کد خبر: ۵۱۵۲۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۱۸ مهر ۱۴۰۱
یکی از مقامات وزارت دفاع اوکراین دست داشتن این کشور در انفجار پل کریمه را رد کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اوکراین دست داشتن کی یف در انفجار پل کریمه که باعث اتصال روسیه به شبه جزیره کریمه از طریق تنگه کرچ می شد، را رد کرد. 

بر این اساس، سرگئی کوزان، یکی از مشاوران وزارت دفاع اوکراین با اعلام این خبر گفت: کی یف دخالتی در انفجار مذکور نداشته است. 

وی با اشاره به رویدادهای میدانی جنگ تاکید کرد: روسیه می خواهد در موضوع انفجار پل کریمه اوکراین را متهم کند زیرا از اختلافات و درگیری های داخلی رنج می برد. 

پیش تر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اوکراینی از دست داشتن کی یف در انفجار این پل استراتژیک خبر داده بود. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه در سخنانی انفجار تانکر سوخت و آتش‌سوزی روی پل کریمه روسیه را که باعث فروریختن بخش جاده‌ای و ریلی آن شد،حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های حیاتی روسیه توصیف کرد.

رئیس‌جمهور روسیه پس از دیدار با «الکساندر باستریکین» رئیس کمیته تحقیقات این کشور گفت: «همانطور که شما گزارش دادید، تردیدی وجود ندارد که این اقدامی تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های مهم غیرنظامی روسیه بوده است.»

«الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه روز شنبه اعلام کرد عبور و مرور ریلی در پل کریمه از سر گرفته شده است. تمام قطار‌ها طبق برنامه به طور کامل اجازه عبور خواهند داشت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه امروز جلسه برنامه‌ریزی شده شورای امنیت این کشور را ریاست خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها