کد خبر: ۵۱۸۶۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اولیویه ژیرو هیچ‌وقت ناامیدتان نمی‌کند؛
تیم ملی فرانسه با گلزنی اولیویه ژیرو، بهترین گلزن تاریخ خود از سد احتمالا سخت‌ترین حریف خود برای دفاع از عنوان قهرمانی گذشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از طرفداری، اولیویه ژیرو هم یکی از همان حرفه‌ای‌های تمام‌نشدنی‌ است. پس از قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2018، خیلی‌ها فکر می‌کردند دوران اولیویه ژیروی پابه‌سن گذاشته با خاطره‌ای خوش در تیم ملی فرانسه به پایان خواهد رسید، به خصوص این‌که او نتوانسته بود در آن بازی‌ها گلی بزند. 

برگشتن کریم بنزما به تیم ملی فرانسه، کسی که خودش را «فِراری» و ژیرو را «ماشین کارتینگ» خطاب کرده بود، باعث شد در یورو 2020 فرصت چندانی به ژیرو نرسد و این در حالی بود که او توانسته بود چند ماه پیش، لیگ قهرمانان اروپا را با چلسی ببرد. پس از ناکامی در جام ملت‌های اروپا و اوج‌گیری بنزما، ژیرو به کلی از لیست دیدیه دشان کنار گذاشته شده بود. کریم بنزما در قهرمانی فرانسه در لیگ ملت‌های اروپای 2021 نقش مهمی ایفا کرد و همراه با رئال مادرید در فصل 22-2021 درخشید و قهرمانی‌های رنگارنگ کسب کرد تا سزاوارانه برنده توپ طلای 2022 شود.

کسی فکر نمی‌کرد با آن فرم عالی بنزما، دیدیه دشان کسی را جز او در خط حمله‌اش انتخاب کند اما اولیویه ژیرو پس از انتقال به میلان، درخشید و نقش مهمی در قهرمانی اسکودتوی نوزدهم میلان به نمایش گذاشت تا پایش دوباره به تیم ملی باز شود. شانس به ژیرو رو کرد و با مصدومیت کریم بنزما پیش از شروع جام جهانی و خط خوردن او، دیدیه دشان دوباره به شاگرد محبوبش اطمینان کرد.

ژیرو پاسخ اعتماد دشان را به خوبی داد و خلاف جام جهانی 2018 که فقط نقش فضاسازی را برای هم‌تیمی‌هایش ایفا می‌کرد، در جام جهانی 2022 گل‌های مهمی به ثمر رساند. دو گل به استرالیا و یک گل به لهستان، باعث شد او در کنار کیلیان ام باپه از مهم‌ترین ارکان خط حمله خروس‌ها باشد. ژیرو با گلزنی به لهستان، از رکورد گلزنی تیری آنری هم پیشی گرفت تا به تنهایی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه شود. در بازی با انگلیس که سخت‌ترین چالش فرانسه تا این‌جای جام بوده، اولیویه ژیرو گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند تا با 4 گل در جام جهانی، در کنار روژه میلا مسن‌ترین بازیکن تاریخ جام جهانی باشد که به این تعداد گل در این مسابقات دست یافته است.

فرانسه با ماشین کارتینگ قدیمی خود، در حال پیشروی در مسیر پرپیچ‌وخم قهرمانی در دوحه است؛ آن‌هم مسیری که در آن ستارگان پرزرق‌وبرق‌تری چون هری کین، سر بزنگاه تیم‌شان را ناامید کردند. موفقیت در جام جهانی، پایان کار ژیرو نخواهد بود و او برای کمک به میلان در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در سری آ انگیزه‌های زیادی خواهد داشت. البته کریم بنزما را هم نباید از یاد ببریم؛ همین درخشش اولیویه ژیرو می‌تواند به این ستاره بدشانس کمک کند تا بتواند مدال طلای قهرمانی جام جهانی را در ویترین افتخاراتش داشته باشد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها