کد خبر: ۵۱۷۷۱۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۰۴ آذر ۱۴۰۱
تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف ولز رفت.

به گزارش پایگاه 598، در چارچوب اولین دیدار گروه B از هفته دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم ایران و ولز ساعت ۱۳:۳۰ امروز (جمعه) در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف هم می‌روند.

اعضای تیم ملی فوتبال پیش از ترک هتل توسط جمعی از هواداران مورد تشویق قرار گرفتند. مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال بازیکنان تیم‌ملی را بدرقه می‌کرد.

بازیکنان تیم ملی ایران پس از ورود به ورزشگاه و برای گرم کردن پیش از بازی با تشویق هواداران روبه‌رو شدند. علیرضا بیرانوند با نقاب وارد زمین شد.

پیش از آغاز بازی بازیکنان تیم ملی همزمان با پخش سرود ملی و هم‌خوانی با این سرود به استقبال بازی با ولز رفتند.

چند تن از هواداران ایرانی در هنگام خواندن سرود ملی ایران اشک ریختند.

حاج صفی که سومین دوره حضور خود در جام جهانی را پشت سر می‌گذارد، در این دیدار به عنوان کاپیتان وارد زمین شد و به اولین بازیکنی تبدیل شد که چهار دیدار را به عنوان کاپیتان شروع کرده است.

گرت بیل با حضور در ترکیب اصلی ولز و به میدان رفتن مقابل ایران به ۱۱۰ بازی ملی رسید و رکورد بیش‌ترین بازی ملی برای تیم ملی‌ کشورش را به ثبت رساند.

تماشاگران و هواداران ایرانی در هنگام خواندن اسامی بازیکنان ایران از سوی گوینده ورزشگاه، به شدت شاگردان کارلوس کی‌روش را حمایت کردند و با بوق و سوت بازیکنان را حمایت کردند.

مراسم رسمی شروع مسابقه با نمایش پرچم‌های بزرگ دو کشور روی زمین چمن و جام قهرمانی مسابقات دقایقی قبل از شروع مسابقه همراه با موزیک و آتش بازی انجام شد و هواداران دو تیم را به وجود آورد.
بازیکنان تیم ملی قبل از شروع بازی حلقه اتحاد خود را تشکیل دادند و آماده بازی با ایران شدند.

تماشاگران ایرانی از دقیقه نخست بازی به صورت یک صدا با شعار "ایران، ایران" تیم ملی را تشویق کردند. تماشاگران ولزی ملقب به "دیوار قرمز" نیز پشت دروازه ولز و به صورت ایستاده بازی را تماشا کردند.

تماشاگران ایران با شعار "یالا، یالا، ما گل می‌خوایم یالا" تیم ملی را برای گلزنی تشویق کردند. در هنگام پا به توپ شدن بازیکنان ولز، تماشاگران ایران با سوت و جیغ قصد برهم زدن تمرکز بازیکنان ولز را دارند.

مهار توپ کیفر مور از سوی سیدحسین حسینی و بسته نگه داشتن دروازه ایران باعث تشویق این بازیکن از سوی تماشاگران ایرانی شد. هواداران حسینی با شعار "حسینی با غیرت" تشویق کردند.

با گلزنی قلی‌زاده روی پاس سردار آزمون، ورزشگاه احمد بن علی غرق در شادی شد اما داور در ادامه این گل را به علت قرار داشتن بازیکنان ایران در موقعیت آفساید، پس گرفت.

تصمیم داور برای اعلام اوت به نفع ولز، با اعتراض شدید کارلوس کی‌روش به کمک داور این مسابقه همراه بود.

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی در هنگام تقابل با بازیکن حریف برای پس گرفتن توپ زمین خورد و دچار مصدومیت شد. در پی این اتفاق، کریم انصاری‌فرد، مهاجم تیم ملی بدن خود را برای ورود به زمین گرم کرد اما سردار مشکلی برای ادامه بازی نداشت.

در مدتی که بازی متوقف بود، کی‌روش، حاج‌صفی و عزت‌اللهی، هافبک دفاعی‌های ایران را به کنار زمین فراخواند و نکاتی را به آن‌ها گوش‌زد کرد.

لو دادن توپ از سوی رامین رضاییان با واکنش کارلوس کی‌روش همراه بود و او دست خود را روی سرش گذاشت.

هواداران تیم ملی در اواخر مسابقه با شعار "ایولا، ایولا، ایولا" تیم ملی را تشویق کردند و از عملکرد شاگردان کی‌روش رضایت داشتند.

داور گواتمالایی در اواخر نیمه اول به علت تکل خشن جو رودون روی مهدی طارمی، اولین کارت زرد خود را به این بازیکن نشان داد.

جهانبخش، ترابی و انصاری‌فرد سه بازیکنی هستند که در حال گرم کردن بدن خود برای ورود به زمین هستند.

برخورد شوت آزمون و قلی‌زاده به تیرک دروازه و در ادامه ضربه سر آزمون که در آغوش هنسی قرار گرفت، حسرت هواداران ایران را به دنبال داشت.
بازی زیبای تیم ملی ایران در نیمه دوم تماشاگران ایرانی را به وجود آورده و آن‌ها سر از پا نمی‌شناسند. تیم ملی چندین فرصت طلایی را از دست داده اما همین بازی هجومی تماشاگران ایرانی را مملو از هیجان کرده است.

سردار آزمون در دقیقه ۵۸ بدون برخورد با بازیکنی، روی زمین افتاد و کی‌روش به کریم انصاری‌فرد دستور داد که آماده ورود به زمین شود اما سردار تصمیم به ادامه بازی گرفت. هواداران تیم ملی سردار آزمون را به شدت تشویق کردند و این بازیکن مجددا آماده ورود به زمین شد.

علی قلی‌زاده، هافبک تیم ملی ایران در حالی که آماده زدن کرنر می‌شد، هواداران را به تشویق بیش‌تر دعوت کرد.

در هنگام تعویض سردار آزمون و ورود کریم انصاری فرد به زمین مسابقه، هواداران به شدت مهاجم شماره ۲۰ ایران را تشویق کردند.

با مهار شوت سعید عزت اللهی توسط هنسی، مهدی طارمی از هواداران خواست بیش‌تر تیم را تشویق کنند و آماده زدن کرنر شد.

با خروج احسان حاج‌صفی از زمین، بازوبند کاپیتانی تیم ملی در اختیار کریم انصاری‌فرد قرار گرفت.

راب پیج، سرمربی ولز در دقیقه ۸۲ مسابقه دوان دوان راهی رختکن تیمش شد و پس از دقایقی به زمین برگشت!

در دقیقه ۸۵ مسابقه، در حالی که مهدی طارمی با دروازه‌بان ولز تک به تک شده بود، هنسی بیرون از محوطه جریمه او را سرنگون کرد که با اعتراض شدید بازیکنان ایران برای دادن کارت قرمز همراه بود اما داور به این بازیکن کارت زرد داد. در ادامه داور برای مرور این صحنه از دستگاه کمک داور ویدیویی استفاده کرد و به هنسی کارت قرمز نشان داد.

مهدی طارمی بعد از این که از روی زمین بلند شد به سمت هواداران رفت و با دستان خود به آن‌ها گفت که تشویق‌های خود را بیش‌تر کنند.

داور برای این بازی ۹ دقیقه وقت اضافه گرفت.

با شوت بی‌نظیر روزبه چشمی تیم ملی ایران در دقایق پایانی مسابقه به گل رسید تا ورزشگاه غرق در شادی شود.

رامین رضاییان یک بار دیگر ورزشگاه را در دقایق تلف شده به آسمان فرستاد و هواداران و بازیکنان ایران سر از پا نمی‌شناختند و در نهایت بازی خاتمه یافت. تعدادی از هواداران تیم ملی بعد از بازی اشک می‌ریختند و همدیگر را در آغوش گرفته بود.

دستیاران راب پیج به سمت کی‌روش آمدند و به او تبریک گفتند.

مهدی طارمی بعد از مسابقه روی زمین دراز کشیده بود و در حال اشک ریختن بود. بازیکنان و مربیان تیم ملی به سراغ او رفتند اما طارمی قصد بلند شدن نداشت.

بازیکنان تیم ملی ایران بعد از پیروزی در این دیدار به سمت هواداران رفتند و آن‌ها تشکر کردند. ملی‌پوشان دور ورزشگاه قدم زدند و به هواداران دست تکان دادند.

هواداران ولزی هم تیم ملی کشورشان را تشویق کردند و با وجود باخت، برای ملی‌پوشان خود دست زدند.

کی‌روش بعد از اتمام بازی با دوربین فیفا صحبت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها