کد خبر: ۵۱۵۸۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۲۷ مهر ۱۴۰۱
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود با اشاره به گزارش دادستان کل کشور افزود در این جلسه گزارشی از سوی دادستان کل کشور در خصوص اتفاق زندان اوین به استحضار اعضای کمیسیون رسید و با توجه به بررسی مستندات، اقدام صورت گرفته از داخل خود زندان و به شکل برنامه‌ریزی شده و از قبل طراحی شده رخ داده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود با اشاره به گزارش دادستان کل کشور افزود در این جلسه  گزارشی از سوی دادستان کل کشور در خصوص اتفاق زندان اوین به استحضار اعضای کمیسیون رسید و با توجه به بررسی مستندات، اقدام صورت گرفته از داخل خود زندان و به شکل برنامه‌ریزی شده و از قبل طراحی شده رخ داده است.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود تأکید کرد: با عنایت به گزارش دادستان محترم که حکایت از این دارد که موضوع از پیش طراحی شده بوده است، برای روشن شدن ابعاد کامل این خرابکاری، مقرر شد دستگاه‌های امنیتی روی این پرونده اقدامات لازم جهت شناسایی ریشه‌های این اقدام را صورت دهد. ضمن اینکه در حال حاضر بخشی از عوامل اصلی شناسایی شده‌اند و شرایط تحت کنترل است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در خصوص موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر برنامه‌ریزی برای سوء قصد علیه برخی افراد حاضر در زندان اوین گفت: برنامه‌ریزی برای کشته‌سازی و فراری دادن تعدادی از افراد از زندان اوین صورت گرفته بود اما هیچ کدام از این اهداف با اشراف دستگاه قضایی محقق نشده و با توجه به آمادگی اطلاعاتی و امنیتی و با اقدام به موقع دستگاه قضایی، افراد شاخص به مدت کوتاهی به مرخصی رفته و یا تمدید مرخصی شده بودند تا با عدم حضورشان در زندان، زمینه برخی کشته‌سازی‌ها و سوء استفاده‌های جریانات معاند پیش نیاید. لذا اساساً افراد مورد اشاره در رسانه‌ها در زندان حضور نداشتند تا فضا برای سوء قصد به جان آنها در خلال اتفاق زندان اوین ایجاد نشود.

خضریان تأکید کرد: ضمن اینکه شواهد و بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد هیچ‌کسی در شب واقعه زندان اوین بر اثر انفجار مین آسیبی ندیده و اساساً کسی موفق به فرار از زندان نشده است تا روی مین برود و صداهای انفجار شنیده شده مربوط به اقدامات امنیتی و حفاظتی پلیس بوده است و در نتیجه گزارشاتی در خصوص انفجار مین و یا فرار افراد از زندان به هیچ وجه صحیح نیست.  
ادعای کریمی قدوسی: هدف از آتش‌سوزی در زندان اوین کشتن مهدی هاشمی بود

در همین رابطه کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران مدعی شده بود می‌خواستند در آتش‌سوزی بزرگ اوین یک جمعی از زندانی‌ها کشته شوند و مهدی هم با آن سوابقش کشته شود و برای جمهوری اسلامی مظلوم چه پاپوشی درست کنند.

یاسر هاشمی رفسنجانی: مسؤولان اوین پیشاپیش وقایع شب قبل را می‌دانستند

یاسر هاشمی رفسنجانی برادر مهدی هاشمی در یک گفتگوی زنده در «کلاب هاوس»  در این رابطه گفت: حوالی ساعت شش غروب روز گذشته از زندان اوین صدای آژیر شنیده شده که حتی خبرگزاری میزان نیز در این رابطه اطلاع‌رسانی کرده است. بر اساس گزارش دیده‌بان ایران، او تأکید می‌کند؛ برادرم در بند 7 زندان اوین که مختص زندانیان جرایم سرقتی است نگهداری می‌شود.

هاشمی مدعی است که به نظر می‌رسد مسؤولان زندان از وقایع دیشب پیشاپیش اطلاع داشته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها