کد خبر: ۵۲۱۶۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
بازرسی‌کل استان در ۱۰ماهه سال جاری ۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی را که فساد اداری داشته‌اند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کرده است ‌که منجر به بازداشت و حبس‌های طولانی‌مدت برای این افراد شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، احمد آبیار بازرس‌کل استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران از رسیدگی سازمان بازرسی استان به 5 هزار شکوائیه مردمی علیه دستگاه‌های اداری و گزارشات فساد در 10ماهه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: بازرسی‌کل استان کرمان در 10ماهه سال جاری 114 نفر از کارکنان و مدیران اجرایی را که فساد اداری داشته‌اند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام‌شده منجر به بازداشت و حبس‌های طولانی‌مدت برای این افراد شده است، گفت: بیشترین سوءجریان‌های دستگاه‌های اداری، اهمال و سهل‌انگاری در انجام وظیفه بوده است.

بازرس‌کل استان کرمان با اشاره به اینکه در این راستا تاکنون میلیاردها ریال مورد اختلاس به بیت‌المال مسترد شده است، افزود: 13 نفر نیز که فرار مالیاتی در سطح کلان داشته‌اند شناسایی و به مرجع قضایی و سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند.

وی اعلام کرد: در مجموع میزان وجوه شناسایی‌شده و یا برگشتی به دولت توسط سازمان بازرسی در 10ماهه سال جاری، هشت‌هزار و 335 میلیارد و 784 میلیون و 580 هزار و 635 ریال بوده است.

آبیار ادامه داد: بازرسی‌کل استان کرمان در سال 1401 با شجاعت و قاطعیت از حقوق بیت‌المال و مردم دفاع کرده و ضمن حمایت و دفاع از مدیران و کارکنان پاکدست و مؤمن که اکثریت کارکنان و مدیران صالح و سالم هستند، با سوءجریانات در سیستم اداری مبارزه کرده است.

وی اضافه کرد: بازرسی‌کل استان کرمان با افرادی که مرتکب فساد شده‌اند نیز بدون توجه به پست و مقام و وابستگی سیاسی و جناحی آنان برخورد قانونی انجام می‌دهد و مصمم‌تر از گذشته این راه را ادامه خواهد داد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های مقامات ارشد قضایی استان کرمان، یادآور شد: از دیگر اقدامات سازمان بازرسی کل استان کرمان، مشارکت جدی و فعال در شوراهای حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید، رصد عملکرد دستگاه مرتبط با سرمایه‌گذاری مانند بانک‌ها و ادارات صمت و غیره، شورای حفظ حقوق بیت‌المال و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران است که خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و سازمان بازرسی وجود دارد.

بازرس‌کل استان کرمان ابراز کرد: با هماهنگی و موافقت مدیران ارشد دستگاه قضایی در آینده اطلاعات بیشتری از بعضی از پرونده‌های خاص و افراد خاص به استحضار عموم خواهد رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها