کد خبر: ۵۲۲۶۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
یک رسانه صهیونیستی با اشاره به سال‌ها تلاش نخست‌وزیر این رژیم برای ایجاد یک ائتلاف ضدایرانی میان کشورهای عربی، تفاهم بین تهران - ریاض را آب سردی روی آتش آرزوهای جاه‌طلبانه بنیامین نتانیاهو ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» در گزارشی درباره توافق تهران و ریاض برای احیای روابط دیپلماتیک نوشت: توافق عربستان با ایران، (رژیم) اسرائیل را نگران کرد و آسیای غربی را به لرزه درآورد.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به اینکه امضای معاهده موسوم به «ابراهیم» بین تل‌آویو و برخی کشورهای عربی مثل بحرین و امارات متحده عربی، بزرگترین دستاورد سیاست خارجی نتانیاهو در سال ۲۰۲۰ بود، اعلام کرد: هدف معاهده ابراهیم، تقابل و انزوای منطقه ای ایران بود.

«ایزرائیل هیوم» تصریح کرد: انتشار خبر توافق بین ایران و عربستان، ضربه ای نمادین به نتانیاهو بود که ایران هراسی را اولویت دیپلماسی عمومی خود اعلام کرده بود.

این رسانه چاپ تل‌آویو نوشت: انتشار خبر توافق بین تهران و ریاض در میان مقامات (رژیم) اسرائیل، موجی از ناامیدی ایجاد کرد و تل‌آویو را برای تقابل با ایران تنها گذاشت و آب سردی روی آتش آرزوهای جاه طلبانه نتانیاهو بود.

ایزرائیل هیوم نوشت: توافق تهران و ریاض، ضربه ای به سال های تلاش (رژیم) اسرائیل برای ایجاد یک ائتلاف ضدایرانی در منطقه بود.

به گزارش ایرنا، به‌ دنبال سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به پکن، علی شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافق‌های سفر رییس جمهوری، مذاکرات فشرده‌ای را به‌ منظور حل‌ و فصل نهایی موضوعات فیمابین تهران - ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، روز جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، بیانیه سه ‌جانبه‌ای در پکن با امضای شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی، مساعد بن‌محمد العیبان وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و وانگ ئی عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر و توافق تهران - ریاض برای ازسرگیری روابط دوجانبه و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور بعد از هفت سال قطع رابطه اعلام شد.

رژیم صهیونیستی که تلاش داشت از طریق ائتلاف با عربستان سعودی، فشارها به ایران را افزایش دهد از نظر کارشناسان، بزرگترین بازنده توافق بین تهران و ریاض است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها