کد خبر: ۵۱۶۷۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۱۶ آبان ۱۴۰۱
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران:
حجت الاسلام قره باغی گفت: آن‌چه در ایام اخیر در کشور اتفاق افتاد، صف‌آرایی منافقین، پهلوی‌ها، آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، داعش، کوموله، دمکرات، آل سعود و اتحادیه‌ی اروپا با همراهی برخی مزدوران داخلی، علیه تمامیت ایران و اسلام بود و آنچه این جریانات معاند و کودک‌کش برنامه‌ریزی کرده بودند، با بصیرت مردم خنثی شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد قره باغی امروز در نشست تبیینی مجموعه جهادگران فاطمی ارومیه که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار داشت: آن‌چه که در ایام اخیر در کشور اتفاق افتاد، صف‌آرایی منافقین، پهلوی‌ها، آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، داعش، کوموله، دمکرات، آل سعود و اتحادیه‌ی اروپا با همراهی برخی مزدوران داخلی، علیه تمامیت ایران و اسلام بود و آنچه که این جریانات معاند و کودک‌کش برنامه‌ریزی کرده بودند، با بصیرت مردم خنثی شد.

اتفاقات اخیر اغتشاش بود نه فتنه

وی اضافه کرد: جریانات اخیر، اغتشاش و آشوب بود و نمی‌توان اسم آن را فتنه گذاشت، چرا که در فتنه، تشخیص حق و باطل برای عموم مردم سخت می‌شود، اما در اتفاقات اخیر دشمن از روز اول دشمنی خود را با اسلام علنی کرد و در این راه از زنان به عنوان ابزار استفاده کرد.

خشونتی که زنان جبهه عناد در اغتشاشات اخیر نشان دادند در تاریخ ایران بی سابقه است

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر، خشونت‌هایی که معاندان و مخالفان انقلاب اسلامی در کشور انجام دادند، در تاریخ چند هزار ساله ایران بی‌نظیر بود، و ما در تاریخ ایران به هیچ وجه این اندازه وحشی گری و خشونت خصوصا از زنان که دارای روحیه لطیف هستند، مشاهده نمی‌کنیم و این نشان می‌دهد دشمن از سال‌ها قبل و در پوشش و بهانه‌ی کرونا و با منحصرشدن کانال‌های ارتباطی به فضای مجازی، نیروهای خود را در خارج و یا داخل کشور برای چنین روزی آموزش داده بود.

وی ادامه داد: تعجب آور است کسانی که نان و نمک انقلاب را خوردند و در سایه این انقلاب به نان و نوایی رسیدند، در این اغتشاشات سکوت کردند و هیچ موضعی از خود نشان ندادند، در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، زاهدان و کرج که دل هر انسانی به در می آید، سکوت آن‌ها جز دشمنی با ایران، معنای دیگری ندارد.

در آشوب های خیابانی اخیر برخی چهره های مشهور نقش صحنه گردانی داشتند

حجت الاسلام قره‌باغی با اشاره به صحنه‌گردانی برخی چهره‌های مشهور در اغتشاشات اخیر علیه تمامیت ارضی کشور، گفت: همه این چهره‌های مشهور سیاسی، سینمایی و ورزشی که از روز اول با اغتشاش‌گران و گروه‌های تروریستی همراه شدند، با پول بیت‌المال مشهور و بزرگ شدند و در چنین روزی که حتی اگر دین هم نداشته باشند، به خاطر منافع مادی خود هم که شده باید از ایران دفاع می کردند، به صورت احمقانه با دشمنی که امنیت کشور را هدف قرار داده بود، همراه شدند و تاکنون هم توبه نکردند.

وی اضافه کرد: طبق قانون باید این افرادی که مردم را به اغتشاشات و تخریب اموال عمومی دعوت کردند، دادگاهی و محاکمه شود و همه آسیب‌های جانی، روحی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی که به کشور تحمیل کردند، از این افراد ستانده شود و این‌هایی که نظام را قبول ندارند، مجوز فعالیت‌های ورزشی و هنری شان که از سوی نظام اسلامی صادر شده، باطل شود و این حداقل کاری است که باید با کسانی که امنیت کشور و مردم را به خطر انداختند، انجام داد.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران افزود: همه آن سیاستمدارانی که در جریانات اخیر در کنار اغتشاشگران بودند و نظام مظلوم و مقتدر جمهوری اسلامی را به تبعیض و بی‌عدالتی محکوم کردند، خودشان سالها بر مسند قدرت در مجلس، دولت و ادارت و سازمان‌های این نظام نشستند و با ناکارآمدی خود و مال‌اندوزی برای خودشان، مردم را به کشور بدبین کردند و باید طبق قانون محاکمه شوند و آن چه به صورت نامشروع از این نظام مال اندوختند از آن ها ستانده شود تا معنای عدالت را لمس کنند.

سکوت رؤسای دولت های گذشته در اغتشاشات اخیر هیچ توجیهی ندارد

وی گفت: رؤسای برخی دولت‌مردان گذشته، وزراء و اعضای دولت سابق و اسبق، در اغتشاشات اخیر مهر سکوت بر دهان زدند؛ از آن‌ها سوال می کنیم، اگر قرار است کسی برای ناکارآمدی جوابگو باشد، کسانی غیر از شما در اولویت قرار دارد؟ چرا موضع شفاف در برابر دشمن متحد نمی‌گیرید؟

حجت‌الاسلام قره‌باغی عنوان کرد: برخی سیاستمداران غرب زده که در زمان قدرت خود، شب و روز از قدرت غرب حرف می‌زدند و قبله آمالشان آمریکا بود و امروز سکوت کردند و فکر می کنند اگر نظام عوض بشود با نفاق و دورویی می توانند دوباره کار را به دست گرفته و صاحب قدرت شوند، در حالی که نمی‌دانند برای تروریست‌ها و غربی‌های وحشی فرقی بین حزب‌اللهی و اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد، آن‌ها با اصل ایران دشمن هستند.

نظام به روی ایرانی اسلحه نمی کشد حتی آن ایرانی اغتشاشگر باشد

مدیر مجموعه جهادگران فاطمی ارومیه با بیان این که یکی از اهداف دشمن در این جنگ، تحریک نیروهای امنیتی کشور برای اسلحه‌کشیدن به روی مردم و انتشار فیلم‌های آن در فضای مجازی و معرفی چهره‌ای خشن از انقلاب بود، عنوان داشت: دشمنان فکر می‌کردند اگر اقدام به کارهای غیر اخلاقی بزنند، نیروهای نظامی و بسیجی کشور دست به اسلحه‌کشیدن به روی مردم می‌برند، اما نمی‌دانند در قاموس انقلاب، همه‌ی مردم، فرزندان نظام محسوب می‌شوند و نظام به روی فرزندانش اسلحه نمی‌کشد.

وی تجزیه‌ی کشور را یکی از مهم‌ترین نقشه‌های دشمنان در اغتشاشات اخیر دانست و تاکید کرد: یکی از اهدافی که دشمن در این اغتشاشات دنبال می‌کرد، تجزیه ایران و از بین‌بردن تمامیت ارضی کشور بود و لذا می‌بینیم تمام توطئه‌ها و آشوب‌ها را به سمت شهر های مرزی و قومی هدایت می‌کردند. همین موضوع، اوج حماقت آنان را نشان می‌دهد، چرا که ایرانی‌ها با هر سلیقه و عقیده ای، به وطن خود حساس و مراقب هستند.

ملت ایران را بعد از ۴۳ نشناخته اند

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران در پایان گفت: دشمنان این مرز بوم، ملت ایران را بعد از چهل سال باز هم نشناختند، فکر می‌کردند با شعار جنسی می‌توانند جوانان را به خیابان‌ها بکشند و با ایجاد جنگ داخلی و ناامنی و کشیدن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل، فضا و زمینه را برای یک حمله نظامی متحد خارجی و از بین بردن تمامیت ارضی کشور فراهم کنند، اما ملت بصیر ایران در اجتماعات امت حزب الله، راهپیمایی در محکومیت حوادث تروریستی اخیر و سیزده آبان، جواب قاطع و دندان‌شکن برای دشمنان دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها