کد خبر: ۵۲۰۰۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۱ دی ۱۴۰۱
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم از تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی بر کنکور ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از آستان بهارستان: نادر کریمی بیرانوند در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اهمیت تأثیر قطعی سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور سراسری ۱۴۰۲ بیان داشت: دانش آموزان سهم دروس عمومی را جدی بگیرند امسال کنکور دو بار برگزار می شود بار اول در ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۱ و بار دوم در ۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ امکان ثبت نام در هر دو کنکور برای داوطلبان میسر است.

وی افزود: در آزمون سراسری دفترچه آزمون عمومی وجود ندارد و نمرات کتبی امتحانات نهایی جایگزین آنها شده است.

وی گفت: حذف دروس عمومی از آزمون سراسری کنکور به معنای حذف تأثیر این دروس در کنکور نیست و این دروس با اختصاص ۲۶ درصد سهم از ۴۰ درصد تأثیر قطعی سابقه تحصیلی در پایه دوازدهم نقش مهمی در نمره نهایی کنکور خواهند داشت که این موضوع اهمیت نمرات کتبی امتحانات نهایی را دو چندان می کند یعنی تراز نهایی برای پذیرش در دانشگاه ها شامل تراز نمرات دروس به علاوه تراز آزمون سراسری است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان همچنین سهم دروس اختصاصی را ۱۴ درصد از کل نمره جهت پذیرش در سه شاخه نظری عنوان کرد و ادامه داد: تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری ۱۴۰۲ بنا بر مصوبات ۸۴۳ و ۸۶۳  شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر اساس آن کلیه داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه می بایست نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برابر برنامه ابلاغی آموزش و پرورش اقدام نمایند.

تاثیر ۴۰ درصدی سابقه تحصیلی در کنکور

وی افزود: تأثیر سابقه تحصیلی برای دانش آموزان نظام قدیم ۴۰ درصد است که ۳۰ درصد از سال سوم دبیرستان و ۱۰ درصد دوره پیش دانشگاهی را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر قطعی سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ ، ۵۰ و در کنکور ۱۳۰۴ ، ۶۰ درصد خواهد بود و علاوه بر سابقه تحصیلی پایه دوازدهم شامل سوابق پایه های دهم، یازدهم نیز می شود.

کریمی بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنرجویان و فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش تأکید کرد: این گروه از متقاضیان درصورتی که بخواهند داوطلب آزمون کنکور سراسری در رشته های نظری باشند لازم است با مراجعه به مدارس بزرگسالان دولتی تحت نظارت آموزش و پرورش، به عنوان داوطلب آزاد نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایند.

وی همچنین درخصوص ترمیم نمره دانش آموزان در نوبت دی ماه و خرداد بیان داشت: موضوع ترمیم نمره با هدف بهبود وضعیت سابقه تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم و ویژه فارغ التحصیلان متوسطه است.

وی ادامه داد: برهمین اساس آن دسته از دانش آموزانی که متقاضی ترمیم نمره هستند فقط یک بار فرصت شرکت در آزمون نهایی در درس مورد نظر را خواهند داشت که با مراجعه و ثبت نام در مدارس بزرگسلان دولتی می‌توانند در نوبت دی ماه و یا خرداد ماه جهت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

معاون متوسطه استان ضمن قدردانی از تلاش های مدیران، مشاوران و دبیران، خواستار اطلاع رسانی صحیح به دانش آموزان و اولیای آنان نسبت به آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۲ از سوی مدیران واحدها و بخش های مختلف آموزشی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها