کد خبر: ۵۱۷۳۲۰
زمان انتشار: ۰۱:۴۹     ۲۶ آبان ۱۴۰۱
عملیات‌ تروریستی در خوزستان و اصفهان؛
تعدادی افراد ناشناس امشب به سمت مردم و پلیس در شهر ایذه تیراندازی کردند که منجر به شهادت چند تن شد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598: امروز و به دنبال فراخوان رسانه‌های ضد انقلاب، از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه چند خودرو با صدای بوق ممتد از میدان شهدا به سمت چهار راه هلال احمر حرکت کردند و تلاش کردند مردم را با خود همراه کنند.

همزمان با غروب آفتاب ترافیک سنگینی نیز در این محدوده شکل گرفت نیروهای پلیس با حضور در این محدوده سعی در متفرق کردن این افراد داشتند.

طبق گفته شاهدان عینی این حین گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سوء استفاده از التهاب ایجاد شده با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند.

نیروهای هلال احمر و اورژانس بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و مجروحان حادثه را به مراکز درمانی منتقل کردند.

در حال حاضر بیمارستان شهدای ایذه شاهد تجمع خانواده‌ها و بستگان این افراد و نیروهای نظامی است.
 


معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان اعلام کرد که در این حادثه پنج نفر شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند. یک دختر خردسال، یک خانم و سه مرد وجود دارد.

ولی الله حیاتی افزود: حال برخی از مصدومین وخیم اعلام شده است و اقدامات لازم جهت شناسایی دستگیری تروریست‌ها در حال انجام است.مجروحیت ۵ تن از نیروهای پلیس و بسیج در حادثه تروریستی ایذه/ حال دو نفر از مدافعان امنیت وخیم است

ولی الله حیانی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با حادثه تروریستی شهر ایذه، اظهار کرد:  عصر امروز ساعت ۵و ۳۰ دقیقه ۲ نفر سوار بر موتور با سلاح جنگی به سمت مردم تیر اندازی کردند.

وی افزود: در این حادثه تعداد ۵ نفر از شهروندان ایذه که در میان آن‌ها یک زن و یک کودک خردسال است کشته و تعداد ۱۰ نفر نیز زخمی شدند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره زخمی شدن چند نفر از مدافعان امنیت، گفت: در میان ۱۰ نفر از افراد زخمی، ۲ نفر از نیروهای بسیج و تعداد سه نفر از نیروهای انتظامی زخمی شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

حیاتی بیان کرد: تلاش برای دستگیری ضاربین در دستور نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفت تا در کمترین زمان بتوان آن‌ها دستگیر کرد.

اسامی شهدای حادثه تروریستی ایذه

 رضا شریعتی ۲۱ ساله، کیان نیک‌پور ۹ ساله، اشرف نیک‌پور ۴۵ ساله و دو آقای جوان مجهول‌الهویه از شهدای حادثه تروریستی ایذه هستند.

علی مولایی ۲۳ ساله و علی محمدی ۶۰ ساله از مجروحان این حادثه به بیمارستان اهواز منتقل شده‌اند.


 تصویری از کیان نیک‌پور، کودک ۹ ساله‌ای که در حمله تروریستی امروز ایذه به شهادت رسید
 

اطلاعیه سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در پی حادثه تروریستی در ایذه

سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در پی حادثه تروریستی و شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان ایذه اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن ینتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره احزاب؛ آیه ۲۳)

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

بدین وسیله به اطلاع امت شهید پرور خوزستان می‌رساند گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سوء استفاده از التهاب ایجاد شده در شهرستان ایذه با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند در این بین پنج تن شهید و  ۱۰ نفر زخمی شدند.

سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شهرستان ایذه به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحناه فداء و نائب بر حقش امام خامنه ای و عموم مردم شهید پرور خوزستان به ویژه خانواده مکرم آن عزیزان از خداوند متعال علو درجات برای روح آن شهدا بزرگوار و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارد.

امت شهید پرور حزب الله بویژه مردم فهیم و قدرشناس خوزستان و شهرستان ایذه با حضور گسترده و پر شور خود در آیین تشییع پیکرهای منور و مطهر شهدای این حادثه تروریستی بار دیگر عزم راستین و اراده فولادین خود در دفاع از آرمانهای بلند انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر آن را به نمایش خواهند گذارد.

مراسم تشییع شهدای شهرستان ایذه به زودی اعلام خواهد شد.

تکرار عملیات تروریستی ایذه در اصفهان

در پی حمله تروریستی دو راکب موتور سوار به سمت مدافعان امنیت دو نفر به شهادت رسیدند و دو تن نیز مجروح شدند.

حوالی ساعت ۲۱ امشب چهارشنبه در منطقه خانه اصفهان دو نفر موتورسوار به سمت نیروهای مدافع امنیت مستقر در خیابان رگبار می بندد. 

در این حادثه تروریستی دو تن در صحنه تیراندازی به شهادت می‌رسند و دو تن دیگر نیز در یکی از بیماستان های اصفهان بستری هستند.

محسن حمیدی، محمدحسین کریمی شهدای بسیجی این حمله تروریستی هستند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

شهادت مدافع امنیت در قروه
همچنین شامگاه امشب یک نیروی حافظ امنیت در قروه کردستان توسط داعشی‌های وطنی به شهادت رسید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها