کد خبر: ۵۲۰۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

بولتن نیوز : نقل است که در طول سال های جنگ تحمیلی میان رزمندگان ایرانی این سخن فراوان شنیده می شد که: «بهترین مقلد امام خمینی(ره)، صدام حسین است...!» علت این اسناد نیز آن بود که برای مثال زمانی که حضرت امام فرمودند «جنگ در راس امور است»، صدام به معنای واقعی کلمه تمام امور کشورش را به جنگ اختصاص داده بود و این در حالی بود که مسئولان ایرانی در حال نزاع های بی مورد سیاسی بودند که انشعاب مجمع روحانیون از جامعه روحانیت در سال 66 نمونه اعلی آن به شمار می آید.

...و اما بعد

متاسفانه این آفت زشت که میان مومنین ریشه دوانده بود پس از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی مجددا گریبان گیر جامعه اسلامی شد و گذر زمان اثبات کرد همواره کسانی که بیشترین ادعای ولایت مداری را بر زبان دارند، عملا کمترین توجه را به راهبردهای تعیین شده از سوی ایشان را نشان می دهند.

نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری پس از فتنه سال 88 تا به امروز، گویای این مهم است که رسیدن به وحدت کلمه میان نیروهای انقلاب از جمله مهم ترین دغدغه های معظم له را تشکیل می دهد اما در مقابل برای نیروهای اصولگرا، بی ارزش ترین دغدغه همین وحدت کلمه است.

رقابت های انتخاباتی مجلس نهم نیز موجب گشت تا وحدت میان اصولگرایان با توجه به اظهار نظرات نسنجیده بعضی افراد، در معرض خطر قرار گیرد و کار به جایی رساندند که سعی کنند اصلی ترین شخصیت های انقلاب و افرادی نظیر آیت الله مصباح یزدی، آیت الله مهدوی کنی و آیت الله محمد یزدی را مقابل یکدیگر قرار دهند و این چیزی نیست جز شاد کردن دل دشمن.

در همین راستا و عملی کردن پروژه اختلاف میان اصولگرایان اخیرا شب نامه ای منتسب به دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام توزیع گردیده که در آن سعی شده است شخصیت بزرگی چون آیت الله مصباح یزدی زیر سوال رود.

در فرازی از این نامه آمده است:

«در این نامه -که بعید می‌دانیم در این برهه به دستتان برسانند- قصد آن نداریم که از سیاست های به دور از اخلاق جبهه پایداری از جمله خلف وعده ها و دروغ ها سخن به میان آوریم. همچنین قصد آن نداریم که از تدابیر لیبرالیستی آنها در کسب رأی مردم مانند شعار زن گرایی در هیأت رئیسه مجلس سخن بگوییم. و نیز قصد آن نداریم خبر بدهیم که برخی از اعضای این گروه اطرافیان رهبر معظم انقلاب را دروغ گو خطاب می‌کنند و می‌گویند ما اخبار معظم له را فقط از شما میگیریم نه از هر کس و ناکس...»

به نظر می رسد نویسندگان این نامه نیازمند توصیه های جدی می باشند که در ذیل می آید:

یکم- همانطور که در خبرها گذشت این نامه فاقد هرگونه امضایی از سوی نویسندگان آن است و تنها منتسب به جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام می باشد، بنابر این افرادی که شجاعت و جرات اوردن اسم خود و پرداخت هزینه های احتمالی اظهارت خود را ندارند بهتر است که گوشه عزلت گزینند و اساسا وارد معرکه سیاست آن هم در جغرافیای ایران نشوند که این کار چیزی جز فضاحت برای ایشان ندارد.

لازم به یادآوری که دانشگاه امام صادق علیه السلام افتخار ارائه خدمات ارزنده ای را به جمهوری اسلامی دارد و همواره عده ای سعی داشته اند تا با انتساب خود به این دانشگاه و آیت الله مهدوی کنی، سوءاستفاده کنند که نمونه آن انتشار نامه ای از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق مبنی بر حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات بود، که پس از جنجال فراوان مشخص گردید نویسندگان نامه از فارغ التحصیلانی بودند که سابقه عضویت در بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام را داشتند. 

 دوم- نویسندگان نامه در حالی سخن از بازی جبهه پایداری در زمین جریان انحرافی را به میان می آورند که خود در حال بازی در زمین دشمن هستند.

توصیه های مکرر معظم له پیرامون لزوم رقابتی بودن انتخابات، اصل رقابت را تایید می نماید و چیزی که ایشان نسبت به آن هشدار داده اند عدم رعایت اخلاق انتخاباتی و خدشه وارد نمودن به وحدت است که اقدام شما(نویسندگان نامه) دقیقا در راستای دامن زدن به اختلافات و رو در رو قرار دادن بزرگوارانی چون آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی در برابر یکدیگر است.

آیا این اقدام شما چیزی جز بازی در زمین دشمن است؟!

سوم- نویسندگان بی نام و نشان این نامه فراموش کرده اند که آیت الله مصباح یزدی در دشوارترین برهه های انقلاب و زمانی که هیچ کس جرات به میان آوردن سخنی در حمایت از رهبری را به خود نمی داد، به تنهایی و با شجاعت تمام عیار و مهم تر از آن با اسم خود به میان آمد.

هنوز هم اثرات و نتایج طرح هایی چون طرح ولایت در سال های اصلاحات که شخص آیت الله مصباح از بنیانگذاران آن بود، قابل مشاهده است و با ارزش تر از آن مواضع آیت الله مصباح در ایام فتنه غیرقابل انکار است.

همچنین ایشان بودند که با جسارت تمام سخن از انحراف اطرافیان رییس جمهور را به میان آوردند و به مقابله با آن پرداختند.

حال چگونه منکر این بینش سیاسی عمیق می شوید!

چهارم- خدا را شاکریم که در آشفته بازار فعلی، شخصیت های برجسته ای چون آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مهدوی کنی، پیش قراولی دو جریان اصلی اصولگرایی را به عهده دارند و نفس این موضوع موجب دلگرمی نیروهای انقلاب است.

موضع صریح آیت الله مهدوی کنی پس از انتشار این نامه که ضمن توصیه‌ی دانشجویان به رعایت اخلاق و حرمت افراد و گروه‌ها، از ایشان خواست تا شجاعت ایستادگی پای عقاید و نظرات خود را داشته و در اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌ها نام و مشخصات خود را درج کنند، نشان  از عقیده وحدت آفرین ایشان دارد که در شرایط فعلی و حساس داخلی و بین المللی کشور بیش از همه چیز نیازمند آن است.

امید است افراد و دانشجویان منتسب به هر مجموعه ای، با نگاهی عمیق تر و وسیع تر به انتشار مواضع و بیانیه های خود بپردازند تا ناگهان با این واقعیت روبرو نگردند که در زمین دشمن بازی می کنند و آب به اسیاب دشمن می ریزند.

*سپهر حجازی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها