کد خبر: ۵۲۲۲۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
دکتر بیژن پیروز در شبکه افق:
بیژن پیروز، استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران، روز یک شنبه ۱۳ اسفندماه میهمان برنامه جهان آرا شبکه افق بود و در یک گفتگوی یک ساعته به بررسی پشت پرده ماجرای مسمومیت دانش آموزان پرداخت.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بیژن پیروز، استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران، روز یک شنبه ۱۳ اسفندماه میهمان برنامه جهان آرا شبکه افق بود و در یک گفتگوی یک ساعته به بررسی پشت پرده ماجرای مسمومیت دانش آموزان پرداخت.

بیژن پیروز پیرامون اتفاقات اخیر که در مدارس جریان پیدا کرده است گفت:

-زن ها و دخترها بو را بهتر احساس می کنند و بیشتر تحت تاثیر عوامل و محرک های محیطی قرار می گیرند بنابراین در اینگونه حملات، بیشتر قربانیان هم زنان و دختران هستند.

-رسانه های داخلی و خارجی به گسترش شایعات پیرامون ماجرای مسمومیت دانش آموزان مدارس کمک کردند در حالیکه رسانه مسئول باید از شایعات دوری کنند.

-می‌توان کسی که محرک را منتشر کرده دستگیر کرد ولی محرکی که در افغانستان استفاده شده بود مشخص نبود اما اظهارات دانش آموزان افغانستانی شبیه اظهارات دانش آموزان ایرانی است.

-توییت سفیر یکی از کشورهای خارجی با ذکر عناوین «مسمومیت» و «تمامی نداشتن ماجرا» در واقع دامن زدن به قضیه است.

-وضعیتی مشابه برای کوکاکولا به وجود آمده بود، شایعه شده بود که نوشیدن این نوشابه موجب بیماری می شود و اتفاقا دخترهای بلژیکی وقتی کوکاکولا می خوردند، حالشان بد میشد.

-روش های محرک محیطی حتی اگر واقعا تهدیدی هم نباشد، باز هم تاثیرگذارند و موجب بیماری بچه ها می شوند.

-می توانیم با شفاف صحبت کردن راجع به همه یافته ها، این دوره را پشت سر بگذاریم چه اینکه دوره هایی داشتیم که در مدارسمان آموزش می دادیم اگر بمباران هوایی شد یا حمله شیمیایی صورت گرفت، دانش آموزان باید چه کاری انجام دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها