کد خبر: ۵۱۹۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
عضو جبهه متحد اصولگرایان متأسفانه در مسیر پیشرفت و عدالت در بین نیروهای اصولگرا بگومگوهای بی‌حاصلی وجود دارد که عده‌ای نیز برای شدت یافتن آن تلاش می‌کنند.ما باید فضایی به وجود بیاوریم تا مسائل اصلی کشور مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حسین فدایی عضو جبهه متحد اصولگرایان در نشستی صمیمی با دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) که شب گذشته در سالن شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه عدالت و پیشرفت عنوان کرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری به زیبایی در صحنه عملی و اجرایی کار مسیر آینده کشور را رصد کردند و نامگذاری سال جهاد اقتصادی و همچنین نامگذاری سال جاری به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی مسیری بوده است که برای سیر تکاملی دهه پیشرفت و عدالت انتخاب شده است.

وی افزود: به طور حتم کسانی هستند که با بحث و گفتمان پیشرفت و عدالت مخالف باشند آنچه ما کارگرد نظام سلطه و انحراف می‌بینیم همین مسئله است و از همین رو باید مسیر پیشرفت و عدالت را دنبال کنیم.

عضو جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد: متأسفانه در درون این مسیر و در بین نیروهای اصولگرا بگومگوهای بی‌حاصلی وجود دارد که عده‌ای نیز برای شدت یافتن آن تلاش می‌کنند.

فدایی افزود: ایجاد زاویه با مسیر پیشرفت و عدالت مورد اشکال است و ما باید فضایی را در داخل کشور به وجود بیاوریم تا مسائل اصلی کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: رؤسای سه قوه، رسانه‌ها و همه دست‌اندرکاران باید فضایی را به وجود بیاورند که مسئله اصلی کشور مسئله تولید ملی و سرمایه ایرانی باشد.

عضو جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد:‌ ما در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را خطاب به دولت نوشتیم تا جلساتی غیر رسمی و غیر علنی و در دوستانه‌ترین شکل ممکن بین مجلس و دولت برگزار شود تا مسائل اصلی کشور همچون گرانی، بحث اقتصاد، ارزش پول ملی مورد بحث قرار گرفته و یک راه حل جامع برای آن پیدا شود.

فدایی گفت: باید قبول کنیم که اقتصاد ملی دارای مشکلاتی است که این مشکلات در درون اقتصاد ملی نهادینه شده است و برای حل آن باید یک تحول اساسی به وجود بیاوریم.

وی افزود: اقتصاد ما بعد از دوره قاجار به یک اقتصاد تجاری تبدیل شده است که متکی بر درآمد نفتی است.

عضو جبهه متحد اصولگرایان در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت یارانه‌ها نیز جزئی از مشکلات نهادینه شدن اقتصاد است، ادامه داد:‌ پرداخت غیرنقدی یارانه‌ها مشکلاتی را در داخل کشور ایجاد می‌کند و حل آن نیز که از مسیر نفی کردن این یارانه‌ها می‌گذرد مشکلات فعلی را ایجاد کرده است.

فدایی گفت: نزدیک به 80 درصد اقتصاد ما  یک اقتصاد دولتی است و همین اقتصاد دولتی سبب غیر فعال شدن بخش خصوصی می‌شود.

وی افزود: هر کدام از دولت‌های گوناگون که برای حل این مشکل پیشقدم شدند برخوردی سیاسی با این مشکل انجام دادند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد: آنچه مورد اتفاق همه و به خصوص اقتصاددانان است حل این مشکل از طریق کارشناسی است وگرنه دیدگاههای مختلف منکر وجود چنین مشکلی نیست.

فدایی گفت: طرح تحول اقتصادی که از سوی دولت مطرح شد در حقیقت پاسخی به حل این مشکل بود اما مشکلاتی در بحث اجرای آن به وجود آمده است.

وی افزود: مجلس و نمایندگان تلاش کردند تا در حد فهم خود از موضوع راه‌حل‌های موجود را برای حل این مشکل ارائه کنند اما متأسفانه ما شاهد عدم استقبال دولت از این مسئله بودیم.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید بتوانیم مسائل اصلی کشور را حلاجی کرده و برای آن راه‌حلی پیدا کنیم، گفت: برخی از مشکلات درباره عدم شناخت صحیح مسائل کشور ناشی از دو مسئله ضعف تحلیل و نارسایی‌های اخلاقی است.

فدایی گفت: ما باید رسالت تاریخی خود را تعریف کرده و وضعیت خود را در رابطه با پایداری اسلامی تعریف کنیم.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری صحبت از شرایط بدر و خیبر می‌کنند و یا از پیچ‌وتاب‌ها سخن می‌گویند همه باید مورد تحلیل قرار بگیرد و اینکه هرکس تحلیل خاص خود را از این مسائل دارد به خاطر ضعف تحلیل است.

عضو جبهه متحد اصولگرایان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تهمت، افتراها و بی‌اخلاقی‌ها ناشی از خلاء و ضعف اخلاقی است گفت: به نظر من دشمن از این مسئله درصدد سوءاستفاده است و از آن به طور حتم بهره‌برداری‌های خود را خواهد کرد.

فدایی گفت: در دهه 60 و در زمان حضرت امام برخی به دنبال اسلام منهای روحانیت بودند و حضرت امام نیز به صورت جدی با آن برخورد کردند و هم‌اکنون نیز شیاطین به دنبال اسلام منهای روحانیت هستند.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به انشعاب دو تشکل روحانی جامعه روحانیت مبارز و مجمع  روحانیون مبارز افزود: ما دیدیم که این مسئله چه وضعی را به وجود‌ آورد و به من به شخصه شاهد این بود که بسیجی‌ها در جلوی پایگاههای مساجد بر روی همدیگر اسلحه می‌کشیدند و این مشکلات در نهایت به جبهه‌ها کشیده شد.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا بار دیگر از هر گونه اختلاف‌افکنی جلوگیری کنیم.

فدایی در پاسخ به ادعایی در خصوص پخش برخی از نشریات علیه جبهه پایداری و درج مقالاتی از وی در این نشریات گفت: من مسئولیت این نشریات را قبول نمی‌کنم اما از هر مقاله‌ای که از من در این نشریات چاپ شده است دفاع می‌کنم.

عضو جبهه متحد اصولگرایان افزود: روزنامه‌ها و نشریات زیادی نیز مقالات فراوانی از من چاپ می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص بحث برخورد حذفی در درون جبهه اصولگرایان بین دو تشکل مطرح این جبهه گفت: برخی از مواقع ما باید بحث خالص‌سازی را در عرصه سیاسی کشور با دقت دنبال کنیم. تمام سلایق موجود باید با هم بتوانند کشور را اداره کنند.

فدایی گفت: مهم‌ترین اصل برای ما دیدگاههای مقام معظم رهبری است و باید به لحاظ اخلاقی از هر بحث تفرقه‌افکنانه دور شویم.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اینکه آیا شما در آینده به عنوان عضوی از عضو جبهه متحد اصولگرایان با اعضای جبهه پایداری در مورد بحث انتخاب رئیس مجلس هم‌پیمان نمی‌شوید و به اعضای تشکل سیاسی خود پشت خواهید کرد، گفت: نکته اصلی در مورد بحث وحدت این است که در هیچ جا ائمه و انبیاء نسبت به ایجاد تفرقه اقدام نکردند و همه جا صحبت از وحدت کردند آیا ما باید تنها با وجود دشمن مشترک با یکدیگر وحدت کنیم.

بنابراین گزارش در طول جلسه سخنانی بین برخی از دانشجویان رد و بدل شد که فدایی در پاسخ به این سخنان گفت: شما باید به این نکته توجه کنید که برخی از این بحث‌ها به جای درستی ختم نمی‌شوند. ما باید تلاش کنیم تا از هرگونه بی‌اخلاقی‌ و هتاکی دوری کنیم.

در ادامه این جلسه فدایی تصریح کرد: ما نباید یک جبهه سیاسی را بزنیم و جبهه دیگر را 100 درصد مؤمن محسوب کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا به نظرات مختلف توجه کنیم.

عضو جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤال دیگری در مورد ساکتین فتنه گفت: به طور حتم هر شخص باید برای اشتباهات خود هزینه پرداخت کند اما این به معنای آن نیست که آن شخص را نابود کنیم.

وی افزود: حضور برخی از افرادی که شما از آن نام می‌برید در مجلس شورای اسلامی عملاً از اضافه شدن آنها به جریان انحرافی و فتنه جلوگیری می‌کند و این به صلاح کشور در شرایط کنونی است.

فدایی گفت: بسیاری از جمله جریان انحرافی و فتنه در حال ریختن بنزین بر آتش اختلاف هستند و ما باید تلاش کنیم تا از این مسئله خود را دور کنیم.

عضو جبهه متحد اصولگرایان افزود: حضور و وحدت اصولگرایان بود که سبب شد علی‌رغم برخی از پیش‌بینی‌ها جناح انحراف و فتنه توان حضور در عرصه انتخابات را نداشته باشند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها