کد خبر: ۵۱۶۸۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۱۷ آبان ۱۴۰۱
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد؛
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۴۵۰ هزار دُز واکسن آنفلوانزا توزیع شده در مراکز بهداشتی و بیمارستانی کشور، ۲۵۰ هزار نوبت آن تزریق شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، شهنام عرشی روز سه شنبه در نشست خبری مرکز مدیریت بیماری های واگیر با موضوع آنفولانزا،  افزود: سالانه ۵۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا در بین مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان ها و حدود سه تا چهار میلیون دُز هم در داروخانه ها توزیع می شود.

عرشی گفت:در ۲ هفته گذشته درصد موارد ابتلا به بیماری آنفولانزا ثابت مانده است و پیش بینی ها نشان می دهد که شیوع این ویروس ممکن است تا اواسط بهمن امسال ادامه یابد.
وی ادامه داد:در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، تعداد موارد کم شده بود در حالیکه بررسی ها نشان می دهد شیوع آنفولانزا بیشتر در بین کودکان است.
عرشی گفت :در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد سرماخوردگی مربوط به آنفولانزا نوع A است و امسال هم شیوع بیماری چهار هفته زودتر شروع شد که البته پیش بینی شده بود.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد که ویروس آنفولانزا بین پنج تا هشت روز از بدن دفع می شود و زمان لازم برای قرنطینه مبتلایان هم حدود پنج روز است.

عرشی در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور نیز، اظهار داشت: اکنون این بیماری در حداقل پیک شیوع قرار دارد و هنوز موج جدیدی شکل نگرفته است اما افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند احتمال ابتلای همزمان به بیماری کرونا و آنفولانزا را دارند و به همین دلیل لازم است این افراد، شیوه نامه های بهداشتی را دقیق تر از سایر افراد رعایت کنند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۷۷ نمونه آنفلوانزا در کشور مثبت اعلام شده است و در هفته اخیر از سه هزار و ۱۷۵ نمونه، یکهزار و ۹۹ مورد از نظر ابتلا به آنفولانزا مثبت گزارش شده است.
 رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از ابتدای امسال تاکنون موارد مرگ ناشی از آنفلوانزا بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در کشور بوده است و در گروه سنی زیر پنج سال نیز تنها یک مورد فوتی گزارش شد؛ این در حالیست که در سال ۹۶ شمار جانباختگان ۲۱ نفر بود.

 عرشی افزود: استفاده از ماسک در فضاهای بسته باعث حفاظت افراد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها