کد خبر: ۵۱۷۱۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۳ آبان ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین گفت: کار سختی برای صعود از مرحله گروهی داریم اما این اتفاق، غیرممکن نیست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، رسول کربکندی اظهار کرد: جام جهانی ویترین فوتبال دنیاست، چرا که تیم‌ها برای یک دوره چهار ساله در صدد هستند با برنامه‌ریزی و تلاش، پیشرفت فوتبال خود را در دنیا معرفی کنند. به طور قطع جام جهانی قطر برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است.   

وی با بیان اینکه تیم ملی با توجه به چند دوره حضورش در جام جهانی نتایج آبرومندی را بدست آورده، یادآور شد: با توجه به اینکه تاکنون نتوانستیم از گروه خود به مراحل حذفی صعود کنیم ولی با نتایجی که بدست آمد، مردم از آن راضی بودند. رویارویی مقابل آرژانتین، پرتغال، اسپانیا جزو بازی‌هایی بود که مردم می‌فهمند ملی‌پوشان تلاش زیادی داشتند و این موضوع باعث شده تا دنیا به تیم ملی کشورمان با احترام نگاه کند.

پیشکسوت فوتبال در مورد نحوه صعود ایران به جام جهانی گفت: شرایط به گونه‌ای بود که تیم ملی ایران در آستانه حذف از گروه خود بود. با آمدن دراگان اسکووچیچ و تلاش مربیان و بازیکنان توانستیم از گروه خود صعود و سهمیه حضور در جام جهانی را بدست آوریم. باتوجه به وضعیت فدراسیون و انتخابات، نام کارلوس کی‌روش دوباره بر سر زبان‌ها افتاد که این موضوع باعث شد تا اسکووچیچ در حالت بی وزنی قرار بگیرد. به نظر من باید تغییرات زودتر صورت می‌گرفت و در قبال تغییرات از اسکوچیچ تقدیر بهتری انجام می‌شد.

دروازه‌بان تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین تصریح کرد: با توجه به دودستگی و چند دستگی که این اواخر در تیم ملی به وجود آمد، شاید اسکووچیچ نمی‌توانست مشکلات را جمع کند. کی‌روش توانسته در این مدت با شناخت و برخوردی که نسبت به گذشته داشته، معتدل و آرام‌تر این موارد را برطرف کند.

کربکندی با اشاره به اینکه بیشتر نفرات تاثیرگذار ملی‌پوش را لژیونرها تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: حضور نداشتن لژیونرها باعث شد تا دست مربی از حضور آنان در تمرینات کوتاه بماند و بازی‌های باب میلی را نداشته باشیم. این موضوع باعث شد تا در بخش دفاعی، ساختار و شکل خاصی ترسیم نشود. پاشنه آشیل ایران در جام جهانی متمرکز به بخش دفاعی است و کی‌روش در این خصوص باید هماهنگی لازم را انجام دهد.

پیشکسوت فوتبال اظهار کرد: درست است که آمریکا در بازی‌های تدارکاتی نتایج خوبی را بدست نیاورده ولی نباید این موضوع ملاک عمل واقع شود، بلکه باید گفت گروه آسانی نداریم ولی صعودمان غیر ممکن نیست.

وی ادامه داد: در دروازه ۵ بازیکن خوب داریم که خط زدن ۲ نفر از این لیست برای سرمربی کار بسیار سختی خواهد بود. مشخص کردن ۲۳ ملی‌پوش دیگر نیز کار بسیار سختی برای کی‌روش است. 

کربکندی خاطر نشان کرد: شیوه درست دفاعی و قرار گرفتن هافبک دفاعی با تجربه می‌تواند رمز موفقیت ما در کنترل بازی باشد، چرا که غفلت آنان در نتیجه بازی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

وی ادامه داد: آماده بودن مهدی طارمی و سردار آزمون در جام جهانی با توجه به تجربه شرایط سخت و تجربه بالا می‌تواند برای تیم ملی اثر گذار باشند ولی باید از محوطه جریمه خود غافل نشویم تا گلی را در بازی‌ها دریافت نکنیم.

تیم ملی کشورمان در جام جهانی در گروه دوم جام جهانی با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم گروه است. نخستین بازی کشورمان ۳۰ آبان ماه مقابل انگلیس برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها