کد خبر: ۵۲۲۲۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
رسانه‌های عبری زبان خبر دادند:
در حالی که برنامه دیدار نتانیاهو با نخست وزیر ایتالیا هم مشخص شده است اما تا پایان امروز یک شنبه هنوز مشخص نیست که او قرار است با چه هواپیمایی به آنجا سفر کند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، روز به روز اعتراضات علیه تغییراتی که در قوانین قضائی اسرائیل توسط نتانیاهو و کابینه‌اش به وجود آمده است، ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و مشکلات بیشتری را برای کابینه او و کل اسرائیل به وجود می‌آورد.

رسانه‌های عبری زبان از جمله روزنامه یدیعوت احارانوت و شبکه 14 تلویزیون اسرائیل درگزارش‌‌هایی خبر دادند، با وجود آن که قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و همسرش سارا به همراه هیئت عالی‌رتبه‌ای پنج شنبه پیش رو به رم پایتخت ایتالیا سفر کند اما هنوز هیچ خلبانی حاضر نشده است، هدایت هواپیمای وی را تا این مقصد به عهده بگیرد.

به نوشته این رسانه‌ها در حالی که برنامه دیدار نتانیاهو با نخست وزیر ایتالیا هم مشخص شده است اما تا پایان امروز یک شنبه هنوز مشخص نیست که او قرار است با چه هواپیمایی به آنجا سفر کند.

تمرد خلبانان اسرائیلی

در ادامه گزارش آمده است، شرکت مسافربری رژیم صهیونیستی (ال عال) حتی مجبور شد، فراخوانی را در میان خلبانان خود منتشر کرده و خواستار داوطلبانی برای انجام این سفر شود اما هیچ یک از خلبانان این خطوط هوایی حاضر نشدند، به این فراخوان پاسخ دهند و همچنان به آن بی اعتنا هستند.

همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: ارتش اسرائیل پس از اعتراض شماری از خلبانان و تصمیم آنها برای عدم حضور در تمرینات هوایی، نگران ناتوانی از انجام پروازهاست.

رسانه‌های عبری زبان: هیچ خلبانی حاضر به هدایت هواپیمای حامل نتانیاهو نیست

پیش از این،37 خلبان اسرائیلی از نیروهای ذخیره اعلام کردند که در اعتراض به تصمیم دولت بنیامین نتانیاهو برای اصلاحات قضایی از حضور در تمرینات نیروی هوایی خودداری خواهند کرد.

این خلبانان از اسکادران 69 نیروی هوایی اسرائیل تصریح کردند: تنها در صورتی که دولت نتانیاهو اعلام کند به تلاش‌هایش برای اصلاحات جنجالی در دستگاه قضایی دست برداشته است، به حضور در تمرینات هوایی بازخواهند گشت.

اسکادران 69 نیروی هوایی اسرائیل یکی از بهترین یگان‌های این نیرو به شمار می‌رود که با جنگنده‌های پیشرفته 15 F- پرواز می‌کنند.

نتانیاهو می خواهد به منظور فرار از محاکمه بخاطر دست داشتن در مفاسد سیاسی و اقتصادی در قوانین قضایی و حقوقی اسرائیل تغییرات و اصلاحاتی به نفع خویش انجام دهد که این امر به استقلال نهادهای به اصطلاح قانونی این رژیم در برابر قوه مجریه آسیب خواهد رساند.

رسانه‌های عبری زبان: هیچ خلبانی حاضر به هدایت هواپیمای حامل نتانیاهو نیست

بر اساس اصلاحات پیشنهاد شده از سوی نتانیاهو، اکثریت جزئی موجود در کنست (پارلمان) می تواند هرگونه حکم صادر شده از سوی دادگاه عالی را باطل اعلام کند و قوانینی که بر پایه آنها حکم صادر شده را غیرقانونی بداند و علاوه بر همه اینها اعضای هیات دولت می توانند دیدگاه‌های حقوقی مشاوران قضایی را نادیده بگیرند.

همچنین بر پایه اصلاحات قضایی مطرح شده از سوی «یاریو لیوین»، وزیر دادگستری دولت نتانیاهو ساختار تشکیل دهنده کمیته انتخاب قضات تغییر خواهد کرد و در آن هر سه قوه به اندازه مساوی عضو خواهند داشت و در نتیجه تعداد بیشتری از سیاست مداران موردنظر دولت به عضویت آن در خواهند آمد.

در راستای اصلاحات پیشنهادی همچنین دادگاه عالی از این پس نخواهد توانست مصوبه های اداری دولت را به دلیل نامعقول بودن باطل اعلام کند.

کارشناسان و ناظران بر این عقیده اند که بحران های رژیم صهیونیستی پس از آن شدت گرفت که این رژیم عنصر مصادره کردن بحران های داخلی از طریق راه اندازی جنگ و تجاوز به خارج را از دست داد.

کارشناسان سیاسی معتقدند رژیم اشغالگر مجموعه ای از باندهای ناهمگون با ملیت های مختلف و اهداف سیاسی متفاوت است که بر طرح نژادپرستانه و اشغالگرانه فلسطین توافق نظر دارند.

فعالان رسانه ای با نامیدن "نژادپرستان" در رژیم صهیونیستی به "دینداران" مخالفت می کنند و تاکید دارند که طرف های دینی در این رژیم از صدها سال پیش ارزش های دینی خود را کنار گذاشتند و فقط اعتقادات افراطی و نژادپرستانه خود را حفظ کرده اند.

رسانه‌های عبری زبان: هیچ خلبانی حاضر به هدایت هواپیمای حامل نتانیاهو نیست

کارشناسان سیاسی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی تا زمانی که تمام طرف ها به اهداف خود می رسیدند، منسجم و قوی باقی ماند اما با شکست های متوالی این رژیم، بحران های داخلی واقعی آن نمایان شد. رژیم صهیونیستی پیش از این با راه اندازی جنگ هایی در مناطق مختلف بحران های داخلی خود را مصادره می کرد اما با فقدان این عنصر، بحران های داخلی شدت گرفت. الان این رژیم خواسته ها و آرزوهای عناصر تشکیل دهنده آن را برآورده نمی کند. رژیم صهیونیستی از یک سو با یک بحران داخلی روبروست و از سوی دیگر با فلسطینی ها نیز دچار بحران و درگیری است.

ناظران سیاسی تاکید کردند که رژیم صهیونستی پیش از این از لحاظ نیروی هوایی برتری داشت و برای مصادره کردن بحران های خود به بمباران کشورهای عربی می پرداخت. اما پس از آنکه حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را از جنوب این کشور به بیرون راند، بحرانهای رژیم صهیونیستی به داخل منتقل شد.

ناظران خاطرنشان کردند که رژیم صهیونیستی اینک در شرایطی قرار دارد که همه تجاوزات آن با پاسخ قوی روبروست. هواپیماهای این رژیم با ضدهوایی هدف گرفته می شوند. تاسیسات هسته ای دیمونا در النقب و دیگر تاسیسات حیاتی این رژیم در معرض خطر حملات موشکی قرار دارند.

رسانه‌های عبری زبان: هیچ خلبانی حاضر به هدایت هواپیمای حامل نتانیاهو نیست

کارشناسان تصریح کردند که رژیم صهیونیستی اخیرا با مهاجرت معکوس روبرو شده است. روزنامه اسرائیلی هآرتص می نویسد که دو یا سه ماه پس از عملیات سیف القدس در سال 2021 ، یک ونیم میلیون اسرائیلی از این رژیم مهاجرت کردند. نظر سنجی ها نشان می دهد که 60 درصد از اسرائیلی ها به مهاجرت تمایل دارند. رژیم صهیونیستی برنامه های خود برای جذب یهودیان از خارج اسرائیل را به دلیل ناامنی و مشکلات اقتصادی متوقف کرده است.

ناظران مسائل رژیم صهیونیستی بعید می دانند که "اسرائیل" به منظور مصادره کردن بحران های خود وارد جنگهای بزرگ شود. این امر یک دیوانگی به حساب خواهد آمد و نتانیاهو مرتکب آن نخواهد شد. اگر نتانیاهو تصمیم بگیرد با ایران وارد جنگ شود، اسرائیل و نیز کشورهای سازشکار برای چنین جنگی آمادگی ندارند. جو بایدن رییس جمهور آمریکا نیز نمی خواهد با ایران وارد یک چالش نظامی شود.

پسر نتانياهو صهيونيست‌هاي معترض را تروريست خواند
 
در عين حال برخي اظهارات در داخل تل‌آويو بر آتش خشم معترضان مي‌افزايد. روز يكشنبه نيز یائیر نتانیاهو، پسر بنيامين نتانياهو معترضان تل‌آویو را تروریست خواند و گفت آنها باید زندانی شوند.
 
تشدید بحران داخلی در رژیم صهیونیستی/ پس از اعتصاب خلبانان
 
پيش از اين نيز، سارا نتانیاهو، مادر یایر به‌دليل اعتراضات خياباني عليه همسرش برای چند ساعت در یک آرایشگاه تل‌آویو گیر افتاد و یک روز بعد از این رویداد در مصاحبه‌ای با کانال 14 گفت که محاصره او می‌توانست به قتل او ختم شود، چون معترضان بسيار عصباني بودند. وضعيت خطرناک‌تر اینجاست که نتانیاهو و راستگرایان افراطی، به‌رغم تظاهرات و نافرمانی‌های مدنی، اما حاضر نيستند از طرح اصلاحات خود دست بردارند و ظاهرا نافرمانی به بدنه ارتش نیز رسیده است. ايهود باراک، سیاستمداری که رئیس ‌ستاد ارتش و وزیر جنگ و یک دوره هم نخست‎‌وزیر بوده، در کنار ژنرال ارتش از جمله  دان خالوتص و موشه یعلون این هفته صهيونيست‌ها را به نافرمانی مدنی فراخواندند تا كابينه نتانیاهو در مقابل معترضان كوتاه بيايند، اما نشانه‌اي از كوتاه آمدن تندورهاي حاكم در تل‌آويو در برابر معترضان نيست و احتمالا در روزهاي آتي شدت درگيري‌ها و اعتراضات در مناطق اشغالي فلسطين ابعاد گسترده‌تري به خود خواهد گرفت.
 
تحريم وزير دارايي نتانياهو در واشنگتن
همزمان به نظر مي رسد كه اختلافات ميان تل‌آويو و واشنگتن به اوج خود رسيده است و وبگاه آکسیوس گزارش داد كه در جریان سفر قریب‌الوقوع «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل به واشنگتن، هیچ مقام آمریکایی با وی دیدار نخواهد کرد. در اين گزارش حتي گفته شده كه وزارت خارجه آمریکا برای لغو ویزای ورود اسموتریچ به خاک این کشور تلاش کرد، اما تلاش‌هایش مثمرثمر واقع نشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها