کد خبر: ۵۱۷۲۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۲۴ آبان ۱۴۰۱
رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره اعلام کرد؛
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ کشورش بارها مدعی تقلب انتخاباتی شده بود، بار دیگر این ادعاها را برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره مطرح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» در این خصوص نوشت: دونالد ترامپ گفته است ایالت «آریزونا» باید یک انتخابات میان‌دوره‌ای جدید برگزار کند و مسؤولان بی‌کفایت را برای مشکلات مربوط به دستگاه‌های رأی‌گیری مقصر دانست. بر اساس این گزارش، ترامپ درست پس از آنکه چندین رسانه خبری گزارش کردند «مارک کلی» سناتور دموکرات در مقابل رقیب جمهوری‌خواه خود «بلیک مسترز» در ایالت آریزونا پیروز شده و به سنا راه یافته است، خواستار برگزاری مجدد انتخابات در این ایالت شد.
 
ترامپ در این باره گفت: «مقام‌های احمق و احتمالا فاسد کنترل انتخابات آلوده در آریزونا را از دست دادند. دستگاه‌های رأی‌گیری در مناطق جمهوری‌خواه از کار افتاده بود. هر چه سریع‌تر باید انتخابات جدیدی برگزار شود». طبق این گزارش، آریزونا در روز انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره با مشکلات مربوط به دستگاه‌های شمارش آرا در برخی مکان‌های رأی‌گیری در شهر «ماریکوپه» مواجه شد و همین مساله برخی جمهوری‌خواهان را بر آن داشت ادعاهای ترامپ درباره تقلب انتخاباتی را تکرار کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است برخی دستگاه‌ها قادر به خواندن برخی برگه‌های رأی چاپ شده نبودند. بر اساس آخرین نتایج سی‌ان‌ان از رقابت بر سر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور که نتیجه آن اکثریت این مجلس را برای 2 سال آینده تعیین خواهد کرد، جمهوری‌خواهان با ۲۱۱ کرسی در مقابل 206 کرسی تصاحب شده توسط دموکرات‌ها، پیش هستند. جمهوری‌خواهان برای تسلط بر مجلس نمایندگان آمریکا باید دست‌کم به ۲۱۸ کرسی دست یابند. پیش‌تر با پیروزی «کاترین کورتز ماستو» سناتور ایالت نوادا در مقابل رقیب جمهوری‌‌خواه خود «آدام لاکسالت»، دموکرات‌ها توانستند ۵۰ کرسی سنا را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به دست آورند و کنترل این مجلس در دست حزب رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا باقی ماند.
 
این نخستین بار نیست که ترامپ ادعای تقلب در انتخابات آمریکا را مطرح می‌کند. وی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نیز بارها در دادگاه‌های مختلف ایالات متحده این ادعاها را مطرح کرد. در همین رابطه با موج مخالفت جمهوری‌خواهان علیه ترامپ، تامی لارن، مجری فاکس‌نیوز برای اتحاد جمهوری‌خواهان گفت: اشتباه نکنید. اگه ترامپ نامزد ما جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 بشه، من خیلی بیشتر از قبل برای موفقیت اون تلاش می‌کنم ولی باید این رو هم بگم که حزب باید کارهای زیادی برای بازسازی خودش انجام بده. جنبش «آمریکا را دوباره باشکوه کن» چه با ترامپ و چه با دِسانتیس و چه با هر شخص دیگه ادامه داره ولی اگه استراتژی انتخاباتی خودمون رو اصلاح نکنیم، وجود هیچ کدام از این افراد، برامون اهمیت نداره. به همین دلیل بیشتر جمهوری‌خواهان به سمت دسانتیس و پنس رفته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها