کد خبر: ۵۱۶۲۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۰۵ آبان ۱۴۰۱
همزمان با آغاز انتخابات کنگره رخ داد
همزمان با آغاز روند انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان در آمریکا آن هم به صورت پُستی، تنش و در پی آن فضای امنیتی در برخی از ایالت‌های این کشور بالا گرفته است. هواداران متعصب ترامپ در برخی ایالت‌ها با اسلحه در محل جمع‌آوری رای‌ها حاضر می‌شوند تا «آراء مان مثل انتخابات ریاست جمهوری قبل دزدیده نشود.»

به گزارش پایگاه 598، روند انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس نمایندگان آغاز شده و هنوز یکی دو روز نگذشته، این انتخابات به حاشیه کشیده شده است. نشان به آن نشان که همان دسته از شهروندان آمریکایی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020 تاکید بر بروز تقلب و تخلف داشتند، حالا می‌‌گویند که چهارچشمی مراقب صندوق‌های آراء هستند تا مبادا دموکرات‌ها نتایج برگه‌های رای را به نفع خود تغییر دهند. ایالتی همچون آریزونا که معمولا آرای آن به جمهوری‌خواهان اختصاص می‌یافت در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری به دموکرات‌ها تعلق گرفت و اصطلاحا آبی شد.

حالا در حالی که فرآیند رای‌گیری تنها ساعاتی است که آغاز شده، جو امنیتی در ایالت‌های هدف غالب شده و رقبا با چشم شک و تردید به یکدیگر می‌نگرند. براساس تصاویری که به تازگی از حاشیه صندوق‌ها و وسایل نقلیه مخصوص حمل جعبه‌های آراء منتشر شده، نشان می‌دهد که تعدادی از حامیان دوآتشه جمهوری‌خواه در حالی که نقاب به چهره زده‌اند و سلاح گرم در دست دارند، مشغول گشت‌زنی پیرامون صندوق‌های رای هستند. این محافظان مسلح تاکید دارند که دیگر به دموکرات‌ها اجازه تقلب نمی‌دهند و نمی‌گذارند تا صندوق‌ها با آرای جعلی پُر شوند و باز هم به راحتی قافیه را ببازند. البته حضور محافظان نقاب‌دار محدود به ایالت آریزونا نمی‌شود، در سایر نقاط آمریکا هم برخی دخالت‌های غیرقانونی در فرآیند انتخابات گزارش شده که در پی آن تنش‌های زیادی بوقوع پیوسته است. در برخی از موارد گزارش رسیده که کار حتی به درگیری فیزیکی بین متصدیان برگزاری انتخابات با این دسته از نیروهای افراطی رسیده است. اگرچه موعد رسمی آغاز انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) است اما پیش از آن در هر ایالتی صندوق‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا شهروندان بتوانند آرای پستی و غیرحضوری خود را زودتر تعیین کنند. ماجرا اما به گشت‌زنی پیرامون صندوق‌های آراء ختم نمی‌شود و حالا خودروهای حامل تعرفه‌های انتخابات و برگه‌های آراء مورد حمله حامیان ترامپ قرار می‌گیرد. یک خودرو اداره پست در ایالت جورجیا روز دوشنبه به طور کامل دچار حریق می‌شود و نابود می‌شود. متصدیان انتخابات در ایالت جورجیا اعلام کرده‌اند که بخشی از بار این خودرو مربوط به تعرفه‌های انتخاباتی بوده که حالا از بین رفته، آنها می‌گویند که این برگه‌ها مجددا باید منتشر و بین درخواست‌کنندگان توزیع شود.

همه ایالت‌هایی که این روزها متشنج گزارش می‌شوند، همان ایالت‌هایی است که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در لحظات آخر، آرای آنها به شکل مرموز تحت نوسان قرار گرفت و در آخر جمهوری خواهان حیرت‌زده بواسطه آرای پستی این ایالت‌ها را از دست دادند. همین ایالت جورجیا یکی از ایالت‌های پُر حرف‌وسخن بود که حالا مسئولانش اعلام کرده‌‌اند که تا این لحظه حدود یک میلیون رای غیر حضوری دریافت کرده‌اند. جمهوری خواهان اساسا با آرای پستی و الکترونیکی به شدت مشکل دارند و می‌گویند که عامل باخت آنها همین مدل آراء است. جمهوری‌خواهان و در صدر آنها ترامپ تاکید دارند که بواسطه همین مدل رای، دموکرات‌ها اقدام به تقلب و تخلف گسترده در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 کردند و در انتخابات پیروز شدند. حالا و در شرایطی که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری قبلی همچنان برای جمهوری‌خواهان مشروعیت ندارد و آنها هنوز هم درباره آن صحبت می‌کنند، آمریکا پا به عرصه انتخابات تازه‌ای گذاشته که احتمالا زمینه‌ای تازه‌ای برای عمیق‌تر شدن شکافت‌های اجتماعی و درگیری در کشور شود. در جریان این انتخابات، تکلیف 435 صندلی مجلس نمایندگان و 35 کرسی سنا مشخص خواهد شد.

منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها