کد خبر: ۵۲۱۷۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
۲ تیم مدعی سپاهان و پرسپولیس، برای دهمین مرتبه باید در جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند؛ هر ۲ تیم انگیزه‌های خاصی برای گرفتن انتقام از طرف مقابل دارد.

به گزارش پایگاه 598، تیم‌های سپاهان و پرسپولیس روز سوم اسفندماه در چارچوب دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی باید در جدالی جذاب و تماشایی به مصاف یکدیگر بروند. رقابتی هیجان‌انگیز که بین ۲ تیم بزرگ فوتبال ایران برگزار خواهد شد.

پرسپولیس و سپاهان قرار است برای دهمین بار در مسابقات جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند. در جدال پیشین، سه برد برای تیم تهرانی، پنج تساوی و یک پیروزی برای نماینده‌ی اصفهان در جریان مسابقه به دست آمده است.

دهمین سکانس از ال‌کلاسیکو در جام حذفی؛ بوی انتقام می‌آید

البته که این ۹ بازی در چارچوب هفت دوره‌ی جام حذفی بوده و ۲ مرتبه ۲ تیم به صورت رفت و برگشت در یک جام به مصاف هم رفتند. در این شرایط اوضاع متفاوت می‌شود. سرخ‌پوشان چهار بار برنده‌ی نهایی بوده‌اند و سهم طلایی‌پوشان سه پیروزی بوده است. آنها در مراحل مختلف به جدال با یکدیگر پرداخته‌اند و کارشان سه مرتبه به ضربات پنالتی کشیده شده که از این حیث، سپاهان گوی سبقت را با ۲ پیروزی ربوده است.

دهمین سکانس از ال‌کلاسیکو در جام حذفی؛ بوی انتقام می‌آید

یحیی گل‌محمدی، سرمربی کنونی سرخ‌پوشان در فینال جام حذفی سال ۱۳۹۲ به مصاف سپاهان رفت و پس از تساوی ۲ بر ۲ در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی به حریف خود باخت تا پس از خداحافظی تراژیک مهدی مهدوی‌کیا دیگر نتواند به کارش ادامه بدهد و از پرسپولیس برود.

حال باید دید پس از حدود ۹ سال، یحیی می‌تواند انتقام بگیرد و تیمش را به دور بعدی برساند یا خیر. پرسپولیس در آخرین رویایی ۲ تیم در اصفهان موفق شد با تک گل احمد نوراللهی به برتری دست پیدا کند و نهایتا قهرمان شود. هر ۲ طرف به دنبال گرفتن انتقام هستند و همین مساله به جذابیت‌های این بازی اضافه خواهد کرد.

دهمین سکانس از ال‌کلاسیکو در جام حذفی؛ بوی انتقام می‌آید

یک) ۸ خرداد ۱۳۷۸: پرسپولیس ۲-۲ سپاهان

دو) ۶ تیر ۱۳۷۸: سپاهان ۰-۱ پرسپولیس

سه) ۲۲ شهریور ۱۳۸۵: پرسپولیس ۱-۱ سپاهان

چهار) ۳۱ شهریور ۱۳۸۵: سپاهان ۱-۱ پرسپولیس (۴-۲ سپاهان)

پنج) ۱۱ خرداد ۱۳۸۶: پرسپولیس ۱-۴ سپاهان

شش) ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸: پرسپولیس ۱-۰ سپاهان

هفت) هشت خرداد ۱۳۹۰: پرسپولیس ۰-۰ سپاهان (۴-۲ پرسپولیس)

هشت) ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲: پرسپولیس ۲-۲ سپاهان (۲-۴ سپاهان)

نه) هشت خرداد ۱۳۹۸: سپاهان ۰-۱ پرسپولیس

۴ برد در مجموع برای پرسپولیس و سه پیروزی سپاهان

دهمین سکانس از ال‌کلاسیکو در جام حذفی؛ بوی انتقام می‌آید

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها