کد خبر: ۵۲۳۶۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
رسانه‌ها و کارشناسان رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی شدید درباره سناریوهای خطرناکی که ممکن است در روز جهانی قدس برای این رژیم رقم بخورد،اعلام کردند که ارتش اسرائیل از ترس موشک‌های مقاومت، در سراسر فلسطین اشغالی سامانه گنبد آهنین را مستقر کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، هم‌زمان با آماده‌سازی برگزاری راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس در سراسر جهان، رسانه‌های صهیونیستی درباره حوادثی که ممکن است امروز یا بعد از آن اتفاق بیفتد ابراز نگرانی کردند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش اسرائیل از ترس شلیک موشک از سمت لبنان یا سوریه، سامانه گنبد آهنین را مستقر کرده و نظامیان را در حالت آماده‌باش قرار داده‌ است.

«اور هیلر» تحلیلگر نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه با هشدار درباره حوادثی که ممکن است در روز قدس برای اسرائیلی‌ها رخ دهد گفت، امروز همه چشم‌ها به سمت شمال است و سامانه گنبد آهنین در سراسر اسرائیل (فلسطین اشغالی) مستقر شده است و به نظر می‌رسد که کل اسرائیلی‌ها برای مقابله با سناریوهای مختلف و خطرناک در وضعیت آماده‌باش قرار دارند.

«تسفی یحزکیلی» تحلیلگر امور عربی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود با ابراز نگرانی درباره سناریوهای خطرناک برای این رژیم اعلام کرد که در حال حاضر حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و همچنین رهبر جنبش انصارالله یمن فشارهای زیادی (علیه اسرائیل) وارد می‌کنند.

روز قدس روز غافلگیری اسرائیل است
وی افزود، ایران شعار «کرانه باختری، سپر قدس» را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته و نصرالله نیز آمد تا بگوید امروز (روز قدس) روز غافلگیری است. این بدان معناست که آنها برای این روز آماده شده‌اند، اما چه چیزی آنها را به این سمت سوق می‌دهد؟

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه به سخنان سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه به مناسبت روز قدس اشاره کرده و گفت: آنها همه آنچه را که امروز در جهان عربی اتفاق می‌افتد تحلیل می‌کنند؛ جایی که عربستان و ایران و کل جهان عربی با هم متحد شده‌اند و آنها می‌گویند که این پایان اسرائیل است.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که محور مقاومت می‌خواهد بین همه واقعیت‌هایی که روی زمین اجرا شده و روز قدس ارتباط برقرار کند. تحولاتی که در خاورمیانه رخ داده موسسه امنیتی اسرائیل را نگران می‌کند و نمی‌توان این تحولات را از حوادثی که در اسرائیل (فلسطین اشغالی) جاری است، جدا دانست.

راه محور مقاومت برای شکست اسرائیل، درست‌ترین راه است
«روعی کالیس» تحلیلگر امور عربی در شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود اعلام کرد: شکی نیست که امسال در روز جهانی قدس در فضایی متفاوت از آنچه که قبلا می‌دیدیم قرار داریم ؛ جایی که چند روز قبل شاهد یک حمله چندجانبه علیه اسرائیل از غزه و سوریه و لبنان بودیم. تردیدی نیست که محور مقاومت می‌خواهد به جهان عرب و اسلام نشان دهد که راه این محور برای شکست اسرائیل، درست ترین راه است.

وی افزود، روند آشتی بین عربستان با ایران و سوریه، موسسه امنیتی اسرائیل را به شدت نگران کرده و نمی‌توان این روند را جدا از تحولاتی که در سراسر منطقه رخ می‌دهد دانست.

«عیدی کرمی» مسئول سابق شاباک نیز در گفتگو با شبکه عبری کان اعلام کرد: ما امروز واقعا در یک وضعیت پرتنش قرار داریم و برای اولین بار از زمان تاسیس اسرائیل 5 عرصه هم‌زمان علیه آن بسیج شده‌اند. جنبش حماس در سطوح غیر عادی از نوار غزه شروع به تحریک علیه اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی و سایبری کرده و در تلاش برای فعال‌سازی زیرساخت‌های خود در ماه رمضان است.

«حیزی سیمانتوف» دیگر تحلیلگر شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود اعلام کرد، ما از مسئولان حزب‌الله شنیدیم که دیروز می‌گفتند بدون شلیک موشک‌ها پیروزی بر اسرائیل ممکن نبود.

نگرانی صهیونیست‌ها از حملات موشکی از غزه و لبنان
«روعی شارون» دیگر تحلیلگر نظامی اسرائیلی در شبکه کان این رژیم اعلام کرد، ما اکنون در فضای تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و قدس قرار داریم و ترس از انفجار اوضاع در مسجدالاقصی نیز وجود دارد. هنگامی که فضای مسجدالاقصی متشنج می‌شود نگرانی درباره شلیک موشک از غزه یا لبنان وجود دارد. ما شنیدیم که صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس صحبت های زیادی در این زمینه انجام داد و به وحدت میادین مقاومت افتخار کرده و می‌گفت مسجدالاقصی مکانی است که همه فلسطینی‌ها را متحد می‌کند.

وی تصریح کرد، برآوردهای امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد که آنچه لبنان و غزه را متحد می‌کند، مسجدالاقصی است.

نگرانی نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی در روز قدس
«عمیحای اشتای» تحلیلگر سیاسی شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل امسال احساس می‌کند وضعیت میدانی هم‌زمان با افزایش تهدیدات ایران در دوره اخیر، بسیار متشنج است. ما در این دوره شاهد یک سری حوادث بودیم که مربوط به شلیک موشک از شمال و جنوب و تشدید تنش‌ها در کرانه باختری است. اسرائیل باید نسبت به سال‌های گذشته آماده‌تر و محتاط‌تر باشد.

«اور هیلر» تحلیلگر نظامی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: چشم نهاد امنیتی اسرائیل به روز جمعه (روز قدس) دوخته شده و شکی نیست که تا پایان ماه رمضان، 10 روزِ پرتنش را پیش روی خود داریم.
ترس بزرگ اسرائیلی‌ها که اکنون در مراکز امنیتی و مطالعاتی این رژیم مورد بررسی قرار گرفته، ورود به جنگ در چند جبهه است و آنها نگرانند که سایر جبهه‌های مقاومت از جمله یمن و سوریه و عراق نیز به این جنگ علیه اسرائیل بپیوندند. این همان سناریو «جنگ چندجبهه‌ای» است که صهیونیست‌ها آن را برابر با پایان موجودیت اسرائیل می‌دانند.

بر اساس ارزیابی‌های اسرائیل و برخی دیگر از مراکز تحقیقاتی بین‌المللی پیش‌بینی می‌شود که در جنگ چندجبهه‌ای علیه اسرائیل، روزانه بیش از 5 هزار موشک در انواع مختلف به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک شود که بیش از نیمی از آنها نقطه زن هستند و به درستی به هدف اصابت می‌کنند. همچنین این موشک‌ها می‌توانند کل جغرافیای فلسطین اشغالی را پوشش دهند و ضربات جبران‌ناپذیری به تاسیسات حیاتی و حساس رژیم صهیونیستی همچون ایستگاه‌های انرژی، پایگاه‌های هوایی و نظامی، فرودگاه‌ها، بنادر و موسسات حکومتی و وزارتخانه‌ها و ... وارد کنند؛ به طوری که رژیم اشغالگر کاملا فلج شده و توان مقابله با پیامدهای این حملات را نداشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها