که سناریو رویش قرار گرفته نگاه می‌کند.
البته نه تنها در این سریال بلکه در بسیاری از محصولات شبکه نمایش خانگی در سال های اخیر، شاهد مشکل حاد ضعف در شخصیت پردازی و بیان قصه هستیم به نحوی که این موضوع عملاً به آفت جدی این آثار تبدیل شده است و در این میان، سریال جزیره، جزو ضعیف ترین سریال ها در سال های اخیر از این منظر به شمار می رود.
در هر صورت آن چه در باره این اثر قابل توجه جلوه می کند، شکست کارگردان به نام و کاربلدی چون سیروس مقدم در مجموعه ای است که حقیقتاً بازی شاخصی از هنرپیشگان سرشناس آن مشاهده نمی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها