کد خبر: ۵۱۹۰۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۷ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
دیدار آرژانتین و فرانسه در فینال جام جهانی در حالی امروز برگزار می‌شود که بازیکنانی همچون جرونیمو رولی و فرانکو آرمانی از آرژانتین و آرئولا و بنزمای فرانسوی بدون حتی یک دقیقه بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌توانند به باشگاه قهرمانان جهان بپیوندند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، قهرمانی جهان آرزوی هر بازیکنی است؛ قهرمانی در جام جهانی یعنی آخر آرزوهای یک فوتبالیست در دوران حرفه‌ای. البته برخی از بازیکنان هر چند این شانس را دارند تا قهرمان جهان شوند اما در راه رسیدن به‌ این عنوان، حتی یک دقیقه هم‌بازی نکنند!

تارنمای مارکا در این خصوص نوشت: تاکنون ۱۰۱ بازیکن بدون حضور در ۲۱ دوره قبلی جام جهانی قهرمان جهان شده‌اند. در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم اسکالونی و هم دشان از ۲۴ بازیکن از ۲۶ بازیکن دعوت شده برای قطر ۲۰۲۲ استفاده کرده‌اند. جرونیمو رولی و فرانکو آرمانی آرژانتینی و آلفونس آرئولا و کریم بنزمای فرانسوی از جمله این بازیکنان هستند که می‌توانند بدون بازی در جام جهانی، در صورت پیروزی تیمشان، ‌در دیدار امشب، عنوان قهرمانی را یدک بکشند.

افرادی همچون آرئولا این شانس را برای دومین بار تصاحب خواهند کرد؛ ‌ این دروازه‌بان در صورت قهرمانی فرانسه برای بار دوم بدون بازی در جام جهانی مدال قهرمانی را بر گردن می‌اندازد. وی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همه بازی‌ها را از رو نیمکت تماشا کرد.

پیش از آرئولا، گیدو ماستی دروازه‌بان ایتالیا هم در سال‌های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۴ موفق به کسب دو عنوان قهرمانی بدون بازی شد. دروازه‌بان دیگر، کارلوس خوزه کاستیلیو برزیلی هم در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ بدون اینکه بازی انجام دهد به این افتخار دست‌یافت.

این موضوع در مورد دروازه‌بان‌ها صدق نمی‌کند؛ بلکه از بین ۱۰۱ بازیکن قهرمان شده بدون بازی، ۳۲ نفر در پست‌های هافبک و مهاجم هستند.

قهرمانی بدون یک دقیقه بازی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها