کد خبر: ۵۲۱۷۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
وزیر اقتصاد گفت: در حوزه سیاست‌های پولی و کسری بودجه نیز دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان تنخواه گردان از بانک مرکزی را به صفر رساند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، سید احسان خاندوزی امروز در نشست خبری اظهار کرد: مجموع اتفافاقات داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱ مقداری شرایط را تغییر داد، به طوریکه برای اینکه در مقابل موج جهانی تورم واکنش نشان دهیم سیاست کنترل نقدینگی به عنوان موتور بلندمدت تورم زا بود که از ۴۰.۵ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست‌های پولی و کسری بودجه نیز دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان تنخواه گردان از بانک مرکزی را به صفر رساند.

خاندوزی یادآور شد: کسری در تبصره ۱۴ (هدفمندی یارانه‌ها) داشتیم و هر اتفاقی در اینجا رخ دهد منجر به کاهش منابع این تبصره می‌شود که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است و ارتباطی با سایر منابع و کنترل کسری بودجه ندارد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی و کاهش بیکاری از دیگر عوامل کنترل تورم است که در نیمه نخست امسال انجام شد، گفت: برخی اتفاقات منجر به نوسانات ارز، مسکن، طلا و … شد که از سوی بانک مرکزی کنترل خواهد شد تا از ناحیه نرخ ارز شاهد موج تورمی در ماه‌های آینده نباشیم. امیدواریم با مرکز مبادله ارز و طلا، نوسانات ارز و اثرات تورمی کنترل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها