کد خبر: ۵۲۲۲۱۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شناسایی مستمر افراد مشکوک به بیماری ایدز، گفت: بیماران مبتلا به ایدز داروی رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، ابراهیم شکیبا با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به اچ. آی. وی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۶ طرحی برای شناسایی بیماران مبتلا به اچ آی وی در استان کرمانشاه آغاز شد که تاکنون سه هزار و ۴۲ نفر شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حدود یک هزار نفر در سال‌های ابتدایی شیوع بیماری اچ. آی. وی به دلیل کمبود امکانات جان باختند، افزود: اما در سال‌های گذشته در زمینه شناسایی و درمان این بیماری پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته که با ارائه رایگان داروهای مربوطه می‌توانند مورد درمان قرار گرفته و مانند سایر افراد به زندگی خود ادامه دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه افراد مبتلا به بیماری اچ. آی. وی می‌توانند به زندگی عادی و داشته و برای ازدواج و فرزندآوری اقدام کنند، تصریح کرد: در سال جاری ۱۴ مادر باردار که به بیماری اچ. آی. وی مبتلا بودند که ۹ نفر آنها زایمان موفق و فرزندان سالم داشتند.

شکیبا خاطر نشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به بیماری اچ. آی. وی ۹۶ درصد مورد مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند که از لحاظ مشاوره نیز مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به بررسی و مشاوره به بیماری‌های رفتاری، گفت: سه مرکز مشاوره و ۲ مرکز ویژه سلامت زنان در استان کرمانشاه تأسیس شده که در مرکز مشاور و سلامت زنان ۸۸۲ نفر زیر نظر مراقبت‌ها این مرکز قرار دارند.

شکیبا در پایان افزود: معاینات مامایی و مشاوره‌های روانشناسی، بکارگیری پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در مراکز مشاوره‌ای و سلامت رفتاری فعالیت دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها