کد خبر: ۵۱۹۰۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۲۷ آذر ۱۴۰۱
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به تمام تعهدات دوره قبلی وزارت راه پایبند هستیم، گفت: عدد ترانزیت کالا در کشور ناچیز است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما به همه تعهدات دوره قبلی وزارت راه پایبند هستیم اظهار کرد: سیاست اصلی ما فعال کردن کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب است. در این راستا همه منابع مالی را به این پروژه‌ها هدایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع مالی کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد به دنبال تامین منابع مالی برای این کریدورها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با تکمیل این کریدورها شاهد یک انقلاب بزرگ در صنعت حمل و نقل خواهیم بود.

بذرپاش با بیان اینکه تکمیل کریدورها باعث جهش عدد ناچیز ترانزیت خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس قانون باید حمل بار ریلی از 10 درصد به 30 درصد افزایش می‌یافت این در حالیست که هم اکنون سهم بار ریلی حدود 10 درصد است.

وی با اشاره به اینکه انگیزه کافی برای انتقال بار جاده به ریل وجود ندارد، گفت: برای نوسازی ناوگان جاده‌ای و نگهداری جاده ها مخصوصا جاده‌های اصلی به دنبال تامین منابع مالی هستیم در این راستا با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگ معدنی استفاده قابل توجهی از زیرساخت‌های حمل و نقل دارند باید تعرفه مناسبی برای نگهداری زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از در دستور کار قرار داشتن نوسازی ناوگان هوایی خبر داد و افزود: در اقتصاد دریا فاصله معناداری با کشورهای پیشرفته داریم در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم به عنوان مثال در بندر چابهار توافقات با هند همچنان معطل مانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها