کد خبر: ۵۱۶۲۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۰۵ آبان ۱۴۰۱
یادداشت/
سیدعلی سیدان

پایگاه 598: مدتی پیش روایتی از جواد موگویی منتشر شد که یک نیروی امنیتی به او فحاشی کرده بود. خب البته هر انسانی به دلایل گوناگون روان‌شناختی، ممکن است مرتکب عمل زشت و ناپسندی شود که با داعیه دین و دین‌داری سازگاری ندارد و توسط عرف مسلط دین‌داران به‌شدت تقبیح و پس زده می‌شود. اتفاقا روایت اخیر هم توسط کسی منتشر شد که خودش متعلق به عرف دین‌داران است.

لکن در فقره این بلوای اخیر ما با یک پدیده صرفاً روان‌شناختی که حاصل تأثیر و تأثرات عصبی باشد، طرف نیستیم. اینکه گروه‌هایی منسجم در روز روشن شعار علنی حرکت خودشان را فحش ناموسی و حواله دادن اسافل اعضا، انتخاب کنند و از آن فیلم بگیرند و منتشر کنند، فقط از افراد خبیثی برمی‌آید که عامدانه به دنبال حیازدایی از جامعه هستند و اکنون نیروی پیشران بلوا هستند. البته این‌ها در برابر ملت ایران بسیار بسیار اندک هستند. عموم ایرانیان و به‌ویژه مسلمانان، باحیا هستند و جمهوری اسلامی ایران با همین نیرو پابرجا مانده است.

البته در این غائله نباید از شبه‌تحلیل خرس‌خاله‌های خودی و مدعی غافل شویم که معتقدند همین فحاشی‌ها نشانه از دست رفتن بنیان‌های اخلاقی جامعه است و لابد بروز این مظاهر هم تقصیر جمهوری اسلامی است! این خرس‌خاله‌ها، تصور کودکانه‌ای از همه چیز دارند و توجه نمی‌کنند که در همه اعصار تاریخی و در دوران همه انبیا و اولیای الهی، شر و خُبث طینت همواره وجود داشته است. گفتار کودکانه دوستان این است که اگر مثلاً جمهوری اسلامی خوب عمل می‌کرد اکنون شاهد فحاشی و بی‌حیایی و پرده‌دریِ هتاکان نبودیم!

بعضی از این تحلیل‌های ابلهانه می‌گوید اینکه ساسی‌مانکن با یک پورن‌استار موزیک‌ویدیو بیرون داده و در فضای مجازی پربحث شده، حاصل سیاست‌های جمهوری اسلامی است! دوستان عزیز! اسافل اعضا امری فراتاریخی است! در همه دوران‌ها وجود داشته است و همیشه عده‌ای خبیث هم وجود داشته‌اند که با تکیه بر آن زبان دراز کنند یا آن را به نمایش بگذارند. در این زمانه که روزگار پمپاژ بی‌حیایی از در و دیوار این تمدن است، به طریق اولی این موضوع برجسته شده است. دوستان! دست از تصورات پرت‌وپلا بردارید و صحنه را ببینید.

* سیدعلی سیدان، فعال رسانه‌ای

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها