کد خبر: ۵۲۲۶۵۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
حوزه/ بر اساس اعلام رئیس سازمان اورژانس کشور از ابتدای اسفند امسال تا کنون، حوادث چهارشنبه آخر سال2562مصدوم برجای گذاشته است.

به گزارش پایگاه 598، همه ساله در روزهای پایانی سال، نگرانی از حوادث تلخ چهارشنبه پایان سال بیشتر از همیشه است؛ متأسفانه چند سالی می‌شود که سنت قدیمی آخرین چهارشنبه سال رنگ باخته و استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا جایگزین آن شده است، سنتی تلخ که همه ساله منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شده و خانواده‌ها را داغدار می‌کند.

بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه حوادث ویژه اورژانس و سامانه پایش داده‌های مراقبت‌های درمانی از ابتدای بهمن تا ۲۴ اسفند سال گذشته در ۲۹ استان کشور ۲۸۳۴ نفر به دلیل ساخت و برخورد با موادمحترقه دچار آسیب شدند که ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

سازمان اورژانس کشور با بیان آخرین آمار از حوادث چهارشنبه آخر سال، اعلام کرد: از ابتدای اسفند تا کنون ۲۵۶۲ نفر بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۲۶۳ نفر بستری، ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ، ۱۶۲ نفر قطع عضو، ۷۸۹ نفر آسیب چشمی و ۵۹۴ نفر نیز دچار سوختگی هستند. استان تهران با ۴۹۲ مصدوم رکورددار تعداد مصدومین بوده و استان آذربایجان شرقی با ۳۱۳ مصدوم، آذربایجان غربی با ۳۱۹ مصدوم در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. همچنین تعداد مصدومین امروز کشور ۲۱۴۷ نفر است که از این تعداد ۲۷۰ نفر بستری و ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در حوادث چهارشنبه آخر سال امروز ۱۱۲ نفر قطع عضو شدند، آمار آسیب چشم نیز ۶۵۴ نفر است، همچنین ۴۴۲ نفر نیز دچار سوختگی هستند.

همچنین بر اساس اعلام اورژانس،از ابتدای اسفند تاکنون ۱۲ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در استان تهران جان باختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها