کد خبر: ۵۱۸۹۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۶ آذر ۱۴۰۱
در روزهای گذشته موضع‌گیری برخی چهره‌های مطرح حوزوی در خصوص احکام صادر شده پیرامون یکی از متهمان اغتشاشات اخیر کشور بحث برانگیز شد. از جانب این چهره‌های حوزوی، این گونه نقل شده که مجازات اعدام یکی از افراد دخیل در اغتشاشات اخیر، متناسب با جرم وی نبوده و برداشت قوه قضاییه از جزای «محاربه» در قانون نیز غلط است.

بازی جریانات رسانه‌ای اصلاحات با آبروی حوزه‌های علمیه

به گزارش پایگاه 598، در روزهای گذشته موضع‌گیری برخی چهره‌های مطرح حوزوی در خصوص احکام صادر شده پیرامون یکی از متهمان اغتشاشات اخیر کشور بحث برانگیز شد. از جانب این چهره‌های حوزوی، این گونه نقل شده که مجازات اعدام یکی از افراد دخیل در اغتشاشات اخیر، متناسب با جرم وی نبوده و برداشت قوه قضاییه از جزای «محاربه» در قانون نیز غلط است.

در این خصوص گفتنی است:

یک_ در نقل‌وقول‌های منتشر شده از این چهره‌های مطرح حوزوی، به فرد و یا ماجرای خاصی اشاره‌ای نشده و این نقل‌وقول‌ها فارغ از وقایع اخیر کشور، به گونه‌ای است که گویا از یک کتاب استفتاء و یا تفسیر احکام قضایی کپی‌برداری شده است. به عبارتی اگر شخصی از وقایع اخیر کشور مطلع نباشد؛ هرگز نمی‌تواند بفهمد که سخنان این بزرگواران پیرامون یک واقعه بوده و یا اعتراض به حکم صادر شده از سوی قوه قضاییه است.

دو_ مورد بالا زمانی از اهمیت برخوردار می‌شود که بدانیم این نقل‌وقول‌ها از سوی رسانه‌های یک «جریان خاص» منتسب به جریان موسوم به اصلاح‌طلب، تحت عنوان مصاحبه منتشر شده است. این «جریان خاص» اگرچه خود را در ظاهر وامدار روحانیت سنتی معرفی می‌کند؛ ولی در عمل تا جایی که در توانش بوده به مقابله با قوانین و ارزش‌های اسلامی پرداخته است.

سه_ چهره‌های مطرح حوزوی مورد بحث، بیش از آن که به عنوان چهره‌ای سیاسی شناخته شوند؛ بیشتر در فضای علمی حوزه سیر و سلوک داشته‌ و در عمر گرانبهای اخیر خود، کمتر موضع‌گیری را در خصوص مسائل مختلف اتخاذ کرده‌اند. به عبارتی اگرچه این چهره‌ها برای اهل فن، شناخته شده و صاحب نام به شمار می‌آیند؛ ولی به دلیل غیبت و یا حضور کمرنگ‌شان در فضای سیاسی کشور، مخاطب عام کمتر اسمی را از این عزیزان شنیده است.

چهار_ با این اوصاف به نظر می‌رسد خبرنگاران وابسته به این جریان خاص، با ارتباطاتی که با بیوت چهره‌های حوزوی مورد اشاره دارند؛ توانسته‌اند با این بزرگان ارتباط گرفته و با ترفند‌، آنچه را که در ارتباط با وقایع اخیر کشور از آنان خواسته شده است را به نقل از چهره‌های حوزوی مورد بحث، دریافت کنند.

پنج_ مشاهده و بررسی محتوای متن مصاحبه‌های منتشر شده از این چهره‌های حوزوی مورد اشاره نیز بیانگر آن است؛ آنچه که به نقل‌وقول‌های این اساتید حوزوی ضریب داده؛ انتخاب تیترهای جهت‌دار متناسب با بحث‌های پیرامون وقایع اخیر کشور است و همانطور که گفته شد متن و اصل سخنان این چهره‌ها، چیزی نیست از آن بشود مصداق درآورد!

شش_  اگرچه نگارنده این مطلب در دلسوزی و تعلق خاطر چهره‌های حوزوی که در روزهای اخیر مورد سوءاستفاده رسانه‌های مغرض قرار گرفته‌اند شکی ندارد؛ با این حال واضح و مبرهن است که دشمنان انقلاب اسلامی در این روزهای خطیر، بیشتر به دنبال این است تا از قم «آنتی‌تز» در برابر انقلاب اسلامی درست کنند و همه افراد صاحب نفوذ و دارای اعتبار از جمله فضلای حوزه علمیه می‌بایست توجه بیشتری نسبت به مواضع، سخنان و رفت و آمد برخی جریانات رسانه‌ای به بیوت‌شان باشند.

منبع: قم‌نا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها